• PeterOCHErika

    Stockholms brudar vår/sommar 2010

    Hej!
    Finns det några brudar i Sthlms området som ska gifta sig maj-sep 2010?

    Startar en tråd för oss så vi kan prata och ge varann tips och annat inför vår stora dag!

    Hoppas ni vill vara med!

  • Svar på tråden Stockholms brudar vår/sommar 2010
  • PeterOCHErika

    Jag bor i Huddinge och har inte ens spikat datum än. Mitt bröllop skulle ha varit den 30 maj 2009 men så blev det inte.

    Men nu tänker vi att nästa år är vårat år vi har kollat kyrkor och festlokaler.. men vi har inte hittat rätt rikigt!

    vi har även 3 vänner som gifter sig i Juni, Juli och Augusti...
    så det lutar nog åt maj för oss haha så typiskt att alla ska gifta sig samtidigt!

    Har ni satt upp budget? , ska ni ha stort eller litet?

    vi har ingen budget klar för bröllopet, vi funderar på att göra ett mindre med bara närmsta familjen 15 personer eller närmsta vännerna och familj och då landar vi på 44st.

  • aiya

    heeej!

    här är en som planerar att gifta sig midsommarafton 2010 :)

  • Daaling

    Hej hej,

    Jag kommer gifta mig 24 april så kvalificerar nästan in i maj-sept För oss blir det stort bröllop. Vi har båda stora släkter och en stor umgängeskrets. Vi har bokat kyrka och lokal. Är i full gång med planering och det är sååååå kul!

  • Daaling

    Tjena tjejer! Hur går det för er? För mig har det stått rätt still med bröllopsplanerandet under förra veckan, men i lördags hade vi bröllopsplaneringskväll och kom en bit på vägen. Gästlistan är färdigställd. Vi har bestämt ingångsmusik i kyrkan och börjat fila på hur inbjudningskorten ska formuleras. Idag är det prick 8 månader tills jag gifter mig!

  • MallaA

    Hejsan
    Jag är också en Stockholmsbrud som gifter mig maj-sep 2010, 5 juni närmare bestämt.
    Vi har bokat lokal än så länge och det blir i Visby där vi träffades. För övrigt har vi inte planerat jätte mycket ännu. Vi har en påbörjade men ännu inte färdig gästlista. Jag har beställt skor och köpt ett strumpeband här på bröllopstorget. För övrigt är allt annat kvar att fixa.
    Det här med bröllopsplanering är riktigt skoj måste jag säga. Lycka till alla andra.

  • zeldae

    Hej, jag har just startat en tråd för augusti 2010 i stockholm, såg inte att den här fanns... Vi gifter oss den 7/8 här i Sthlm. Har bokat kyrka, och prel bokat lokal- Svartsjö slott (ngn mer som ska gifta sig där?) I så fall kanske vi byter kyrka för vår är i stan. Håller fortfarande på och kollar lokaler, massa visningar inbokade. Känns som att när lokal och kyrka är bokade kan man slappna av lite. Tänker hela tiden kring detaljer, och har en pärm med inspiration att ta till när det blir dags med inbjudningar, dukning, färnger/blommor etc.
    har ni börjat kolla och hittat bra fotografer?

  • evawesterberg

    Hej! precis som MallaA gifter vi oss den 5 juni, i Stadshuset. Håller just nu på att rekar efter lokaler. Gästlistan är någorlunda spikad, då hälften av gästerna är från Skottland så kan det ju vara bra att vara ute i god tid. Och klänningen skissar jag på. Lycka till!

  • Per och Sara

    Hejsan! Vi har prel.bokat 25e september i Tyresö bygdegård efter myycket letande. Vi ska också ha rätt så litet, med bara de närmaste, 45 personer ungefär.

  • Mijah

    Hej hej!

    Vi bor i Stockholm och ska slå till den 1 maj nästa år i Brännkyrka kyrka. Festen blir i Folkets hus 200 meter bort. (Skönt att slippa krångliga transporter.) Vi hade nog inte tänkt bjuda så hiskeligt många, men när bröllopssnacket kommer igång i fästmannens släkt så verkar de flesta räkna med att bli bjudna. Som tur är ryms det inte mer än 80 sittande gäster i festlokalen, så det går alltid att hänvisa till trängseln.

    Jag har nästan inga släktingar i Sverige och skulle inte haft något emot en lite magrare gästlista, det är ju inte direkt gratis att bjuda alla på mat och dryck, men fästmannen får dåligt samvete av att blotta tanken på att inte bjuda varenda kusin/polare/deras flickvänner osv. Men ännu är inga inbjudningskort skickade, så han kanske går att övertala :) Hur handskas ni med era gästlistor?

  • Maria Adelé

    Halloj! Jag bor i sollentuna och ska gifta mig i Juli någon gång, inget datum e spikat ännu. Vi har redan bestämt vilken kyrka och restaurang vi helst vill boka för vår dag! Måste kolla vår budget så att den stämmer med vårt önskemål. Jag har en stor släkt och min sambo en liten, vi har bestämt att sätta ett max på 100 pers. Kan känna igen mig i det där med att få dåligt samvete med att inte bjuda alla, men vi tänker begränsa oss genom att inte bjuda de minsta barnen. Alla över 10 år kanske? Ska iväg och ta mina mått för klänningen hos Mejan i Sumpan, har hört att hon har bra rykte. Jag har hittat min drömklänning på Sanpatrick.com i deras 2010 collection klänningen heter Eleonor, den e sååå fin! Men för dyr så då passar de utmärkt att få den uppsydd för typ 1/3 av priset...

