• Mamli

Är det någon som kan bilar????

förlåt om de inte alls passar in, men vet inte vart jag ska fråga detta.
    Vi har haft en väldigt jobbig tid bakom oss som gör väldigt ont än, nu börjar allt äntligen bli bättre!

min syster ska sälja sin bil och min mamma kan tänka sig att köpa den till mig, men det är manuel.....jag måste ha automat...

Någon som vet om man kan ändra de och vad de kan kosta?

Vill helst slippa berätta varför och är berädd på att de kostar apa men jag vill bara ha ett hum om de hela!
    vi har bra kontakter så kan fixa saker billigare men vill ju som sagt gärna veta mer.

• Svar på tråden Är det någon som kan bilar????
  • Vanya

Det ska man kunna ändra... hmmm? vad det kan kosta, det har jag ingen aning om... tyvärr. Kontakta närmaste bilmeck och höra sig för?

• Cookie27

Det kostar väldigt mycket att konvertera från manuell till automat. Förrutom själva kostnaden för en automatlåda så är det andra saker också som kostar + arbetet. Det är inte värt det skulle jag säga. Sen är det inte säkert att det finns automatlådor som passar direkt på bilen heller. Nu vet jag inte vad det är för bil och så men det är dyrt. Inget jag skulle rekommendera annat än i nödfall.

Hoppas det löser sig i alla fall.

Mvh Karin

• Tojk

Billigare köpa en automat från början än göra om en växlad till automat

• Mamli

mm..detta är ett nödfall..ingen som vet hur mycket de kan kosta?

• Iroc

Ring en bilmek för att få pris på det. Vi pratar inte 1000 kr för det bytet. En manuell lådfa och en automatlåda är helt skilda saker. Inte så att man tar och sätter dit en del så blir den automat. Jag föreslår att din syster säljer sin bil själv och att din mamma lägger dom pengarna hon var villig att betala för din systers bil på en annan bil med automatlåda åt dig. Alternativt att du kör upp för manuell... Det är billigare än bytet iaf.

• Tojk

Det är ju jättesvårt uppskatta så här rakt av, det beror lite på hur lätt det är att få tag på en låda, vad ni har för bilmodell etc.

Byte av växellåda om den havererat(och då inte byte från växlad till automat utan) kan kosta allt från 20.000 upp till 50.000 eller mer. Det är många saker som spelar roll. Byta från växlad till automat är ett stort jobb så det är många sköna tusenlappar

• ronile

Det är såpass dyrt att det är mycket smartare att sälja din systers bil till någon annan, och sedan använda samma mängd pengar för att köpa en automatväxlad bil utav ännu någon annan.

• 090208

En spanjor alltsa..? Det ar val harligt!

(Sorry, jag bara kunde inte lata bli...)

Mamli skrev 2009-07-20 14:52:56 följande:
    men det är manuel.....
    Allt som ska fixas pa bilar ar svin-dyrt. Battre att kopa en annan bil. Lycka till!
Svar på tråden Är det någon som kan bilar????