• Fröken Skruttis

Jag kan INTE gå i skor med klack!

Jag har ALDRIG kunnat gå i skor med ens den minsta klacken du kan tänka dig! Å jag känner inte för att gå runt och ha asont å slå ihjäl mig på min bröllopsdag.
    Så jag funderar på att köpa ett par snygga vita gympadojjer å ha under klänningen..snyggt?! Nä! Praktiskt? jepp!..;) Hur ska man göra?!

• Svar på tråden Jag kan INTE gå i skor med klack!
  • mittid

På Matildas fest kan du beställa brudskor utan klack för 450 kr i färg och utseende som du önskar, dessutom får du måttbeställda skor som passar bredd och längd! Jag köpte där fast med liten klack och de satt som ett smäck.

• Spratte

Om du ska ha en "vanlig brudklänning" så köp ett par ballerinaskor; garanterat klacklösa! Det finns faktiskt riktigt fina. Kolla in dessa www.vagabond.com/vagabond_product.aspx&color=2701
    De är finare i verkligheten än de ser ut att vara här... Har själv ett par som jag använder i stort sett dagligen. De är de skönaste skor jag någonsin haft!!!

Om du ska ha någon lite mer "udda" klänning så kan det säkert funka med ett par gympadojjor; ett par vita Converse är ju aldrig fel till en cool klänning.
    Lycka till!

• Fairytail

Jag ska gifta mig barfota. Vi ska vara på en båt och då tänker jag vara barfota. Jag kan inte heller ha klack på skorna och jag har problem med en fot som bara vill vara svullen.
    Så jag tänker måla mina naglar med vit pärlemo och lacka fast pärlor på naglarna. Sen när vi går i land tar jag bara på mig några flipp flopp och går med till platsen för bröllopskorten. Sen på båten blir det utan igen. :)

• Åsa Erika

Har sett bröllopsbilder på en underbart vacker tjej som hade en "prinsesskrona" brunt lockigt hår, vit klänning och gympaskor!

Hennes man hade röda eller rödvita strumpor och det var sååå coolt!! Ett jättefint höstbröllop där det ovanliga bröt in.
    Varför inte?
    Annars så håller jag med de övriga här om ballerinaskor eller pumps utan klack. Eller att du lär dig gå i dina. Jag har lärt upp min tärna som nu älskar högklackat!
    Tips då är kilklack... =)

• Pingstdagen2010

Jag antar att du ska ha en lång klänning, så att gympadojjorna inte syns!? Om jag var du skulle jag köra med ett par snygga gympadojjor varför måste man vara traditionell? Köp ett par knallröda så blir du en ännu häftigare brud!

• Besservvisser

Det står inte etsat i sten någonstans att man MÅSTE ha klackaskor när man står brud. Jag ska ha gympadojor.

• Nosslrak

Jag är i liknande situation... när jag dessutom försökte mig på att prova högklackat så fick jag hälsporre....något som verkar vara vanligt men som jag är ovan vid OCH som dessvärre är besvärligt och gör ont. Fick gå på kryckor i en vecka efteråt för att avlasta foten från den akuta inflammationen ... nu kan jag gå kortare sträckor utan större problem men det är bara när jag cyklar som det inte gör ont i hälen.
    Min brudklänning är lång och skorna kommer inte att synas så jag kom på att om jag inte hinner bli bra i foten på de 2 månaderna som är kvar så tar jag mina jobbskor....japp, så blir det! Det är de jag kan gå i utan större besvär nu oxo. Det är vita träskor med snörning. Jag byter bara ut de blå banden mot vita så är det fixat. Bild på träskorna finns numera i mitt bildgalleri.

Tycker absolut att man kan ha gympadojjor oxo!
    Hittade två amerikanska hemsidor som har Wedding Sneakers

www.weddingsneakersllc.com/shop.html

www.advantagebridal.com/sabrsn1.html

Wedding Clogs finns inte än ... kanske ska jag ta patent på det?!

• Picnick i det gröna

Såg en bild för ett tag sedan som bara var sååå fräck!
    Klassisk brudklänning, men hon hade vit/guldiga sneakers.

Varför inte piffa upp med sidenband istället för vanliga skosnören? Eller något annat vackert?

Låt fantasin flöda! ^^

• lillabruden

om det regnar är definitivt ett par flashiga regnstövlar ett måste

• Tojk

lillabruden skrev 2009-07-20 15:36:23 följande:

om det regnar är definitivt ett par flashiga regnstövlar ett måste
    Jag föreslog det för min mor ihelgen, att jag skulle ha stövlar på mig hon förbjöd mig. Så nu har jag kolla upp att det finns både riktigt flashiga och en del riktigt snygga
  • lillabruden

regnstövlar är faktiskt fina nuförtiden!!! Tycker dem fotona som vissa har med regnstövlar och regn är så fina! lite annorlunda

Tojk skrev 2009-07-20 15:47:52 följande:
    lillabruden skrev 2009-07-20 15:36:23 följande:
    Jag föreslog det för min mor ihelgen, att jag skulle ha stövlar på mig hon förbjöd mig. Så nu har jag kolla upp att det finns både riktigt flashiga och en del riktigt snygga
  • April 99

jag har köpt ett par vita ballerina skor för 150 kr, toppen tycker jag. men var på bröllop nu i sommras då bruden hade valt ett par vita nike sneakers med rosa detaljer dagen till ära,jätte snyggt under brudklänningen om man är like rockig. så visst går det!!!

• källerudd
    Fairytail skrev 2009-07-19 19:25:51 följande:
    Jag ska gifta mig barfota. Vi ska vara på en båt och då tänker jag vara barfota. Jag kan inte heller ha klack på skorna och jag har problem med en fot som bara vill vara svullen.Så jag tänker måla mina naglar med vit pärlemo och lacka fast pärlor på naglarna. Sen när vi går i land tar jag bara på mig några flipp flopp och går med till platsen för bröllopskorten. Sen på båten blir det utan igen. :)
    Ska du ha kort el lång klänning...vi ska gifta oss ute och jag fundera oxå på att vara barfota brud...men som det ser ut nu, verkar de bli lång klänning då jag inte hittar någon kort (ännu) va tror du om det??
  • JustMeAndMyLove

provade gå o klackar en dag här hemma, jag har aldrig sett min sambo skratta så hysteriskt i hela mitt liv!
    Efter fyra-fem vacklande steg föll jag raklång med villt viftande armar..

Så jag förstår dig! Kommer också ha "vanliga" skor till klänningen, haha

• fröken sjunfors

jag kan inte heller gå i klack, dessutom är jag och min man nästan jämnlånga, så jag köpt ett par ballerina! så himla sköna och perfekt "höjd"

• Fenixx

jag ska gå i ballerina på vårat.

Svar på tråden Jag kan INTE gå i skor med klack!