• sjm010

bra ideer om billiga fotografier

Jag och min fästman kommer att ha en väldig privat vigsel, bara några personer där. Jag har ingen stor budget kring fotografierna men jag vill ändå att dagen fotograferas fint. Har ni några ideer???? Jag tänkte ett tag kanske kolla med fotograf skolor om de har en elev som kan tänka sig gör det grattis bara för att få lite foto till portföljen??? Har någon gjort något sånt, och i så fall ur gick det? Alla ideer är välkommna... Tack!

• Svar på tråden bra ideer om billiga fotografier
  • WACOM

Lite att tänka på!!

Ta dej tid och kolla BT Företagsrgister
    kolla med era vännner om dom vet om någon fotograf som ni letar efter. detta med alla beslut inför ett bröllop mm är vläldigt jobbigt. för det är så många .

Kolla vad är du/ni är ute efter
    Pris & antal timmar
    Antal bilder som man får
    Hög-låguplösta bilder
    utskrifter/förstoringar

Det finns många bra fotografer på Bt sida och
    många dåliga tyvärr. men så är det ju med allting här i livet

tänk på, att alla bra fotografer är oftast dyrare en andra
    och alla väldigt biliga fotografer är nya som ser sig som bröllops fotograf och levererar urdåliga bilder och dom bra blir dyrare efter ett par år då dom har övat och gort sina missar mm.

Skall ni anlite en biligfotograf kolla om hon/han har f-skattebevis.
    Att hon/han är försökrad.
    Att hon/han har bra utrustning och en backupp ifall
    att den skulle strula.

Lycka till
    // Wacom

• jantingstrom

glöm inte att kolla tidigare alster som fotografen har tagit, och om dom inte har något tidigare jobb var medveten om att det kanske är deras första Bröllop och ta det som det är i så fall.

sedan kan jag inte hålla med om att:

"ALLA väldigt biliga fotografer är nya som ser sig som bröllops fotograf och levererar urdåliga bilder"

finns många som gör det för att det är kul och i flera fall är mycket bättre än en som kanske är dyr och säger sig vara erfaren.

• camilla 32
    jantingstrom skrev 2009-07-24 15:30:11 följande:
    tveksamt, man får inte tipsa om sin eventuella polare som e bra, eller om det är en mindre firma. men däremote om det är något som e superstort , ex om Ikea skulle ha fotografer hade jag fått rekomendera dom..fast det finns många som skall gifta sig som inte vill eller kanske inte har råd att anilita någon stor, känd fotograf så kan man inte få tips om detta.ganska kasst tycker jag.22 juli 2009 skrev 2009-07-24 14:55:54 följande:
    ja urkasst är det. Man vet knappt om man vågar svara i trådarna längre om man är fotograf, alla verkar tro att man gör reklam då.
  • ConnyD

ja jag åkte på en veckas avstängning för tips som inte hade ett dugg med mig själv att göra och när jag protesterade till admin så fick jag inte ens ett svar, kanske ett tecken på att jag felbehandlades

• WACOM

Jag har varit här i 4år och hjälp många brudpar från festlokaer till dj´s
    jag har aldrig blivit avsängd p.g.a. reklam mm
    och det tänker hjälpa till så länge jag kan,

// Wacom

camilla 32 skrev 2009-07-24 20:53:14 följande:

ja urkasst är det. Man vet knappt om man vågar svara i trådarna längre om man är fotograf, alla verkar tro att man gör reklam då.
  • jantingstrom

tydligen går dom enbart på anmälningar från andra innan dom granskar har jag fått ur dom. Men det verkar vara ganska selektivt det oxå då det finns massor av profiler med reklam i på ett eller annat sätt.

• Essovich

jag tycker oxå att det är väldigt konstigt att man inte ens får ge ett tips om en sida där det finns MASSOR av fotografer....

/Jessica

• Comfortably numb

ja, om det är en samlad plats där det finns många fotografer, hur kan det då ses som att man gör reklam? de som tittar in kan ju välja vem som helst, snart får man väl inte tipsa om nåt längre... bröllopsbutiker tipsas det ju vilt om, och där blir ingen avstängd, eller inte lika många.

