• Picnick i det gröna

Ska man våga efter detta???

Som jag har nämnt i en tidigare tråd, blev våra ringar försenade.

Vi beställde den 8:onde juni efter att ha provat ut, och sedan skulle de skickas till oss. Leveranstiden skulle vara en vecka. Vi räknade med försening så vi planerade att förlovningen skulle ske några dagar efter.

Ringarna dök aldrig upp, vi fick korta svar via mail och korta svar via telefon. Någon maskin hade varit sönder därför blev det försenat. Vid det här laget var en semesterresa inplanerad, som vi hade tänkt vara förlovade på egentligen.

I förra veckan ringde vi igen och fick då svaret att de hade glömt sätta sten i min ring, och därför dröjde det ytteligare några dagar, men sen skulle ringarna skickas.
    Dag ut och dag i stirrade jag ut genom fönstret och spanade efter posten. Samma besvikelse dag ut och dag in..

I fredags ringde vi IGEN. Då var hon som svarade mycket positiv och sa att ringarna minsann var skickade och bör vara hos oss måndag/tisdag.

Men nej. Ringde igen, och hon lovade att höra av sig när hon fått numret från posten, så vi kunde hämnta ringarna utan avi.

Idag var tanken att vi båda skulle vara uppe hos mina föräldrar och hälsa på under några dagar, men min sambo stannade hemma en extra dag för att kunna hämta ut ringarna.
    Väl på posten var numret inte rätt och något paket i hans namn fanns inte!! Inte i mitt namn heller.
    ÅTER IGEN fick han ringa och fråga vad som stod på och hon förstod inte vad han pratade om.

Hon begav sig till posten på hennes ort och där visade det sig att paketet fanns: UPPBRUTET.
    Någon har alltså försökt stjäla våra ringar, och posten har inte sagt något. Förmodligen har personen blivit påkommen, eftersom ringarna fanns kvar.

Nu ska ringarna skickas med expresspost upp till mig, då min sambo också är påväg hit. Från början skulle ringarna skickats med budbil, men kvinnan på företaget kunde visst inte hitta någon budfirma i den stora stad hon befann sig i.

Grejen är att jag är hos mina föräldrar och de vet inte att en förlovning är planerad. Efter så här mycket otur är det jobbigt att inte kunna prata av sig. Samtidigt var jag tvungen att ange deras adress för att få hit ringarna och frågan är om nu min mamma måste kvittera ut dem!?

Men den största frågan är om man överhuvudtaget ska våga förlova sig efter denna otur! Ringarna kanske är jinxade.. :P

• Svar på tråden Ska man våga efter detta???
  • Frulle

oj oj.

Men efter regn kommer solsken! Det vet du väl??

• Picnick i det gröna

Ja, man får hoppas det!
    Nu fattas bara att det skulle var fel ringar och fel storlek etc :)

Men jag håller hoppet uppe, så får vi se i morgon.

• Frulle

Jag kan ju då inte fatta att ni itne tidigare bett om alla pengar tillbaka och sen köpt dom nån annanstans..

• Picnick i det gröna

Vi var på väg att göra det, men efter att ha pratat med dem ytterligare bestämde vi oss för att ge dem en chans till.
    Kommer inte ringarna i morgon så ska vi ha pengarna tillbaka, såklart.

• JustMeAndMyLove

Låter som våran tur :P Vi fick förlova oss utan ringar :(
    Tog ytterligare TRE mpnader innan vi fick dem i RÄTT storlek!
    Men men, nu sitter de där de ska i alla fall ;)

• Mrs Baom

När vi förlovade oss var jag gravid och så svälld i fingrarna så jag inte kunde ha min ring på. Jag fick vänta i 6 månader på att kunna sätta på ringen. Men nu har den suttit där i tre år och om två veckor får den sällskap av en vigselring:)Så ge inte upp, som någon skrev, efter regn kommer solsken!!

• tågjäntan

Men den största frågan är om man överhuvudtaget ska våga förlova sig efter denna otur! Ringarna kanske är jinxade.. :P
    [/citat]

Det är det jag alltid har tyckt; svenska folket är väldigt skrockfulla

Skämt å' sido. Jag tycker absolut att ni vågar. Att få ett äktenskap/en relation (innebär förlovningen ett frieri?) att fungera handlar inte om tur eller otur, utan om att arbeta på relationen, lyssna på varandra, att ge och ta, förlåta varandra, ömhet och närhet osv.
    Boktips: "Kärlekens fem språk" av Gary Chapman. Marcus förlag.

• Picnick i det gröna

Jo, visst är det så^^
    Jag är skrockfull ibland, men oftast kan jag skaka av mig det!
    Klart vi kommer våga, men när det var som mest rörigt och jobbigt ville jag nästan skjuta på det till framtiden. För ett tag trodde vi att vi skulle bli utan ringar helt.

Nu är det läggdags och i morgon hoppas vi på leveransen!!
    WIIE!

tågjäntan skrev 2009-07-15 21:12:19 följande:
    Det är det jag alltid har tyckt; svenska folket är väldigt skrockfulla
  • lillalyckan

Picnick i det gröna skrev 2009-07-15 16:16:11 följande:

Jag väljer att se det som att all otur är förbrukad och nu finns det bara massa lycka kvar i ringarna

• Picnick i det gröna

Nu har de kommit!!
    De är sååå mycket snyggare och finare än vad jag minns dem som!
    Dessutom fick vi ett presentkort på 500:- som kompensation!

Allt strul och otur känns som bortblåst och vi ska nu packa picnickkorgen^^

Måtte bara ringarna passa och vara rätt graverade också;)
    Någon närmare titt har vi inte tagit än, det kommer på picnicken!

• Fru Kreativ

Grattis! Njut och ha det bra... vilken historia, som ni kommer minnas med ett leende. Drick och ät gott för de 500 kr!

Svar på tråden Ska man våga efter detta???