• Ashley
    Äldre 10 Jul 16:21
    2561 visningar
    6 svar
    6
    2561

    Mens på bröllopet

    Jag har ganska oregelbunden mens, den kommer ofta runt dag 33, men har hänt både dag 21 samt 54!

    Jag använder inga hormoner, endast kondom och har nu börjat bli nervös för att jag kommer att ha mens på bröllopsdagen.

    FInns det något man kan göra? Jag vill inte äta hormoner igen, mår otroligt dåligt av dessa. Är mest orolig över att ha kramper, då jag på mensens andra dag kan bli nästan sängliggande ibland.

    Några förslag?

  • Svar på tråden Mens på bröllopet
  • Tizia
    Äldre 10 Jul 17:21
    #1

    Kolla hälsokosten, vet att det fanns ngt för ett antal år sedan som hette cyklo-f eller ngt sånt som minskar mängden.. Gör inget åt värken men skulle det va så att du råkar få den på bröllopsdagen så kan kanske sånna funka ihop med värktabletter. Lycka till =)

  • eli200­9
    Äldre 10 Jul 17:27
    #2

    cyklo f finns på apoteket, men det stoppar inte blödningen

  • 090208
    Äldre 10 Jul 17:57
    #3

    Ring gyn och kolla med dom! Man kan ju fa typ p-piller for att hoppa over den mensen, men du kanske inte kommer ma sa bra som du sager. Men erfarna barnmorskor har varit med om detta forut och kan forhoppningsvis hjalp.

    Jag har mens nu, 2 veckor innan brollopsfesten. Jaaaa!!

  • Med stor förvän­tan
    Äldre 22 Jul 18:47
    #4

    Så här i sommartider är vi på lite olika ställen och inte där jag är skriven, därför funkar det inte så bra att besöka den vårdcentral jag hör till.

    Cylo-f kan inte funka så att det knappt blir något om man inte har rikligt i vanliga fall?

  • Lillam­yzan
    Äldre 23 Jul 21:01
    #5

    Oj känner verkligen igen mig.

    Är rädd med för att ha värsta mens smärtorna å typ syndaflod :O

    Men jag brukar ta en "Cocktail" när jag har som mest ont.

  • metoyo­u
    Äldre 23 Jul 21:11
    #6

    Vill bara tipsa om att du kan ringa den vårdcentralen där du befinner dig. Jag har flera gånger fått komma till en vårdcentral jag inte hör till då jag jobbar på annan ort. Då har det visserligen handlat om halvakuta saker men man kan ju alltid ringa och höra efter.
    Hoppas att det blir bra tillslut!

Svar på tråden Mens på bröllopet