• Candle

Secret -Box

Jag har tänkt att jag ska ge min m2b en hemmagjord
    secret-box i morgongåva. Och funderar på vad man måste ha för program i datorn för att kunna göra svart-vitt-foton med bara enstaka detaljer med färg? Någon som vet? Finns det ngt gratisprogram med sånt?
    Tips, någon?

• Svar på tråden Secret -Box
  • julibrud2010

Det finns en sida som heter picnik.com där du kan fixa med bilderna! Har själv gjort svartvita bilder med någon detalj i färg.. Lite svårt att komma på hur man gör först, men börja kika på sidan så ser du hur du gör!
    Det är helt gratis förresten med och du behöver inte bli medlem! Lycka till!

• Miss Biii

coolt, visste inte att det fanns en sån sida :D

• ConnyD

det finns en photoshopliknande programmvara som heter gimp. den e gratis och mycket bra

• delirious

åh vilken rolig idé...har också kommit på tankarna å försöka göra själv bilder då det är så dyrt å göra hos ett proffs sen törs jag nog inte riktigt det heller...Men hur har du tänkt göra? alltså med upplägget :)

Candle skrev 2009-07-06 21:07:06 följande:
    Jag har tänkt att jag ska ge min m2b en hemmagjordsecret-box i morgongåva. Och funderar på vad man måste ha för program i datorn för att kunna göra svart-vitt-foton med bara enstaka detaljer med färg? Någon som vet? Finns det ngt gratisprogram med sånt? Tips, någon?
  • flopsy32

Bjud hem en tjejkompis som du känner väl, ta några glas vin och ta fram kameran...

...redigera dem svartvita och förslagsvis gör en fotobok som många fotoföretag har....och slå in den vackert....

....det har jag funderat på att göra iaf...

• CamKla

Hej!
    Jag gjorde en hemmagjord secret box. Mina två bästa vänner tog bilder där den ena hade en systemkamera och där den andra fixade och donade med hur jag skulle posera. Vi tog jättemånga kort och det blev GRYMT bra kort. Sedan redigerade jag dem i Fritidsresors fotoprogram där man själv gör en layot för hur boken skall se ut. Total kostnad för en bok 450kr.
    Jag är jättenöjd! Ps. Tog både svartvita kort och färgade ute vid havet!

• jantingstrom

du kan redigera en del på www.photoshop.com/ vet inte hur bra det är, men det är en online version av photoshop. vet dock inte om man kan göra delar i färg mm.

jag tycker att skall det vara svart/vitt så skall det inte vara någon färg i det. man kan få roliga bilder på det sättet, men en morgongåva med bidler tycker jag är en mer seriös grej som förtjänar en seriös behandling.

för att få tips och ideer på hur bilder kan se ut så bild-googla på "boudoir" så finns det massor med snygga bilder.. och en del mindre snygga oxå givetvis..

lycka till ..

Svar på tråden Secret -Box