• lojeli

För trött för hippa!

Nu närmar sig dagen D med stormsteg och blir det ngn hippa så blir den vilken dag som helst. Blotta tanken på att bli överrumplade att ett gäng glada tjejer utan att jag är förberedd känns jobbig. Det är så himla mkt att göra nu och dessutom en hel del trassel på familjeplanet.

Kan man fråga om ngt är på G? Jag trodde aldrig jag skulle känna så, men just nu känner jag faktiskt behov att få veta... Är så outhärdligt trött...

• Svar på tråden För trött för hippa!
  • Svanboet

Förklara för din närmaste omgivning hur du känner dig så ska du se att det i så fall sprider sig till gänget tjejer i så fall. Om det är så att det är något stort/dyrt de planerat så kanske du kan säga att du gärna ställer upp om du får lite förvarning och det inte är en heldag för det känns övermäktigt o.s.v.

Den enda risken jag kan se med det hela är att om ingen hippa är planerad så kan det säkert vara någon som uppfattar det som en pik eller en "hemlig" önskan om att få ha hippa utan att faktiskt vilja tala om det rätt ut, typ lite omvänd psykologi.

• lojeli

Tack...ja, det är en risk...

Svar på tråden För trött för hippa!