• Pitebr­ud 090801
    Äldre 10 Jul 12:42
    4258 visningar
    13 svar
    13
    4258

    Pitebrudar -09 del 4

    Hej!
    Såg att våran andra tråd hade stängt så här kommer en ny.

  • Svar på tråden Pitebrudar -09 del 4
  • Pitebr­ud 090801
    Äldre 10 Jul 12:44
    #1

    Är det någon som vet när clmedia brukar ta kontakt inför ett bröllop? Vi har inte hört av honom nått sen vi preliminärbokade. Brukar det vara någon konsultation?

  • Pitebr­ud 090801
    Äldre 13 Jul 07:48
    #2

    *puff*

  • Pärlan­2009
    Äldre 13 Jul 13:05
    #3

    Vi har bokat tid hos Grodan och där har vi redan fått info om att vi ska träffas en gång innan för att diskutera upplägg.

    Kanske lika bra att du ringer och kollar, det gäller att inte lämna ngt åt slumpen:)

  • bria
    Äldre 13 Jul 15:32
    #4

    Jag skulle vilja veta vilka som fixar brudfrisyr och brudsmink i Piteå? Vilka har ni bokat/anlitat?

  • Pärlan­2009
    Äldre 13 Jul 18:34
    #5

    Jag vill gärna också veta!


    bria skrev 2009-07-13 15:32:21 följande:
    Jag skulle vilja veta vilka som fixar brudfrisyr och brudsmink i Piteå? Vilka har ni bokat/anlitat?
  • Pitebr­ud 090801
    Äldre 14 Jul 08:50
    #6

    Jag har bokat på hårstudion för hår och smink. Men jag vet att lime har och Cau&co. Anna klippare sa när jag ringde att de inte gör bruduppsättningar.

  • Pirell­a
    Äldre 26 Jul 20:40
    #7

    Hejsan
    vi tänker gifta oss i Piteå senare i år, och undrar över följande frågor - kanske någon kan hjälpa oss?

    Underhållning? Sigurd Granström är ju kul, men jag har hört honom flera gånger på stan etc - har ngn haft honom på ett bröllop? Är underhållningen annorlunda då? Trollkarl i Piteå - rekommenderas någon? Annan underhållning till kaffet? Rekommenderar ni något? Vi vill skratta!

    Skjuts från kyrkan i stan till lokalen (som vi inte har bestämt ännu) Vem håller i hästskjuts i Piteå? Om man vill hyra en finare bil (ej jänkare, typ) vem kan man kontakta?

    Vem är bäste konditorn i stan? Här kan vi tänka oss att skita i budgeten!

    Brudbuketten. Vem rekommenderas? Vill ngn visa bilder?

    Hårstudion verkar vara populärast. Är det ngn som har bilder ni kan/vill visa på håruppsättningar?

    Vilken bröllopssvit rekommenderas i Piteå?

    Hoppas på hjälp.

  • Pärlan­2009
    Äldre 28 Jul 09:37
    #8

    Jag undrar om ngn här har använt sig av Piteå Hud&Skönhetsvård? Jag funderar på att anlita henne för brudsminkning. Bra idé eller ska jag tänka om?

  • Pirell­a
    Äldre 30 Jul 10:09
    #9

    Vi har valt Piteå Statt, Bryggargatan (mat, lokal och tårta) och Hårstudion. Kvar är underhållning, buketten och transport. Underhållning och transport är svårast - tar tacksamt emot förslag.

    -Pirella


    Pirella skrev 2009-07-26 20:40:11 följande:
    Hejsanvi tänker gifta oss i Piteå senare i år, och undrar över följande frågor - kanske någon kan hjälpa oss?Underhållning? Sigurd Granström är ju kul, men jag har hört honom flera gånger på stan etc - har ngn haft honom på ett bröllop? Är underhållningen annorlunda då? Trollkarl i Piteå - rekommenderas någon? Annan underhållning till kaffet? Rekommenderar ni något? Vi vill skratta!Skjuts från kyrkan i stan till lokalen (som vi inte har bestämt ännu) Vem håller i hästskjuts i Piteå? Om man vill hyra en finare bil (ej jänkare, typ) vem kan man kontakta?Vem är bäste konditorn i stan? Här kan vi tänka oss att skita i budgeten! Brudbuketten. Vem rekommenderas? Vill ngn visa bilder?Hårstudion verkar vara populärast. Är det ngn som har bilder ni kan/vill visa på håruppsättningar?Vilken bröllopssvit rekommenderas i Piteå?Hoppas på hjälp.
  • Pärlan­2009
    Äldre 30 Jul 18:05
    #10

    Underhållning är verkligen svårt! Jag behöver också tips. Kollade med Nicke Sebbas men han var tyvärr upptagen vårt datum. Har annars hört mycket gott om honom.

    Några andra tips?

  • Pitebr­ud 090801
    Äldre 7 Aug 15:44
    #11

    Vi hade James band som röjde loss ordentligt på våran fest.
    Hårstudion Caroline var jätte duktig.
    Vi tog tårtan från Hansens och den var juvligt god.
    Bryggargatan stod för våran Catring. Underbar mat.
    Tyvärr fick vi i fredags först reda på att man var tvungen att ha det tyst i festloikalen (storfors folketshus) kl 0100. Stor miss när festen var planerad till kl0300.

  • Pitebr­ud 090801
    Äldre 7 Aug 15:44
    #12

    Glömde
    Buketten stod för våra blommor. Precis som jag ville ha det.

  • Pirell­a
    Äldre 23 Aug 12:37
    #13

    Tusen tack för tipsen.

Svar på tråden Pitebrudar -09 del 4