• shakynose

Presentpanik!

Ska på bröllop i övermorgon, känner inte brudparet så jätteväl och de har inte skrivit något om presenter (och jag har glömt att fråga) så vad kan jag ta med mig? Finns det något som gör ALLA glada? Hjälp mig, snälla, har ju bara imorgon på mig att handla...

• Svar på tråden Presentpanik!
  • roodeberg

Då fyller man den med något symboliskt. Välj bort det som man vanligtvis är allergisk mot i sånna fall(nötter, mjölkprodukter vad vet jag?). Men även om jag fick choklad och var nötallergiker så hade jag inte valt att se chokladen - utan den vackra skålen jag faktiskt fick.

• Aleta

Vi hade nyligen vår första bröllopsdag och då öppnade vi en flaska Taittinger Brut Réserve som var supergod. Det var en bröllopspresent och kortet satt fortfarande kvar runt flaskhalsen i fina band vilket kändes extra festligt.

• 20090725

kaffe går faktist inte hem hos alla, jag dricker inte kaffe, å inte smbon heller, även om ALLA tror att vi gör det då vi jobbar/jobbade med kaffe dagligen!

men marimekko skålarna e snygga, det skulle jag uppskatta att få, även om vi inte önskat oss något!

• MW 090829

Köp två-tre olika finare vinflaskor som mognar efter 1,2,3 eller 1,3,5 år.

• Thewedding

Kosta boda har fina glasskulpturer som man sätter på en svart grej så att det blir en lampa. Vet att dom har par just nu med två hjärtan och ett par med två guldringar verkligen jättefina.

• DarkBrideInWhite

Ring toastmaster, värdpar eller annan kontaktperson i inbjudan. Förhoppningsvis vet de vad brudparet önskar sig. Vi har inte heller skrivit ut i vår inbjudan vad vi önskar oss, det beror inte på att vi inte vet vad vi önskar oss. Vi hoppas på att de som vill ge en gåva tar kontakt med kontaktpersonerna och frågar dem vad vi önskar oss.

• JanetKim

Den var bra! :D

Moirie skrev 2009-07-23 13:50:06 följande:
    Presentkort på Ikea brukar de flesta få använding för.
  • JanetKim

Kan nån leta upp en bild på marimekko skålarna
    Blev lite nyfiken!

20090725 skrev 2009-07-23 15:04:27 följande:
    kaffe går faktist inte hem hos alla, jag dricker inte kaffe, å inte smbon heller, även om ALLA tror att vi gör det då vi jobbar/jobbade med kaffe dagligen!men marimekko skålarna e snygga, det skulle jag uppskatta att få, även om vi inte önskat oss något!
  • shakynose

Tack för bra tips allihopa! Det lutar åt att det blir en marimekkoskål, men en fin skumpa att spara till årsdagen är också en toppenidé... Ska ge mig ut på stan snart! Tack igen

• roodeberg

Kul att faktiskt kunna vara till hjälp för någon!
    Ha en kul fest säger jag då! För det var imorgon va?

Svar på tråden Presentpanik!