• Senija85

    Nutrilett-Diet

    Hejsan!
    Idag började jag på Nutrilett-Diet. Jag undrar bara ifall någon har testat den? Isf hur gick det för er? Gick ni ner någonting och hur mycket på hur lång tid??
    Nån som vet hur mycket man kan gå ner på 20dagar? Om man verkligen håller sig till bara pulvret?

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Nutrilett-Diet
  • MarianneL

    Nej kaffe tycker jag verkligen inte om så det skippar jag, hehe. Idag är det jättefint väder här så jag har legat ute i solen en timme i all fall. Man ser ju smalare ut när man fått lite färg.

    Ja chokladdrycken var ju i alla fall den godaste tycker jag av shakes'n från Nutrilett. Längtar lite till passet ikväll nu.

    eli2009 fattar inte att du orkar springa, jag blir helt slut. Man märker verkligen att kroppen har mindre energi i sig än den är van vid.

    Senija85 Ja jag har gått ner från 67 till 65.3 sen i söndags, men det är ju som sagt nog bara att man har mindre mat i kroppen. Får se om det fortsätter neråt.
    Jag vill bara ha bort på magen så att jag är säker på att klänningen passar bra.

  • sarasarasara

    Men jag förstår inte, jag blir skithungrig när jag äter nutrilett. Det verkligen kurrar i magen hela tiden. Hur står ni ut? Jag blir ju också tokig när mitt blodsocker är lågt, så det är nog bättre att behålla ett par extrakilon än att sätta hela bröllopet på spel Men ärligt, är det värst de första dagarna med nutrilett, eller blir det ännu värre sen?

  • Senija85

    Jag tycker att de första dagarna är värst! Nu på min femte dag känner jag mig jättebra. Inga problem alls med hungern. Jag längtar tills på måndag då jag ska väga och mäta mig

  • LindaMattis

    jag började cykla på min motions cykel 30 min varannan dag och så slutade jag dricka läsk o äta socker över huvudtaget. Jag gick ner 5 kg på 5 veckor

  • MarianneL

    Oj tjena!
    Ja jag har gått 1 timme varje morgon innan frukosten nu i en vecka.
    Igår åt jag vanlig mat och ganska mycket av det, för ajg tänkte att en dag i veckan måst ejag väl få i alla fall. Men oj vad det syntes på vågen sen. Gick upp 0.7kg. Så det var nog inte så mycket mer än en tom magsäck som gav resultatet på vågen innan.
    Men idag när jag vägde mig så var jag nede på 65.4 så det är bara att kämpa på.

    Goda nyheter dock, för jag provade klänningen och den passade!!! SÅÅ skönt, så nu känner man inte att man MÅSTE gå ned, det är mer att det är bra att få lite mer tonade armar o lite mindre slapp mage som jag jobbar på nu. Så det är bara att fortsätta =)


    LindaMattis skrev 2009-07-25 00:03:04 följande:
    jag började cykla på min motions cykel 30 min varannan dag och så slutade jag dricka läsk o äta socker över huvudtaget. Jag gick ner 5 kg på 5 veckor
  • JL2b

    Hej tjejen, jag började också med en pullver diet igår, dock inte Nutrilett då jag inte hittat någon smak jag tycker om. Så jag använder min av allévo med hallon och banan smak. Helt okej faktiskt. MEN! Jag började igår och vägde då 97,5 och jag höll på med dessa påsar och drack massor av vatten för det står det att man ska göra. Men vad händer? Ställer mig på vågen idag, bara för att kolla lixom... och vågen står på 100,5!!! Vad i hela friden hände!!!??

    Någon som är duktig på att peppa en ledsen blivande fru? =

  • Zia 20090618
    JL2b skrev 2009-07-28 11:33:03 följande:
    Hej tjejen, jag började också med en pullver diet igår, dock inte Nutrilett då jag inte hittat någon smak jag tycker om. Så jag använder min av allévo med hallon och banan smak. Helt okej faktiskt. MEN! Jag började igår och vägde då 97,5 och jag höll på med dessa påsar och drack massor av vatten för det står det att man ska göra. Men vad händer? Ställer mig på vågen idag, bara för att kolla lixom... och vågen står på 100,5!!! Vad i hela friden hände!!!??Någon som är duktig på att peppa en ledsen blivande fru? =<
    Jag vet att min våg kan leva sitt egna lilla liv ibland, hoppa upp och ner 1½-2 kilo på bara 2 minuter. Så ta inte så hårt på vågen, måttband däremot fungerar nog bättre. Fast en kombination kanske vore det bästa:)
  • JL2b

    Har mått band också, igår var det 101cm och idag 117cm... Detta är ju helt makalöst... Sväller jag upp som en boll och ska snart explodera eller vad händer? Kan inte vara mens heller då jag precis har haft det. Känner mig bara deppig just nu.

