• Jen09

Färga brudskor, hur?

Hej!
    Har äntligen hittat ett par fina skor.
    Tycker det är synd att inte kunna använda dem igen efter bröllopet och funderar på om det går att färga. Har hört lite här och där att satin går att färga, men läste i någon tråd att polyester eller "fusksatin" inte går att färga.
    Någon som vet mer? Hur gör man, kan man testa själv och hur i så fall eller är det bäst att lämna in dem?
    Tänkte färga dem svarta eller grå.

• Svar på tråden Färga brudskor, hur?
  • Vanya

det finns tygfärg på kreatima som man ska kunna färga skor med - har aldrig gjort det själv men jag tycker att det borde gå med satin också - är färg man stryker på och sen värmer. Fråga i butiken?

• Vanya

fusksatin menade jag... inge bra när man tänker fortare än man skriver - blir så lätt fel då...

• mittid

Puffar denna tråd... någon som vet?

• Höjdarna

Skulle också behöva veta så jag *puffar* vidare...

• Jen09

Provar att puffa för detta en gång till. Vill så gärna få användning för mina fantastiska bröllopsskor igen!

• KatjaB

har hört att man kan lämna in på vissa ställen så de färgar åt en, tex dansshopen i örebro ska göra det.. vet dock inte om de gör det, men jag har hört att de ska göra det för ca 150 kr

• starfish

varför skulle du inte kunna ha dem igen om de är vita? (antar att de är de?)

• Jen09

Har inget som de passar till som vita! Svarta eller grå så skulle de passa till mycket.

• starfish
    Jen09 skrev 2009-09-16 09:16:05 följande:
    Har inget som de passar till som vita! Svarta eller grå så skulle de passa till mycket.
    ok:) du får prova och hoppas på att det funkar då:)
Svar på tråden Färga brudskor, hur?