• Goldi

Ska det verkligen gå till så hoss frissan???

Jag har lite panik å ångest..

Var hoss frissan å skulle pröva håruppsättning. Vet inte hur det ska gå till men hon gjorde ingen håruppsättning utan bara pratade ideér och la upp håret löst. Hon sa om jag ska göra en uppsätning så kan d ta timmar. Men visst ideerna lät bra men jag har "ingen bild" hur det kommer se ut. Känns lite sådär för det kan bli riktigt bra eller se förjävligt ut.

Ska det gå till så?? blev riktigt besviken =(

• Svar på tråden Ska det verkligen gå till så hoss frissan???
  • ario

jag menar..provbruduppsättningen!

• Wedding2009

Samma sak för mig. Vi pratade ideér och hon "kände" lite på håret. Blev också besviken och fick lite lätt panik eftersom jag har ganska kort hår och därmed känns det ännu svårare!

• ario

Förstår inte varför ni inte sa emot?

klart ni måste ha en uppsättning och se hur det känns!

• EhjärtarE

Det är ju skillnad på provuppsättning och konsultation. Det är olika om det ingår provuppsättning i konsultationen eller inte. Jag frågade när jag bokade om det ingick provuppsättning, men det gjorde det inte hos någon frisör här i stan, så jag kommer bara få prata och berätta idéer och så ska hon känna på håret. Det är därför jag ska ha med mig bilder så att hon förstår vad jag menar.

• Annecarin

Jag har också bara fått visa bilder, känner mig jätteosäker på hur det kommer att bli. Ska dit och bleka slingor samma vecka som jag ska gifta mig, kanske blir det bättre då. Bl a så behöver jag löshår, har köpt på Africa i Göteborg. Tror att det är förkort, så ev får jag köpta till längre.

• Hemlig2009

Jag gjorde två provuppsättningar, jag tyckte det räckte med en. Men hon sa att det var kul att göra något annorlunda (varit många med halvt uppsatt och lockar...) och ville nog att det skulle bli bra. Trots två provuppsättningar så blev jag verkligen inte besviken på bröllopsdagen, då gjorde hon det lilla extra vilket hon kunde eftersom hon visste exakt vad hon skulle göra.

• soon and very soon

är det en bra frisör blir allt bra! jag var 5 minuter hos min innan

• Ne11ie

Min frisör gjorde en provuppsättning veckan innan, inte en exakt som den som jag hade självklart , men för att se hur det kunde se ut och så :)

• jojoånick09

min frisör skall göra en provuppsättning som jag skall ha på en väns bröllop tänkte jag... fast denna är en utsläppt variant själv tror jag på en hel uppsatt..
    kanske är mer vanligt att de inte sätter upp en test frisyr kanske bara jag som har tur.

• purjopillan

Min frisör är bra men jag är skit nervös! Hon vill inte göra ett prov överhuvudtaget... och alla andra frisörer som jag har gjort uppsättning hos tidigare (inför några baler och finare fester) har alla sagt samma sak om mitt hår Det behöver "läggas" på rullar och min frisör pratar om att bara anvönda en lock tång och sätta upp det med en hårsnodd i botten... AAHHHH hjälp vad ska jag göra

• Ne11ie
    purjopillan skrev 2009-07-06 10:18:06 följande:
    Min frisör är bra men jag är skit nervös! Hon vill inte göra ett prov överhuvudtaget... och alla andra frisörer som jag har gjort uppsättning hos tidigare (inför några baler och finare fester) har alla sagt samma sak om mitt hår Det behöver "läggas" på rullar och min frisör pratar om att bara anvönda en lock tång och sätta upp det med en hårsnodd i botten... AAHHHH hjälp vad ska jag göra
    Det håller längre om man lägger upp håret med rullar, så det är väl att föredra.
  • Frulle

Oftast gör man INTE en hel uppsättning då det sällan blir exakt lika nästa gång.

• lecaroline

Jag hade med mig bilder och hon visade lite snabbt hur hon tänkte sig. Slarvigt uppsatt, sminkade halva ansiktet för att prova färger..

Det blev kanon bra, men måste erkänna att jag också var lite nervös...

• Hemlig2009

Men vad spelar det för roll om det blir exakt lika som provuppsättningen?

Förhoppnignsvis är det ju ändå på bröllopsdagen som håret blir finast, med glansspray, inga hårstån som sicker ut, lockar som är jämna och fina mm.

• Frulle

många kan bli superbesvikna faktiskt.

Hemlig2009 skrev 2009-07-06 11:26:06 följande:
    Men vad spelar det för roll om det blir exakt lika som provuppsättningen? Förhoppnignsvis är det ju ändå på bröllopsdagen som håret blir finast, med glansspray, inga hårstån som sicker ut, lockar som är jämna och fina mm.
  • lönnsjö

Konsultation, rådgivning tänker jag. Har gjort flera håruppsättninar hos min frisör och vet att hon inte kommer att göra en riktig uppsättning utan vi ska diskutera utifrån mina bilder jag har med mig. Så att man är på samma linje. Litar till 100% på henne

• lecaroline

Jag hade ju tryggheten i att det är min frisör som jag går till varenda eviga gång jag ska göra någonting. Hon känner mitt hår och vet typ vad jag är för en människa vad jag passar i osv.. Och hon skulle alrig vilja göra mig besviken för då kommer jag ju aldrig tillbaka..

Svar på tråden Ska det verkligen gå till så hoss frissan???