• Felixian

    Västeråsbrudar 2010

    Nu är det dags att dra igång en tråd för oss som ska gifta oss under 2010! Så att vi kan hjälpa varandra och komma med tips och idéer när man själv kört fast!

    Det är bara att hänga på! Ju fler desto roligare

    Jag och min m2b kommer att gifta oss 1 maj 2010
    Plats för vigselakt och festligheter är fortfarande lite oklara.

  • Svar på tråden Västeråsbrudar 2010
  • Felixian

    sådärja, då va klänningen fixad!

    hittade en fntasktisk knälång klänning hos Ruth efter lite om och men och kikande i ett gäng butiker både här i stan och i Eskilstuna.

    Kan varmt rekomendera Ruths! De är väldigt tillmötesgående och trevliga.

    hur går det för er tjejer?

  • Everton

    Jasså har du redan fixat klänning...vad kul att du hittade en.
    var det någon rea där eller vet du om de kommer ha?
    Hyr du eller har du köpt?

  • Snart Andersson

    Är nyinflyttad Västeråsare och kämpar med bröllopsplaneringen! Tur att nätet finns! Har nästan gjort all planering via datorn! Tänk vad mycket bröllopssajter det finns! Igår bokade jag stolsöverdrag, dukar, underbara små placeringskortshållare i form av bröllopsklockor m.m. från Festdetaljer.se. Häftigt att man kan sitta hemma och planera sin bordsdekoration tycker jag.
    Någon "infödd" Västeråsare som kan tipsa om bra svensexe-nöjen i trakten? Planeringsgänget har inte kommit på något än!

  • Paradisäpplet

    Hej Tjejer! Jag har inte nåot datum och är inte helt säker på att vi får till något nästa sommar... Men KANSKE! Vi är också ett Västeråspar, har varit tillsammans i sju år och NU har Manen kommit fram till att vi kanske skulle ta och gifta oss i alla fall. Min bror gifte sig utomlands förra året i ett gigantiskt sagobröllop. På sätt och vis känns det som att vad vi än gör blir det fjuttigt och blekt i jämförelse. Dessutom är mina föräldrar inte hälften så entusiastiska över min M2B som de är över hans fru. Nå väl. Jag längtar i alla fall! Roligt att få utbyta tankar med er och ta del av era förberedelser också!

  • Paradisäpplet

    Ooops, MANNEN skulle det stå- inte Manen. Sorry.

  • Felixian

    Everton: När man väl står där i klänningen med stort K känns det fånigt att inte köpa den =) De hade inte någon särskild rea hos Ruth nu, men jag antar att det kommer komma.

    Snart Andersson: Det beror ju lite på vad de vill göra =) Det finns "Vertikal run" där man får gå ner för en ganska hög vägg, i sele och så men det är coolt. Det finns gocart, bowling, det går nog att lösa wiskeyprovningar. man kan höra av sig till Hantverksbryggeriet och prova öl om det är ett intresse, Jag tror att upplevelsepresent har att man kan få flyga gamla stridsflygplan på flygplatsen här. hmm... Vad kan man mer göra, det finns ju spa med herrbehandlingar med, jag tror att det finns något "spa" som man kan hyra med bubbelpool och så så att bara svensexegänget är där.

    Paradisäpplet: ni ska ju ha bröllopet som ni vill ha och inte det som din bror hade. Och så länge som du trivs med din M2B så får väl din familj gilla läget ;) Ni kan ju ha ett superfint mer intimt bröllop, de tycker jag iaf är trevliga än dessa jättefester. Jag vill veta vem gästerna är och hinna prata lite med alla.

  • Everton

    Felixian: Jo förmodligen så känns det väl så när man väl hittar klänningen, men jag är rädd att jag kommer "tröttna" på den klänningen eftersom jag inte får bära den på 10 månader!
    Så jag vågar inte gå och prova någon....hmmmm...jag vet inte om det är bra heller...hahahhaha Har inte bestämt om jag ska gå till en skräddare och sy upp en eller om jag ska hyra eller köpa.

    Snart Andersson: Välkommen till Västerås! Jaa Felixian tog upp en massa bra saker till svensexa annars så finns segelflygning, fallskärmshopp, paintball, Arosfortet. Annars i sala så har du höghöjdsbana som man kan gå. Finns säkert mer, kommer dock inte på nåt just nu.

  • Paradisäpplet

    Felixian: Tack för uppmuntran!

    Jag har börjat kolla runt på lokaler för fest.
    Det är inte så att någon av er har koll på hur det är med Irsta Prästgård, alltså den på andra sidan gamla Stockholmsvägen. Är det privatbostad nu? Jag vet att jag serverade där på ett bröllop för tusen år sedan och tyckte att det var fint.

