• ElinochIan

Vilka köper ni till?

Hej hopp!

Hoppas att det går bra för er alla där ute med planeringen..

Jag tänkte kolla vilka ni köper tackpresent till?
    Vi ska givetvis köpa till brudföljet, men vill höra hur ni har tänkt, så man inte glömmer någon stackare...

Tack tack!

Elin

• Svar på tråden Vilka köper ni till?
  • 20090725

tostmastern å tärnan kommer vi bara att köpa till...

gubbens bestman, har inte gjort ett dugg, å kommer inte göra heller, igår kom han inte änns till svensexan (han har inte planerat den utan toastmastern) de försökte ringa till han i 4 timmar innan han svarade, å då kom han, 5 timmar efte4r utsatt tid, så han missade aktiviteterna å allt, å sa inte ett ord när han kom. å min gubbe va riktigt besviken, det såg man på hela han när inte bestmannen va med på morgonen, han hade varit ute dagen innan å sen glömt av svensexan...

oj, förlåt, blev bara såååå arg när gubben berättade detta imorse...

• ElinochIan

Men usch! Det var riktigt elakt gjort! Jag förstår verkligen att han blev besviken!
    Men vilken tur att ni har en så bra toastmaster som ordnade allt i stället!!

• Lakritsbåten

Tärnan och bestmanen får kläder me mera betalt så det ska vara någon liten sýmbolisk grej då.

De som ställer upp med sin kompetens och tid gratis ska självklart få nåt:
    Kyrkomusikern (inlånad släkting till m2b)
    Solister x 2 i kyrkan
    Solist på festen
    Underhållning x 2-3 på festen
    En bekant som fotar (utöver den inhyrda fotografen)
    En bekant som filmar

Det var nog alla tror jag. Har inte en susning om vad man ska köpa till dem. Har ni någon ide?

• ElinochIan

Till de som ställer upp mest.. - tärnor, toastmaster osv. har jag tänkt mig något smycke.
    Solisterna kanske kan få biobiljetter? Känns så himla trist bara..

Gärna fler förslag! :)

• Lakritsbåten

skitsvårt ärligt talat. Man vill ju ge något personligt men man känner ju dem inte alla så bra.

Beror också på när man tänker ge det, på festen eller senare.

Till några av dem funderar jag på om vi skulle bjuda på femkamp på Liseberg.

Om jag tänker på vad jag skulle vilja hå så tycker jag alltid att det är roligt att få delikatesser av olika slag. Typ en korg med gott vin, ost, kex, choklad, spännande grillmarinader etc i tematiserad blandning. Eller kanske ett chokladprvningskit??

Ett Delicard kort skulle vara en kompromiss. Ge ett kort och de får själva välja.

• ElinochIan

en liten delikatesskorg är ju jättefint! bra förslag!

• Hemlig2009

Vi tar med vårt värdpar/toastmasters på Liseberg, vi bjuder på övernattning, inträde och middag på kvällen. Ska bli jättekul!

Min kompis som sminkade mig fick en Smart-box (den med middagar i).

Prästen (släkting) fick ett blomsterbud någon vecka efter bröllopet.

Solisterna kände vi inte utan de fick betalt enligt överenksommelse.

• ElMac

Vi har inte pratat om det ännu, men jag skulle vilja hitta på något roligt ihop allesammans efter det hela är över.. Tex att man åker på en hästtur en kväll tillsammans eller liknande..
    Vilka man ska ge och hur mycket är jättesvårt. Dessutom, släktingar som man frågat om hjälp svarar oftast "Ååh vad kul att jag får vara delaktig i din stora dag" och samma sak med vänner. Men självklart så vill man ju ändå visa sin tacksamhet!

• guldlockm

Vi ghar inte bestämt ännu men det lutar nog åt att vi fixar en reunion efter bröllopet då vi står för kalaset!

• ElinochIan

Vilka bra ideer ni har! När har ni tänkt ge presenterna? Under bröllopet eller dagen efter..eller innan?

Bra med blommor till prästen! Det ska vi nog också göra

• krutt

Om ni har någon som sköter ljud under festen så glöm inte denna!! Min blivande har skött ljud på många olika sorters arrangemang och har ofta blivit bortglömd medans alla andra, servitörer, sångare m.m. blivit tackade.. En liten detalj som är viktig =)

• 27juni2009

Vi gjorde en egen låda med lite kaffe, choklad o skorpor i med personliga tack kort på.
    mina föräldrar, svärmor, min farmor ekonomisk o praktisk hjälp
    min bror(läste bön i kyrkan) toasmaster + madame, musikern + solisten, sömmerksan som sytt min klänning,, floristen(god vän) mingelfotografen, givetvis fick de även betalt enligt överenskommelse.
    Det var en litne gåva, emn vi ville visa vår tacksamhet till dem som hjälpt oss lite extra på ett elelr annat vis o d verkade vara uppskattat

• sadii

vi kommer köpa en present till våran toastmadame som hjälpt oss jättemycket! men jag vet inte vad presenten blir dock...

• Jen09

Fy 17 vad dålig stil!
    Förstår att han blev besviken :(

20090725 skrev 2009-07-05 16:36:06 följande:
    tostmastern å tärnan kommer vi bara att köpa till...gubbens bestman, har inte gjort ett dugg, å kommer inte göra heller, igår kom han inte änns till svensexan (han har inte planerat den utan toastmastern) de försökte ringa till han i 4 timmar innan han svarade, å då kom han, 5 timmar efte4r utsatt tid, så han missade aktiviteterna å allt, å sa inte ett ord när han kom. å min gubbe va riktigt besviken, det såg man på hela han när inte bestmannen va med på morgonen, han hade varit ute dagen innan å sen glömt av svensexan...oj, förlåt, blev bara såååå arg när gubben berättade detta imorse...
Svar på tråden Vilka köper ni till?