• hitti
    Äldre 28 Jul 23:27
    2507 visningar
    10 svar
    10
    2507

    Film som tema

    Vi tänkte ha film som tema, vilket är både min och min sambos stora intresse. Vigseln kommer att hållas på en biograf i staden och festen på annat håll. Är det någon som har några tips på andra saker vi skulle kunna ha med eller göra som har med film att göra?

  • Svar på tråden Film som tema
  • Nippra­n
    Äldre 28 Jul 23:32
    #1

    Klädseln skulle kunna följa ett visst filmtema, enbart hålla er till musik som bara varit med i film, inbjudningskort och dylikt med filmtema... Vad är det för film som ni gillar mest?
    Tja, finns nog hur mycket som helst egentligen :)

  • Secret­One
    Äldre 28 Jul 23:32
    #2

    Har ni skickat inbjudningskorten? Började direkt se dem framför mig. Filmtiteln - huvudrollerna - recensionerna. Kan bli hur coolt som helst. Kan ni även göra någon filmaffisch till kvällen så är det ju kul.

  • Svanbo­et
    Äldre 29 Jul 09:20
    #3

    Ser framför mig en affish uppsatt med en överklistad remsa sär det står utsålt!

    Väldigt fräckt tema måste jag säga - Det finns massor av detaljer man kan jobba med för att framhäva temat även om man vill behålla "formatet" av ett "vanligt" bröllop.


    SecretOne skrev 2009-07-28 23:32:58 följande:
    Har ni skickat inbjudningskorten? Började direkt se dem framför mig. Filmtiteln - huvudrollerna - recensionerna. Kan bli hur coolt som helst. Kan ni även göra någon filmaffisch till kvällen så är det ju kul.
  • Chriss­e och Jonas
    Äldre 29 Jul 11:30
    #4

    Ni kan dela ut "oscars" för bästa dansstil och bästa frisyr och dyl..
    kul tema.

  • Fenixx
    Äldre 29 Jul 11:40
    #5

    istället för numrera borden så kan dem heta någon filmtitel.

    finns ju även på nätet där man kan sätta ihop gästers ansikten med vilken kändis dem är mest lik osv.

    ingång/utgång, 1a dans ska ju såklart vara låtar från filmer.

    tycker det är ett kanonroligt tema ni ska ha, jag och sambon älskar också film.

    glöm inte att hänga med oss i alternativa tråden för oss som kör temabröllop och gör lite annorlunda saker från det klassiska.

    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3444559.html

  • Lina o Peter
    Äldre 6 Sep 07:10
    #6

    På youtube finns det ett amerikanskt par som gör dvd-inbjudningar, helt klockent! Min syster håller på med film så vi ska göra nån variant av detta. Har an ingen man känner som sysslar med redigering så kan det ju bli krångligt, men något kul kan man ju alltid göra. :)

    På t.ex Clas Ohlsson finns det dvd-skivor och fodral som man kan designa själv. Skriv ut en utsida gjord i publisher med rätt format (finns mall på dvd-fodral) och skicka ev. med en lapp för att underlätta för gästerna. :)

    Här kommer några länkar som inspirerade mig:

    En med "mission impossible" tema:





    Och ett med filmtema:





    Lycka till! :)

  • flopsy­32
    Äldre 6 Sep 09:16
    #7

    Mission impossible var häftig!!

  • KatjaB
    Äldre 6 Sep 09:49
    #8

    en röd matta är ju ett måste

  • bimadr­ock
    Äldre 18 Sep 15:15
    #9

    såg nånstans ett par som hade gjort inbjudningskorten som biobiljetter.. såg riktigt häftigt ut..

  • Cltsp
    Äldre 18 Sep 15:59
    #10

    Gud vilket roligt tema!

    Popcorn och cola som mingeltilltugg är ju ett måste!

    Ni kanske kan ha en tipspromenad eller tävling i festhäfte med kända filmcitat?

    Röd matta är ju ett hett tips

    Biobiljetter som favours om ni nu vill ha det?

    Look-a-like med filmstjärnor som bordsplacering

Svar på tråden Film som tema