  • JL2b

    Ja jag får hoppas att det är allt vatten jag dricker. Dricker ca 2-3liter om dagen och sen lite te på det också *skratt* fylld med vätska!

  • Zia 20090618

    Hihi jaa det var ju lite grann det;) Har aldrig själv testat såna här drick-dieter så vet inte hur kroppen reagerar i början.. Hoppas det går till sig bara, borde ju gå till sig om någon dag kan man ju tänka sig:)

  • JL2b

    Ja man får hoppas på det =) Jag får hoppas att det släpper som en propp i vasken och alla kilon bara rinner av mig *skratt*

    Tack för att du lyssnade på mitt gnäll! ;)

  • Zia 20090618

    Hehe det är ju därför vi hänger här, här finna alltid någon som orkar lyssna på vårt gnäll, vår oro och vår längtan;)

  • kermit100

    Hej!
    Jag började med nutrilett i går jag med, och tänkte köra i 14 dagar. Gjorde det för några månader sedan och tappade då 7 kg, så det hoppas jag på denna gång med. Ett litet tips för att piffa upp choklad smaken lite är att ha i en sked pulverkaffe i. Blir riktigt smarrigt.

    sarasarasara, det är värst de 2-3 första dagarna. Sen lägger sig hungern och kroppen inser att det blir ingen mat hu mycket magen än knorrar.

    Lycka till allihopa!

  • JL2b

    kermit100: Vad duktig du är! men hur ofta får man köra ren kur? Ska det vara en tid emellan eller?

  • kermit100

    JL2b: Det enda som står på förpackningen är att om man kör ren kur i mer än 2 veckor ska det göras i samråd med läkare. Jag vet inte om det måste gå en viss tid mella kurerna, men jag skulle tro att så länge man har övervikt är det bara att ta en kur då och då. Man får använda sitt sunda förnuft och lyssna till sin kropp.

    Första kuren jag körde var för att bryta mina dåliga vanor och få en ny start med minskad magsäck och bättre matvanor. Anledningen till att jag kör en gång till är att stora dagen D närmar sig och jag har ca 8-10 kilo för mycket kvar som jag vill bli av med fort.

  • sarasarasara
    kermit100 skrev 2009-07-28 17:21:48 följande:
    sarasarasara, det är värst de 2-3 första dagarna. Sen lägger sig hungern och kroppen inser att det blir ingen mat hu mycket magen än knorrar.Lycka till allihopa!
    Tack så mycket! Ska börja när gubben ska jobba natt en vecka, så kanske han inte märker av mitt hunger-humör
  • maalin

    Tänkte jag skulle köra igång med Nutrilett men det får vänta ungefär 3 veckor eftersom det är så mycket inplanerat innan det, varav en Londonresa.

    Under tiden kör vi med LCHF (Low Carb High Fat) som vi har gjort sen 1:a augusti. Lite märker man väl på vågen men inte så man får en kick i baken ;)

  • Farwyn

    Jag åt nutrilett i nian då jag var kraftigt överviktig för min längd. Gick ner ca 15 kilo på 4 månader och då bytte jag bara ut lunchen mot en nutrilett shake. Men jag som aldrig hade motionerat började springa varannan dag i minst 20 minuter och gjorde magövningar, ben och armövningar hemma. Detta kallas att "chocka" kroppen och då rasar man i vikt. Viktigt när man slutar med nutrilett är att fortsätta röra på sig och inte äta i för stora mängder för kroppen har vant sig vid ditt lilla kaloriintag.

    Nu har jag gått upp i vik igen men har även växt ca 6cm och trivs med en rund - sund - form :) Men kan än idag byta ut en måltid mot en nutrilett då jag kanske inte har haft tid för att göra matlådor.

Svar på tråden Nutrilett-Diet