• Little Miss

Evfa Attling-ring 4½.. Svårt att hitta vigselring till sen!?

www.efvaattlingstockholm.com/1/1.0.1.0/19/1/&group=prod_prod_grp-s1/27

Tror vi ska ha dessa! (4½ och 7½ i vitguld) Beror på om jag kan sälja in priset (7500:- & 12600 till killen eller inte, men det brukar ge med sig, samt att vi ju delar på hela kostnaden... Har räknat ut att det bara blir ca: 0,50:-/dagen i resten av våra liv. Var.

Är novis på ringar! Men kommer denna vara svår att matcha ihop med en passande vigselring sen, tror ni? Något speciellt man bör tänka på? Kommer nog inte köpa en E.A-vigselring för 27 000, även om det hade passat bäst..... Utan får försöka hitta någon annan.

Bra & smart köp eller bara dyrt & dumt?

• Svar på tråden Evfa Attling-ring 4½.. Svårt att hitta vigselring till sen!?
  • Divina73

Hur enkelt som helst att matcha då den är helt slät ingen ovanlig design etc. Men jag tycker att det är dyrt för en helt slät ring...

Har du kollat vad du får ge för en likadan någon annan stans?

Kollade lite snabbt på google och hittade exempelvis denna:

www.arkdesignsweden.com/group.asp

• Milla84

Jag hade nog vänt på det, köpt en billigare förlovningsring som faktiskt finns som ser likadana ut och sen köpt en av hennes vigselringar.

• Mörk Ängel

Håller med båda Divina och Milla. Jag tycker det låter dumt att lägga ut de pengarna för en slät, silverring, bara för att det är ett märke.

Jag och min fästman kommer lägga krutet på vigselringen.

• Vanya

min första tanke är att det måste finnas snarlik ring för betydligt billigare pris...

• FelizLane

hade nog också valt en billigare förlovningsring.. Mer krut på vigselringen!

• Little Miss

Hmmm.... smarta ni är! Har kollat Guldfynd och Hallbergs idag. Det finns snarlika, det enda är att E.A:s är lite "högre" - om ni förstår mig? Men som sagt, om jag köper en så lik som möjligt så kan jag slå till på en dyrare sen.....

Eller!!! Nu kom jag på ett riktigt bra alternativ! Jag köper E.A ringen till mig, och så köper vi en liknande men billigare till killen. Han bryr sig inte "12500-kr-mycket" om sin ring ändå kan jag säga!

• Little Miss
    Divina73 skrev 2009-07-20 22:09:35 följande:
    Hur enkelt som helst att matcha då den är helt slät ingen ovanlig design etc. Men jag tycker att det är dyrt för en helt slät ring...Har du kollat vad du får ge för en likadan någon annan stans?Kollade lite snabbt på google och hittade exempelvis denna:www.arkdesignsweden.com/group.asp
    Kanonsnygga faktiskt! Bra alternativ som skall övervägas....
  • Little Miss

Förresten - har surfat lite till nu och hittat en lovely guldsmed som gör skitsnygga ringar www.billsten.nu/ - blir det billigare att gå till en guldsmed och be dem göra släta ringar som vi vill ha dem. Blir det ett mellanprisalternativ mellan E.A och Guldfynd, eller blir det bara lika dyrt som E.A. Vad tror ni? Känns så osäkert att köpa på Internet och så opersonligt att köpa på Guldfynd.

• Åsa Erika

Om du vill ha en slät ring i vitt guld som är lite högre kolla på SMYCKA! =)

• Divina73

Det skall nog inte vara så svårt, bara att beställa den tjocklek och bredd du vill ha. Googla så hittar du säkerligen fler. Du kan även gå runt och besöka guldsmeder så att du får en uppfattning vad de tar. Det är också skillnad på handsmidda ringar jämfört med gjutna eller svarvade.

• Little Miss
    Divina73 skrev 2009-07-21 21:20:33 följande:
    Det skall nog inte vara så svårt, bara att beställa den tjocklek och bredd du vill ha. Googla så hittar du säkerligen fler. Du kan även gå runt och besöka guldsmeder så att du får en uppfattning vad de tar. Det är också skillnad på handsmidda ringar jämfört med gjutna eller svarvade.
    Gosh... en hel djungel ju!
  • Hjartafró

Eftersom ringen är identisk med Schalin Glaciär som kostar hälften så mycket, så känns det ganska vansinnigt att köpa Attlings ring. Schalins ringar går dessutom att få i valfri höjd. :)

Svar på tråden Evfa Attling-ring 4½.. Svårt att hitta vigselring till sen!?