• lajnd

Ekologisk/rättivsemärkt bukett – var finns den?

Hej hej!

Jag funderar på om jag ska ha en liten enkel bukett på mitt bröllop... men skulle helst vilja att blommorna kommer från schyssta förhållanden, och inte att några förgiftade och underbetalda personer har tvingats odla fram dem som det kan vara med snittblommor.

Har någon tips på någon blomsterhandel i Göteborgsområdet som har ekologiska/rättvisemärkta snittblommor?

Tack för hjälpen!

• Svar på tråden Ekologisk/rättivsemärkt bukett – var finns den?
  • passionsblomman

Det finns rättvisemärkta blommor att köpa hos grossisten, så i princip kan du begära att den du beställer av väljer blommorna från dessa odlare.

• lajnd

Tack för tipsen! Jättebra!

• Jossebosse

När jag tänker på ekologiskt tänker jag korta transporter... Hjälpte en vän med hennes bukett för några år sedan och hon ville precis som du att det skulle vara schysta förhållanden och framförallt miljövänligt. Så efter lite luskande hittade jag ett par som sålde grönsaker mm under parollen Närodlat till flertalet Icabutiker, dom odlade även blommor.Blev en vacker rosa dröm med rosa dahlior och smultronrankor från brudens barndomshem... Perfekt för detta bröllopet. Så du kan ju alltid kolla om dom har några sådana kontakter i den butik du vänder dig till. Lycka Till!

Svar på tråden Ekologisk/rättivsemärkt bukett – var finns den?