• mittid

Att man inte får annonsera ut sitt företag som i reklam, det är ju lätt att förstå... men...

Det här var mer än vad jag visste... alla här frågar ju om hjälp hit och dit... och jag med många andra har delat med sig av egna goda erfarenheter... och nu får jag reda på att det är förbjudet.... jag blir alldeles stum?!

jantingstrom skrev 2009-07-24 22:18:33 följande:
    tydligen går dom enbart på anmälningar från andra innan dom granskar har jag fått ur dom. Men det verkar vara ganska selektivt det oxå då det finns massor av profiler med reklam i på ett eller annat sätt.
    [/citat]
    jantingstrom skrev 2009-07-24 14:51:02 följande:
    [citat]
    tricket är att man inte får tipsa här utan att riskera att bli avstängd.men tidigare länkar är ett ganska bra tips.
  • WACOM

Ni får tipsa om en företag utan att få varningar

ni får inte starta en tråd med TYP "jag vet en bra fotograf"
    ni får bara upprepa företagets namn/hemsida 3g inom 6mån

ni får inte skriv på så sett att det kan tolkas att ni får en egen vining på det, om man är typ fotograf i fotograf trådar

annas är det frit fram och skriva detta forum är ju till för det

det började för ca 2år sedan att det kom in många företagare som inte var med i Företagsregistret och svart jobbare som vill kärna lite extra pengar och skrev fritt i alla trådar mycket i just fotograf trådar och då började vi som lägger ner mycket pengar här för att bt skall överleva , och dessa gratis reklamare för stör för alla

det är därför det har blivit mycket hådare regler p.g.a. att bt vill få in sina anonns pengar och att vi som är yrkes folk kan hjälpa alla er som behöver hjälp och det område man kan bäst

skriv gärna och länka men tänk på hur ni skriver och vad ni skriver och se till att ni inte känar pengar på det.

Lycka till
    Wacom

• Essovich

Det är så mycket man inte får göra så det är lättare att skita i att svara och då inte riskera avstäning eller att man trampar yrkesfotograferna på tårna!!!

/J

• mittid

Ah... ok! Har inte läst på bara... men reglerna är ju helt logiska!

WACOM skrev 2009-07-29 20:33:32 följande:
    Ni får tipsa om en företag utan att få varningarni får inte starta en tråd med TYP "jag vet en bra fotograf"ni får bara upprepa företagets namn/hemsida 3g inom 6månni får inte skriv på så sett att det kan tolkas att ni får en egen vining på det, om man är typ fotograf i fotograf trådarannas är det frit fram och skriva detta forum är ju till för detdet började för ca 2år sedan att det kom in många företagare som inte var med i Företagsregistret och svart jobbare som vill kärna lite extra pengar och skrev fritt i alla trådar mycket i just fotograf trådar och då började vi som lägger ner mycket pengar här för att bt skall överleva , och dessa gratis reklamare för stör för alladet är därför det har blivit mycket hådare regler p.g.a. att bt vill få in sina anonns pengar och att vi som är yrkes folk kan hjälpa alla er som behöver hjälp och det område man kan bästskriv gärna och länka men tänk på hur ni skriver och vad ni skriver och se till att ni inte känar pengar på det.Lycka tillWacom
  • WACOM
    Essovich skrev 2009-07-30 05:35:02 följande:
    Det är så mycket man inte får göra så det är lättare att skita i att svara och då inte riskera avstäning eller att man trampar yrkesfotograferna på tårna!!!/J
    men jag skriver ju och har gort i 4år
    och ingen anmäler mej
  • BrollopsIntresserad

Jag håller med dig. Det är oftast inte svårt att förstå när det är reklam och när inte. En del gör ju verkligen direkt reklam för sig själva, skriver att man kan kontakta dem och så.

Ibland är det gränsfall och då får man försöka treva sig fram till vad som är reklam eller ej. En sak man skulle kunna göra från forumet är att ta bort inbox-funktionen för användare som "Arbetar med bröllop".

WACOM skrev 2009-07-30 09:21:31 följande:
    men jag skriver ju och har gort i 4åroch ingen anmäler mej
Svar på tråden bra ideer om billiga fotografier