Ska man våga efter detta???
Som jag har nämnt i en tidigare tråd, blev våra ringar försenade.
Vi beställde den 8:onde juni efter att ha provat ut, och sedan skulle de skickas till oss. Leveranstiden skulle vara en vecka. Vi räknade med försening så vi planerade att förlovningen skulle ske några dagar efter.
Ringarna dök aldrig upp, vi fick korta svar via mail och korta svar via telefon. Någon maskin hade varit sönder därför blev det försenat. Vid det här laget var en semesterresa inplanerad, som vi hade tänkt vara förlovade på egentligen.
I förra veckan ringde vi igen och fick då svaret att de hade glömt sätta sten i min ring, och därför dröjde det ytteligare några dagar, men sen skulle ringarna skickas.
Dag ut och dag i stirrade jag ut genom fönstret och spanade efter posten. Samma besvikelse dag ut och dag in..
I fredags ringde vi IGEN. Då var hon som svarade mycket positiv och sa att ringarna minsann var skickade och bör vara hos oss måndag/tisdag.
Men nej. Ringde igen, och hon lovade att höra av sig när hon fått numret från posten, så vi kunde hämnta ringarna utan avi.
Idag var tanken att vi båda skulle vara uppe hos mina föräldrar och hälsa på under några dagar, men min sambo stannade hemma en extra dag för att kunna hämta ut ringarna.
Väl på posten var numret inte rätt och något paket i hans namn fanns inte!! Inte i mitt namn heller.
ÅTER IGEN fick han ringa och fråga vad som stod på och hon förstod inte vad han pratade om.
Hon begav sig till posten på hennes ort och där visade det sig att paketet fanns: UPPBRUTET.
Någon har alltså försökt stjäla våra ringar, och posten har inte sagt något. Förmodligen har personen blivit påkommen, eftersom ringarna fanns kvar.
Nu ska ringarna skickas med expresspost upp till mig, då min sambo också är påväg hit. Från början skulle ringarna skickats med budbil, men kvinnan på företaget kunde visst inte hitta någon budfirma i den stora stad hon befann sig i.
Grejen är att jag är hos mina föräldrar och de vet inte att en förlovning är planerad. Efter så här mycket otur är det jobbigt att inte kunna prata av sig. Samtidigt var jag tvungen att ange deras adress för att få hit ringarna och frågan är om nu min mamma måste kvittera ut dem!?
Men den största frågan är om man överhuvudtaget ska våga förlova sig efter denna otur! Ringarna kanske är jinxade.. :P