• Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 14 Jul 20:58
    2008 visningar
    4 svar
    4
    2008

    Ny lägenhet!!!!!

    JA!!!! Vi fick den nya lägenheten vi i helgen var och kollade på!!!!
    Känns jättebra!! Ska flytta om några ca 2 månader!

    Så vad har ni för bästa flyttips att dela med er av?!

  • Svar på tråden Ny lägenhet!!!!!
  • ElinK
    Äldre 14 Jul 21:19
    #1

    Kolla att ni får ut alla nycklar. Det gjorde inte jag, fick alltså en för lite av tidigare ägaren. När jag flyttade fick jag betala för det, den som flyttade in vill ju inte att en nyckel ska vara på vift. Usch tänk om jag vetat det när jag bodde där, att det fanns en till nyckel.
    GRATTIS!!!!!

  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 14 Jul 21:25
    #2

    oj!!
    har du hört om de med pensionären då?
    en lördag natt örde hon någon gå in i hallen så hon rusar upp å skäller ut killen med en stekpanna eller va de va. och killen blir såklart förskräckt. visar sig senare att killen hade fått låna en nyckel av en kompis för att komma in i dennes väns lägenhet som låg jämte. de hade alltså likadana nycklar till två olika lägenheter!:-S


    ElinK skrev 2009-07-14 21:19:34 följande:
    Kolla att ni får ut alla nycklar. Det gjorde inte jag, fick alltså en för lite av tidigare ägaren. När jag flyttade fick jag betala för det, den som flyttade in vill ju inte att en nyckel ska vara på vift. Usch tänk om jag vetat det när jag bodde där, att det fanns en till nyckel.GRATTIS!!!!!
  • Ne11ie
    Äldre 15 Jul 20:57
    #3

    Kolla så att det verkligen är flyttstädat i lägenheten som du flyttar in i, INNAN ni bär in några av era saker. Kan bli problem med att få det åtgärdat i efterhand.

    Annars så är det väl det klassiska: Vänta inte in i det sista med att packa och organisera alla saker, oftast så är det de mindre sakerna som är tråkiga och jobbiga.

    Jaga bananlådor redan nu om ni vill använda er av sådana :)

  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 15 Jul 23:11
    #4

    haha!tänkte på de idag:-P jobbar i mataffär så de blir nog inget problem! plus att killen jobbar på lager! de bästa av 2 världar när man ska flytta nästan..haha!
    man kanske borde gå igenom och slänga massa bröte nu med...så man inte släpar dit massa onödiga prylar!
    tack för tipsen!


    Ne11ie skrev 2009-07-15 20:57:20 följande:
    Kolla så att det verkligen är flyttstädat i lägenheten som du flyttar in i, INNAN ni bär in några av era saker. Kan bli problem med att få det åtgärdat i efterhand. Annars så är det väl det klassiska: Vänta inte in i det sista med att packa och organisera alla saker, oftast så är det de mindre sakerna som är tråkiga och jobbiga. Jaga bananlådor redan nu om ni vill använda er av sådana :)
Svar på tråden Ny lägenhet!!!!!