• Kotten1981

Vad är egentligen MEDELkostnaden..???

Vad jag vill få sagt är väl egentligen vad medelkostnaden för ett bröllop är? Jag kan ingenting, har precis blivit medlem och är ny nyfiken på vad ett bröllop i...mellanklassen ( inte superlyx men inte superbudget heller ) kan kosta? Hur fabian ordnar man en budget?????

• Svar på tråden Vad är egentligen MEDELkostnaden..???
  • J D

Vi lägger nog ca 100' inkl. allt utom bröllopsresa. Mat och dryck för 90 gäster kostar ca 25 000.

Den enda post som eg. är onormalt stor för vår prisklass är våra ringar. Annars är det småposterna som har dragit iväg.

• anoli

Vi har tänkt oss kring 50 000, och jag skulle nog säga att den dyraste posten är mat och dryck. Men måste bara tillägga att jag tycker att det låter som att folk generellt lägger ganska mkt pengar på sitt bröllop, utifrån denna sida! De par som inte lägger så mkt pengar på bröllopet engagerar sig kanske inte i en sida som bröllopstorget på samma vis. Så lite missvisande kostnaden kanske är endast utifrån bröllopstorgets medlemmar?! Det går att få ett bröllop billigare, helt beroende på vad man har för krav!

• Lövings

Först hade vi ett tak för 80 000:- för 65 gäster men med allt smått man har köpt som man inte har skrivit upp/inte tänkt på har det säkert gått upp till ca 100 000:-

• MW 090829

Det beror väldigt mycket på om du gör mycket själv, har tre-rätters på resturang och var du bor.

• Heloise

Vi kommer att hamn runt 40 000kr exklusive bröllopsresa.
    Mat+lokal+dryck=18 000( inklusive allt lulllull)
    ringar=10 000
    kläder= 6000kr
    Solist+ servis= 3200kr
    hår+blommor=3000kr( får brudbuketten)
    trycksaker= 1000kr

osv
    Men då lagar vi maten själva och köpte sprit i tyskland. Kommer ha sittande förrätt och varmrättsbuffe samt tårta.
    Vi blir 54 st

• alexandraopatrik

Kotten1981
    Man kan alltså säga att maten och lokalen oftast är den dyraste posten? Vad brukar det kosta, ungefär???

Vårt kostade
    Lokl 9000
    Personal 5000
    Servis 5000
    Mat 7000
    Dryck 9000
    Ljusstakar, blommor i lokal o allt sånt smått 3000

• Kotten1981

Om man hyr lokal nånstans, brukar då cateringpersonalen fixa allt som har med maten att göra, dvs så man slipper fundera över tillgång till kylskåp etc??

• LB5

Någon kanske kan starta en "poll" så kan man se vart medelvärdet blir ungefär... jag är inte plusmedlem så jag kan inte göra det.

• Tokstolla
    Kotten1981 skrev 2009-07-06 08:22:06 följande:
    Man kan alltså säga att maten och lokalen oftast är den dyraste posten? Vad brukar det kosta, ungefär???
    Mat och dryck för 100- (varav ca 20 barn) och fri bar= ca 25000.
    Då lagas det mesta själv och spriten inhandlas i tyskland.
  • Tokstolla
    LB5 skrev 2009-07-06 16:38:11 följande:
    Någon kanske kan starta en "poll" så kan man se vart medelvärdet blir ungefär... jag är inte plusmedlem så jag kan inte göra det.
    Fast saken beror ju på hur många man har tänkt att bjuda. Den som har 20 gäster kan lätt lägga 50.000 och jag har sett flera med 100 gäster som lägger under 25.000... Så det är väl snarare en fråga om "hur mycket kostar din gäst " ?
  • LB5

Jo absolut Men man skulle också kunna se det som frågan "Hur mycket kostar ert bröllop" oavsett, alltså, hur mycket spenderar medelsvensson på bröllop idag... Men det är klart, är man intresserad för att göra en budget så ger det inte så mycket information.

Tokstolla skrev 2009-07-06 17:22:43 följande:
    Fast saken beror ju på hur många man har tänkt att bjuda. Den som har 20 gäster kan lätt lägga 50.000 och jag har sett flera med 100 gäster som lägger under 25.000... Så det är väl snarare en fråga om "hur mycket kostar din gäst " ?
  • J D

Ok, jag lägger upp en omröstning strax!

• Miss Biii

JD har startat en omröstning så snart kommer svaret :))

Svar på tråden Vad är egentligen MEDELkostnaden..???