• lojeli

Ska jag dra i gång svensexa?

Ungefär en månad kvar och än har jag inte hört ett pip om någon svensexa (inte om möhippa heller, men jag bryr mig inte så mycket om det + att jag ändå har en känsla av att något är på G...).

Hur ska jag som brud göra? Ska jag kolla med hans närmaste polare om de planerar något? Ska jag be dem hitta på något? Jag tror inte min m2b har jättehöga förväntningar, men lite besviken tror jag att han skulle bli om det inte blev något alls...

• Svar på tråden Ska jag dra i gång svensexa?
  • Fru Rothman

fråga dom kan du ju alltid göra.

jag gjorde så, för då fick jag möjligheten att hjälpa dom lite på vägen.
    dom kom in i lgh när min man sov. o det var superkul att se 8 stora grabbar i sovrummet som gol på honom. *hihi* det var min hämnd mot honom för att han lurade mig på min möhippa

• Superälsklingen

du kan ju alltid fråga men räkna inte med att dom svarar ärligt =) det är ju väldigt olika om man blandar in partern i svensexa/möhippa planering. Det bästa är ju att undvika att blanda in partern då det kan bli svårt att hålla hemligt.

men du kan ju prata med en eller några av hans vänner och förklara att du tror att din blivande verkligen skulle uppskatta en svensexa och kanske ge något tips på vad han absolut inte vill eller jättegärna vill.

• lojeli
    Superälsklingen skrev 2009-07-15 09:51:31 följande:
    du kan ju alltid fråga men räkna inte med att dom svarar ärligt =) det är ju väldigt olika om man blandar in partern i svensexa/möhippa planering. Det bästa är ju att undvika att blanda in partern då det kan bli svårt att hålla hemligt. men du kan ju prata med en eller några av hans vänner och förklara att du tror att din blivande verkligen skulle uppskatta en svensexa och kanske ge något tips på vad han absolut inte vill eller jättegärna vill.
    Aha...jag trodde att det var självklart att blanda in partnern för att kunna tajma tider å så... Då håller jag tummarna för att något är på G fast jag inte vet om det.
  • Vid havet

Jag visste om när min sambo skulle ha sin svensexa. Hans bror ringde upp mig och frågade om datum och om vilka som skulle bjudas. Sen var jag inte mer inblandad (för det tycker jag inte man ska vara, det är deras dag och jag ville inte styra och ställa där) men fick veta när de skulle komma och kunde packa väska i förväg etc.

Jag tycker absolut du kan fråga någon. Det är ju ändå bra att veta så att man kan planera in saker - annars kanske han inte är hemma när de kommer? Om de nu inte kidnappar på jobbet tex.

lojeli skrev 2009-07-15 09:36:36 följande:
    Ungefär en månad kvar och än har jag inte hört ett pip om någon svensexa (inte om möhippa heller, men jag bryr mig inte så mycket om det + att jag ändå har en känsla av att något är på G...).Hur ska jag som brud göra? Ska jag kolla med hans närmaste polare om de planerar något? Ska jag be dem hitta på något? Jag tror inte min m2b har jättehöga förväntningar, men lite besviken tror jag att han skulle bli om det inte blev något alls...
  • Svanboet

Fråga! Det är ju ändå dem som måste genomföra det och då är det ju bra om dom vet när ni har möjlighet att vara hemma...

Svar på tråden Ska jag dra i gång svensexa?