• DarlingLiellen

korsord?

Jag har tänkt att ha med ett litet korsord i festprogrammet, och trodde i min enfald att det säkert finns massor att "sno" ifrån andras gamla festprogram. Men jag hittar inga! Är det någon som redan varit kreativ och vill dela med sig?

• Svar på tråden korsord?
  • 2000 talet

Tror det finns en hemsida som heter puzzlemaker, där man kan tillverka sina egna personliga korsord

• Superälsklingen

Jag gjorde ett i excel. Inte särskilt svårt. Bara man tänker efter hur det ska sitta i häftet så man gör det åt rätt håll.
    Jag gjorde det med personliga grejer om brudparet. När jag hade gjort klart att rutor så la jag in det i paint och skrev dit frågorna i textrutor. iaf de frågor som inte kunde göras i excel pga platsbrist eller att jag gjorde en bild istället för text. Lite pilligt var det men det var mest för att jag tänkte fel och gjorde från fel hål. själva korsordet i sig tog inte så lång tid.
    Annars kan man ju göra på papper och scanna in också.
    lycka till!

• Martinaa

Jag gjorde ett i Publisher, efter att ha kladdat på papper med vanlig penna. Gjorde ett sökord (där man ska leta upp ord bland massa bokstäver) samt ett rutmönster där man ska placera in angivna ord.

Annars kan du säkert springa o köpa närmaste korsordstidning (tänk på att väja en med en eller max två pennor uppe i vänstra hörnet - de anger svårighetsgrad) och "sno" därifrån

Svar på tråden korsord?