    Snart Andersson: Jag var in och kollade på Festdetaljer.se Jättefina grejer. Stolsöverdragen var verkligen fina!

  • Felixian

    Everton: Min plan va att hitta en grym klänning och sen hänga den hos min brudtärna tills det verkligen börjar närma sig. Då slipper jag gå och klappa på den varje dag och fundera på om den verkligen är rätt =) Men den är helt underbar!

    För vår del rullar det på så sakteliga, klänningen är fixad, skor är beställda och vår festlokal samt mat och tårta är fixat!

    Någon av er som har tips på hur inbjudningskorten kan se ut? Och kanske lite spartips på hur man kan göra snygga men billiga inbjudningar och festprogram.

  • Felixian

    Hallå tjejer!

    Hur går det för er?

    Själv går det nog ganska bra, allt flyter på i maklig takt.

    klänning - check
    ring - check
    festlokal/mat/tårta - check
    tärnor - check
    marskalk - check
    toastmaster - check
    fotograf - check

    Jag vet vart jag ska fixa hår och smink, ska bara boka tid
    Tärnorna letar klänningar
    Blommor har börjat kika på det lite smått
    vigselförättare, finns ett gäng, ska försöka bestämma oss för en snart.

    Är de där inbjudningskorten som vi envisas med att skjuta på som vi måste ta tag i snart :)

    Hoppas att det går bra för er!

  • Everton

    Oj vad mycket du har hunnit med känns det som!

    Jag har lagt allt med bröllop lite på sidan tror jag.

    Jag håller på med inbjudningarna, dem är i stora drag klara.

    Annars så:

    Ring - check
    Värdpar/toastmaster - check
    marskalk - check
    festlokal-check
    kyrka - check

    Det är typ det, känns som att man vill bli klar med injudningskorten för det är de som ska ut först.

    så långt har vi kommit! :o)

  • Felixian

    Mjo, vi har nog kommit en liten bit på vägen och det känns skönt.

    Nu ska vi bara bestämma oss för vilken tid vi vill att vigseln ska börja. Dvs vi har äntligen bokat en lokal för vigsel =)

    Det hela slutade med att vi bestämde oss för att vi ska vara nere i en av salarna i Sala silvergruva!

    Sjukt bra akustik och en av mina vänner är helt fantastisk på att sjunga så det kommer passa henne perfekt! Och oss också för den delen :)

    Så nu är det dags för oss (läs mig) att börja pyssla med inbjudningskort och allt som har med dem att göra. Men det ska nog gå bra. Är ju flera månader kvar tills de behöver skickas iväg.

  • EmmiPemi

    Hej!
    Vi ska gifta oss den 14/8-2010! Så det är perfekt med en tråd som kanske kan ge mig lite tips och idéer. Men det känns som ni har kommit lite längre i planeringen än oss...

  • Felixian

    välkomen Emmipemi!

    Det är väl det som är tanken med tråden, att man ska få lite inspiration och inte behöva gå på alla minor utan kan ta lite genvägar =)

    Alla är välkomna oavsett hur långt man kommit =)

    Vi började ju allihop med att inte ha planerat något och sen när man väl börjar rullar det oftast på i en stadig takt mot målet "Den stora dagen" =)

  • Nyårsdagen2011

    datum check
    kyrka check (gunnilbo, skinnskatteberg)
    lokal check (st davidsgården)
    tärna/toastmadame check (kusin)
    vit jacka/bolera check
    cateringfirma check (brukshotellet i skinnsberg)
    florist check (tjej på brukshotellet som även är florist)

    det såg så kul ut när alla andra skrev check så jag ville också.

    ring, klänning, kort, bestämma meny, tårta, hans kläder - blir nästa år.
    Har kommit på en bra idé för budgeten - att ge sambon presenter i julklapp och födelsedag som ändå behövs till bröllopet, typ skor och kostym etc. och själv önska mig sånt, typ vita stövlar etc som jag ändå behöver, så behöver inte allt köpas i sista stund.

  • Nyårsdagen2011

    hans kläder check - han bestämde att de ska köpas på dressman
    meny check - soppa, rotsaker i ugn & lax, tårta, risgrynsgröt till vickning
    festprogram - min kompis har ett förslag, och hon gör placeringskort också

    allt är redan typ klart och ett helt år kvar!

  • Felixian

    haha :)

    Det är ganska skönt att få skriva ner vad man faktiskt har klarat av =)

    Det är ju smart att fixa saker till bröllopet som presenter! Ni har ju lite tid på er att hinna med det. För vår del kanske det blir lite kostymönskande och skor... Detta eviga problem :)

    Häftigt att gifta sig på vintern! Det verkar så mysigt med snö och att det blir mörkt lite fort så man kan ha marschaller och så!

Svar på tråden Västeråsbrudar 2010