• MissSweetSkane

    Någon som inte blev nöjd med sin dag?

    Undrar om det finns någon som inte är nöjd med sin bröllopsdag och vad som i så fall hände?

    Vårt bröllop är den 8/8 så nervositeten börjar komma krypandes och med den tankar om vad som bara inte får hända. Vi vill ju att det ska bli perfekt!

  • Svar på tråden Någon som inte blev nöjd med sin dag?
  • didis

    Inga dagar är någonsin perfekta om man inte bestämmer sig för det!

    Om man ser varje liten miss som en katastrof är det klart att dagen blir misslyckad men om man accepterar mindre missöden så blir det perfekt!!

  • mittid

    Var närvarande, sug in varje ögonblick, bry er inte om petitesser, memorera känslan i varje stund, stanna upp och andas, skratta, gråt och var glad, möt alla som vill dela eran dag och INGET kan bli fel!!
    Lycka till!!

  • MissSweetSkane

    Agree! Så är det ju alltid men det kan vara kul att höra hur andra upplevt sin dag och om någon inte är nöjd vad det då var som hände.

  • Taha

    Tänk inte på alla missar, irritera er inte på gästerna eller personalen. Ta tillvara på varandra och era närmaste och se till att även de får njuta av dagen istället för att de ska skjutsa folk fram och tillbaka eller ränna ärenden som i slutändan är irrelevanta.

    Vi vet att det fanns saker och ting som gick fel på bröllopet men både vi och gästerna tyckte att allt var helt perfekt. Alla hade sååå kul. Resten minns man knappt.
    Lycka till!!!

  • Taha

    Se till att ni får några foton på er tillsammans med era föräldrar och syskon så blir ingen ledsen i slutändan.

  • mittid

    Visst, de förstod jag med, men jag delade med mig av mina erfarenheter och tankar för att du skriver om nervositet... kanske den minskar om du tänker rätt saker?!

    Tror du att den måste vara "perfekt" för att vara perfekt?!


    MissSweetSkane skrev 2009-07-29 14:53:28 följande:
    Agree! Så är det ju alltid men det kan vara kul att höra hur andra upplevt sin dag och om någon inte är nöjd vad det då var som hände.
  • Mammilon

    Det är väl ingen idé att gå och mala över vad som kan göra en missnöjd, vare sig före eller efter bröllopet. Vad deppigt. Nej, jag håller med alla andra, planera så gott du kan och lita sedan på att du får en fantastisk dag, vad som än händer! Det enda jag var missnöjd med var att det tog slut alldeles för fort...

  • mittid

    Jaa, visst var de så... jag skulle kunna gifta mig varje dag... de va en så härlig känsla!!!


    Mammilon skrev 2009-07-29 15:04:53 följande:
    Det är väl ingen idé att gå och mala över vad som kan göra en missnöjd, vare sig före eller efter bröllopet. Vad deppigt. Nej, jag håller med alla andra, planera så gott du kan och lita sedan på att du får en fantastisk dag, vad som än händer! Det enda jag var missnöjd med var att det tog slut alldeles för fort...
  • Princess4aDay

    Det var lite småsaker som man tänkte på innan att det måste vara si och så, de och de ska stå där och där. MEN när dagen väl kommer så är det inget man tänker på...ALLS. Då släpper man bara allt och njuter av varje ögonblick.

    Som vi hade små diamantliknande kristaller som vi skulle strö ut på tårtbordet, men som glömdes bort i stunden, hade inte en tanke på att det saknades förrän vi veckan efter städade och hittade påsen obruten. :)

    Så håller med dom andra. NJUT AV DAGEN!!

  • Red Scarlet

    Hah jag blev såklart jättenöjd med min dag, den var fenomenal! Men som alltid är det kanske småsaker som man önskat kunnat bli bättre...exempelvis hade jag aldrig föreställt mig att det skulle REGNA när jag gifte mig (i mitten av juni)..men det gjorde det. Tråkigt men vi överlevde

    En sak som kändes lite trist i efterhand var att jag knappt fick någon sömn natten innan och satt hos frissan från kl 07 på morgonen till kl 13, alltså ungefär 6timmar. Det skulle ta ungefär 5tim men hon blev försenad (fråga mig inte varför, hon sa att hon tagit i ordentligt med extra tid från början) och det gjorde mig stressad. Min make tog det lugnt hemma hela morgonen, åt i lugn och ro och softade och drack champagne med våra vänner som skulle hjälpa till. Själv blev jag väldigt trött av att sitta där hela morgonen och få håret fixat i ultrarapid och var jättestressad hela vägen till kyrkan. MEN det blev ju jättefint så jag tänkte såklart att det var värt det. Tills det hade gått ungefär en timme och hårnålarna började vandra ut, hårblommorna började vandra ut och korkskruvslockarna började slokna. Det var antagligen inte bara frissans fel eftersom det var fuktig luft ute, men det var så TRÅKIGT. Mitt hår var ändå fint hela dagen trots att det började rakna ganska fort, och jag tror inte att gästerna tänkte på det så mycket, men det kändes i efterhand så onödigt att sitta SÅ LÄNGE när håret ändå gav upp efter en liten stund.

    Hade jag gjort om det hade jag lagt mindre tid på sådant och mer tid på att kunna slappna av och ha en trevlig stund innan vigseln! Så njuuuuut som alla andra säger.. haha

Svar på tråden Någon som inte blev nöjd med sin dag?