  • nikitakatt

    Hej!
    Vi gifter oss 7 augusti och bokar kyka och lokal nästa vecka.. jag hopppas hoppas hoppas att vi får vårat datum!

    Tänkte fråga, är det någon annan som redan nu kollar på klänning? Jag tycker det känns tidigt men jag har hittat en som jag verkligen vill ha.. kan man köpa redan nu?

    Och var ska ni andra spendera bröllopsnatten? Vi försöker hitta något som inte blir allt för dyrt, kanske 2000..

  • CeKe

    Hej! Även jag hoppar in i den här tråden. Bor i o f sig i Gävle, men är från Norrtälje från början och där blir också bröllopet =) Eller snarare i Gräddö..

    Jag har redan tagit mått till klänningen och köpt tyger då sömmerskan ville starta nu på hösten! Så nu gäller det att hålla formen.... Vi gifter oss 10 juli!

  • JimLin

    Jag hänger gärna på här. Vi kommer gifta oss den 7 augusti 2010 och har kommit ganska långt i planeringen..

    Precis som Mijah gifter vi oss i Brännkyrka kyrka och har festen i folkets hus. Får det bara plats 80 pers sittande? vi måste verkligen börja kolla på vilka vi ska bjuda...

    nikitakatt - Jag har redan köpt klänning och det var inte planerat. Jag råkade hitta min drömklänning, som är en klassisk och ovanlig klänning, så jag köpte den. Så mitt råd är; KÖP DEN!

    Bröllopsnatten har vi inte planerat än men då en hel del kommer resandes så funderar jag på att vi ska bo på samma ställen som dem så vi kan äta frukost ihop på söndagsmorgonen.

    Vad kan man planera nu när allt stort ät klart och dte är så långt kvar?

  • nikitakatt

    Ja det lutar åt att jag köper den.. Den kostar egentligen mer än jag hade tänkt men det får den kanske vara värd.. Hur täner ni andra? Lägger ni mycket pengar på klänningen? Och tänker ni att ni kan sälja den sen?

    Om någon har tips på bra hotell för bröllopsnatten så säg gärna till =)

    JimLin: Visst är det jobbigt att man inte kan få planera klart nu när man ändå håller på? Jag planerar blommor, hår, bröllopsresa och sånt för att ha något att göra =)

    CeKe: Var syr du upp din klänning? I gävle?

  • JimLin

    Mitt mål vara att hitta en klänning för 4000 men det var omöjligt så den jag köpte kostade 8100. Jag har dock inte funderat på om jag ska sälja den än. Däremot är det rea i många butiker just nu så föra veckan köpte vi väst, plastron och bolero för mindre än halva priset.

    Japp, det är tråkigt att inte ha något att göra men med mina 5 jobb så finns det ändå knappt någon tid ;)

    nikitakatt - vad har du för planer för bröllopsresan?

  • nikitakatt

    Vi funderar på Italien eller Kroatien, reste runt i asien i våras så det skulle vara skönt att inte åka så långt.. Vi har inte så stor budget till resan eftersom båda pluggar just nu så jag tror vi bokar en vanlig charter men försöker hitta nåt mysigt ställe att bo på.. jag vet inte vad som är bäst.. någon som har koll på om man kan få det "lite extra" med de vanliga researangörerna eller om det måste vara svindyrt för det? vi har nog kanske max 20 000.
    Jimlin: har ni några planer på resa än? min klänning kostar bara runt 6000 att köpa så jag borde kanske satsa på den, är säkert svårt att hitta något billigare som man gillar lika mycket.

  • JimLin

    nitikatta - japp, satsa på klänningen.

    Nej vi har inga planer på bröllopsresa i samband med bröllopet, det beror helt på hur min arbetssituation ser ut till sommaren. Tyvärr går kullarna på gymnasieskolorna ner så man sitter inte redigt säkert. Däremot ska vi sommaren efter bila runt i USA som en försenad smekmånad.

    Jag har varit runt en del i Italien men har tyvärr inga bra tips på hotell som kan göra det lilla extra där. Vi har endast varit i Italien som fattiga studenter ;) Men i somras var vi på skopelos, en grekisk ö där man fortfarande kan slippa turister. Hotellet (Alkistis) var helt underbart och de skulle utan några problem kunna fixa det lilla extra.

    Men själv är jag inne på att åka till Kroatien innan bröllopet nästa år.

  • CeKe

    Nej, det är en bekant i Norrtälje som ska sy den =) Väntar med spänning på hur den kommer att bli i slutändan!

    CeKe: Var syr du upp din klänning? I gävle?
    [/citat]

    Ni som ska ha catering och buffé till mat, har ni börjat kolla på det och hur mycket verkar det kosta per kuvert?

  • nikitakatt

    Nu har vi bokat! Den 7/8-2010 gifter vi oss i Ekerökyrka och sedan blir festen i Ekerö Hembygdsgård! Jag är så lycklig =)

  • chippis419

    Jag och min sambo har kommit ganska långt i planeringen faktiskt.
    Vi gifter oss i huddinge kyrka den 10 juli och har bokat lokal Holken till festen. Gästlistan är färdig, inbjudningskorten köpta, klänning ordnad (köpt begagnad för 500 kr och har nu lämnat in den till en sömmerska.
    Frisör bokad, vi vet vart vi ska beställa tårtan.

    Oj visste egentligen inte att jag kommit så långt med allt förns jag såg det svart på vitt! Känns skönt! =)

Svar på tråden Stockholms brudar vår/sommar 2010