• sandro­s28
    Äldre 2 Jul 07:43
    5152 visningar
    11 svar
    11
    5152

    Hyra Jaquette 3700kr-dyrt?

    Hej,
    min blivande var och provade en Jaquette i Stockholm.
    Vi har ingen aning om det är dyrt eller ej men surfat runt och lite och verkar det inte som om det kostar mer än på andra ställen?

  • Svar på tråden Hyra Jaquette 3700kr-dyrt?
  • Sofieo­chJami­e
    Äldre 2 Jul 08:41
    #1

    Här kostar den endast 1800! www.steensherrmode.se/

  • Bridem­ma
    Äldre 2 Jul 09:05
    #2

    Min sambo kommer att hyra jaqeuette i göteborg, och får betala 2000 kr för jacka, byxor, skjorta och skor. Och det var en av de dyraste paketet, gick att få billligare om man valde annan tygkvalitet, färg osv... Så det verkar skilja en del mellan städerna....Jag tror att affären i övrigt erbjuder normala priser.

  • Sofieo­chJami­e
    Äldre 2 Jul 09:42
    #3

    Bridemma, vart i Göteborg hyrde ni detta? Hade de Jaquette modeller som var insydda i midjan eller hade de bara de traditionella raka modellerna?

  • Frulle
    Äldre 2 Jul 09:48
    #4

    Fast det är är lite BOGUS!! Då får man en rätt trist och FUL väst! Vill man byta ut västen kostar det över 4000:- att hyra!

    Vi KÖPTE vår för 1800:- som vi även ska sälja!


    SofieochJamie skrev 2009-07-02 08:41:42 följande:
    Här kostar den endast 1800! www.steensherrmode.se/
  • mintur­snart
    Äldre 3 Jul 21:57
    #5

    Kostar ca 2000 kr ifrån www.suitopia.se De har startat med alla typer kostymer nu.

  • Milla8­4
    Äldre 3 Jul 22:05
    #6

    Vi funderade på att hyra det till min sambo och det skulle ha kostat 1200:- med skjorta, väst, byxor, jacka, knyte och machettknappar.

  • FiaoJo­nny
    Äldre 15 Jul 13:42
    #7

    Min m2b kommer att hyra från Brudgummen i Stockholm. Kostar 1500 kr då ingår byxor, skjorta, plastrong, väst, dock ej manchettknappar. De hade ett ganska brett urval och var trevliga.

  • MW 090829
    Äldre 15 Jul 13:44
    #8

    Jag tycker det är ett rätt normalt pris faktiskt. Visst du kan säkert hitta billigare men kanske inte samma som han vill ha...? Ta en dag och åk runt till olika och prova.

  • Taha
    Äldre 15 Jul 14:11
    #9

    Vi kollade på både Steens och visst kostar det endast 1900 för att hyra Jaquetten men med allt som tillkommer så stiger priset rejält.
    Hyra av skor (minns inte pris)
    Hyra av plastrong (endast grå plastrong ingår annars tillkommer ett par hundralappar)
    Köp av väst i polyester 1400 kr

    Rätt som det var hade vi hamnat på över 3500.

    Det slutade med att vi hyrde allt på www.brudgummen.se för 1550 inkl skor, annan typ av väst och valfri plastrong.
    Rekommenderar starkt!

  • monkay
    Äldre 16 Jul 12:41
    #10

    Vi har hyrt på gunvors i Norrtälje. 1800 kr kostade det där! Supertrevlig affär men riktigt bra service och bemötande. Rekommenderas trots att det är några mil dit. (Bor i Uppsala)

  • Bridem­ma
    Äldre 20 Jul 09:27
    #11

    Vi hyrde på Johans högtidskläder, på linnegatan.


    SofieochJamie skrev 2009-07-02 09:42:33 följande:
    Bridemma, vart i Göteborg hyrde ni detta? Hade de Jaquette modeller som var insydda i midjan eller hade de bara de traditionella raka modellerna?
Svar på tråden Hyra Jaquette 3700kr-dyrt?