• SoonMissB

    Lerum-Alingsås fruar?

    Hejsan! Jag undrar om det finns fler blivande fruar här från Lerum-Alingsås trakten?

  • Svar på tråden Lerum-Alingsås fruar?
  • Steinhammersfru

    Hej 20100515,
    vi bor också i A-ås. Vi har inte bokat lokal för bröllopsmiddagen ännu utan letar fortfarande. Tänkte höra var ni ska ha eran middag/fest? Tycker det är svårt att hitta bra ställen i Alingsås så jag behöver alla tips jag kan få :)


    20100515 skrev 2009-09-03 12:14:14 följande:
    Hej på er,Vi bor i Alingsås och gifter oss 15 maj 2010.Vi har ännu inte gått ut med nyheten så än så länge är vi lite hemliga.Fullt upp med planering osv nu vilket är så roligt.
  • 20100515

    Vi ska ha vår fest ute i Gräfsnäs. Vi tyckte oxå det var svårt att hitta lokal inne i alingsås som kändes lämplig för bröllop. Vet annars att La Bamba nog fortfarande kan husera bröllop och om inte annat Lejonkulan vore en häftig lokal om man kan tänka sig att ha festen inuti ett berg. Skulle bli en läcker brudmarsch upp till gästerna i skenet av ljuskronorna.
    Vi skickade även förfrågan till Stationen i Norsesund och ute på Nääs slott. Kan rekommendera Norsesund för de gav mig så himla trevligt bemötande.


    Steinhammersfru skrev 2009-09-03 13:53:52 följande:
    Hej 20100515,vi bor också i A-ås. Vi har inte bokat lokal för bröllopsmiddagen ännu utan letar fortfarande. Tänkte höra var ni ska ha eran middag/fest? Tycker det är svårt att hitta bra ställen i Alingsås så jag behöver alla tips jag kan få :)
  • Steinhammersfru

    Tack för tipsen! Norsesund hade vi inte ens tänkt på. Det ska jag absolut kolla upp. Tack tack :)

    Nääs slott har jag hört är dyrt så där har jag inte kollat upp men det kanske jag ska göra. Kostar ju inget att undersöka. Fick ni någon offert eller så därifrån?

    Var i Gräfsnäs ska ni vara? I caféet som Lindelöv driver eller i bygdegården där ute?? Vi ska träffa Lindelöv idag för att kolla vad dom erbjuder mm. Ska bli intressant.


    20100515 skrev 2009-09-03 18:31:19 följande:
    Vi ska ha vår fest ute i Gräfsnäs. Vi tyckte oxå det var svårt att hitta lokal inne i alingsås som kändes lämplig för bröllop. Vet annars att La Bamba nog fortfarande kan husera bröllop och om inte annat Lejonkulan vore en häftig lokal om man kan tänka sig att ha festen inuti ett berg. Skulle bli en läcker brudmarsch upp till gästerna i skenet av ljuskronorna.Vi skickade även förfrågan till Stationen i Norsesund och ute på Nääs slott. Kan rekommendera Norsesund för de gav mig så himla trevligt bemötande.
  • 20100515

    Nääs fick vi pris på från två olika håll. Man kunde hyra någon veranda för 15 000 kr tror jag inkl ett antal övernattningsrum. Vilket vi tyckte var dyrt. Men deras värdshus eller vad det är hade kuvertpris inkl mat, dryck, lokal, personal osv. Jag minns inte vad priset var bara. :/

    Åh det låter intressant. Vi ska träffa dem om ett par veckor och prata igenom mer. Jag vet att man även kan hålla sin fest i slottsruinen vilket ju oxå ger en speciell atmosfär.

  • Steinhammersfru

    Vi hade vårat möte med Lindelöv igår och allt kändes riktigt bra. Dom är seriösa och väldigt duktiga på det dom gör, det märktes när vi pratade med dom. Ja nu känns allt bättre (kändes lite hopplöst ett tag)...ska bara invänta offerten för att kolla över allt.

  • 20100515

    Härligt.
    Själv ser jag fram emot när vi ska träffa dem. :) Hela grejen, att vi faktiskt ska gifta oss, kommer nog kännas mer på verklig då. Nu ser vi bara siffror och bokstäver på papper.

  • Malin och Anders

    Hej hej! Ett tag sedan jag var inne här nu men ser att ni är igång med planerandet. Har också funderat lite på Lindelöv för vi har hört mycket gott om hans mat. Men vi är i behov av serveringspersonal också och då blir blir det ju genast dyrt därifrån... Skall ni ha mat och serv.personal därfirån?

    Vi har nu bokat Vänhem vid Nääs, lite väl dyrt med otroligt vackert. och det ingick 5 sovrum i huset.

  • Love2010

    Hej hej! Här är en alingsås-fru till men kör samma stuk som 2010515 då nyheten inte gått ut ännu. Men det är roligt att fnula och pula i hemlighet.. Eller hur?

    Gott med lite olika tips på ställen och lokaler. Tipsa gärna mera.

    Hej hopp!

  • 20100515

    Vi ska ha personal och allt...vi ska dock på möte med dem i slutet på månaden och då får vi mer info så i dagsläget vet jag inte så mycket egentligen om Lindelöv. :)

    Ja lite spännande är det allt men jag börjar bli lite trött på det nu haha. Nu vill jag berätta nyheten, skrika ut till nära och kära och kunna gå i butiker utan att folk undrar varför jag går in i just den butiken. :) Har hållt tyst sen i maj nu, då vi bestämde oss, så jag har lyckats hålla mig riktigt länge nu tycker jag. :D

Svar på tråden Lerum-Alingsås fruar?