• Boomtown

Tips på utfyllnad till borgelig vigsel

Kan ni hjälpa mig lite? Det börjar bli så dags att bestämma hur vi vill ha vår vigsel. Vet ni någon fin dikt eller har något annat mysigt tips? Musiken är bestämd:

Ingångsmusik: Wagner
    VF hälsar alla välkomna
    Solist sjunger "Håll mitt hjärta" med Björn Skifs
    Vigselakt
    "Du är allt" med Sonja Allden och Shirley Clamp

Brudskål
    "Det vackraste" med Cecilia Vennersten
    "Annies song"
    Jag tänkte att en eller två låtar kunde vi lyssna på under brudskålen.

Förhoppningsvis ska vi gifta oss vid sjön, vid dåligt väder i en loge. Så det blir ingen utgångsmusik. Vad tror ni om det så långt? Skulle det inte vara fint med något mer emellan musiken?

• Svar på tråden Tips på utfyllnad till borgelig vigsel
  • Sesamy

Vi tog en kärleksdikt som räknade upp alla de där vardagliga småsakerna som man älskar - behöll strukturen, men skrev om den så att den passade oss och vår relation.
    Äta smulpaj och blåsa såpbubblor blev hembakt bröd och fåniga smeknamn osv.
    Vi lärde oss den sedan utantill och läste växelvis vers för vers till varandra.

Det kändes väldigt bra att den handlade just om oss och väldigt många av gästerna kommenterade att de tyckte det var väldigt fint.

• Boomtown
    Sesamy skrev 2009-07-25 18:58:31 följande:
    Vi tog en kärleksdikt som räknade upp alla de där vardagliga småsakerna som man älskar - behöll strukturen, men skrev om den så att den passade oss och vår relation. Äta smulpaj och blåsa såpbubblor blev hembakt bröd och fåniga smeknamn osv. Vi lärde oss den sedan utantill och läste växelvis vers för vers till varandra. Det kändes väldigt bra att den handlade just om oss och väldigt många av gästerna kommenterade att de tyckte det var väldigt fint.
    Det låter jätteromantiskt! Men varken jag eller min kille vågar läsa själva så vi tänkte VF kan göra det. Men att det ändå skulle bli personligt. Tips?
  • Boomtown

Nu hittade jag en fin dikt alldeles själv
    Passar inte den som ett välkomnande? Men jag behöver en liten text eller något annat att fylla i mellan musiken tycker jag. Tips mottages tacksamt.

Kanske är han den ende i världen
    som tycker sig veta att hon är den underbaraste kvinnan på jorden.

Kanske är hon den enda som uppskattar hur fantastisk han är i varje liten sak han gör och i varje liten tanke.

De tycker sig höra en underton av godhet i allt vad den andre säger och tror att de flesta kanske missar det hos den andre.

Och de förstår inte hur man kan passera den andre utan att förstå att man just passerat den finaste människan i världen.

Han har förstått, hon har förstått - därför är vi här idag.

Svar på tråden Tips på utfyllnad till borgelig vigsel