• MariaLove

Tips på förlovningsring!

Vi letar ringar och jag tycker det är såå svårt... Jag vill inte ha någon ring som alla andra har. Men ändå en som är "tredig" Vill att det ska synas vilken tidsepok vi förlovade oss i.
    Vilka ringar har ni?? Tips TACK :)

• Svar på tråden Tips på förlovningsring!
  • wiii

har ni varit inne i nån butik och bett om hjälp? hamnar ni i rätt butik kan ni få superbra hjälp! vi hade en liten tanke kring ring när vi gick och kollade, men med expeditens kunnande guidning så blev det ett helt annat material, och vi har inte ångrat oss en sekund!

• penkehenke

mina ringar finns i mitt galleri. De är från Engelbert som jag tycker gör fina ringar, köpte dem på Hallbergs. Men det kanske är för vanligt för dig?

• BlomAnna
    MariaLove skrev 2009-07-01 13:03:22 följande:
    Vi letar ringar och jag tycker det är såå svårt... Jag vill inte ha någon ring som alla andra har. Men ändå en som är "tredig" Vill att det ska synas vilken tidsepok vi förlovade oss i. Vilka ringar har ni?? Tips TACK :)
    Hos en del guldsmeder kan man designa sina ringar själv, eller be dem om hjälp för att göra en unik till er. Kostar ju lite mer men ringarna blir helt unika.
  • MariaLove
    wiii skrev 2009-07-01 13:06:10 följande:
    har ni varit inne i nån butik och bett om hjälp? hamnar ni i rätt butik kan ni få superbra hjälp! vi hade en liten tanke kring ring när vi gick och kollade, men med expeditens kunnande guidning så blev det ett helt annat material, och vi har inte ångrat oss en sekund!
    Yes har vart inne i en del..(med både dåliga & bra expediter haha) Hittade ett ställe där de även kan göra ringar efter våra önskemål och expediten där var verkligen jätte hjälpsam och visade alla olika ringar de hade osv, MEN såklart har de nu semesterstängt i 4 veckor... men vi fick broschyrer med oss hem och har en del att tänka på. Men det är nog viktigt att man hittar ett bra ställe där de kan guida...

Min pojkvän gillar inte riktigt de höga flacka ringarna, vilket jag gör =) Fått tipset att man kan slipa ner hans ring något så den inte känns så kantig för honom, men de får inte tappa sin likhet.. Är det någon som har olika ringar?
  • Aleta

Vi har helt olika ringar.
    Mina är nya med blingbling, hans är arvegods från min sida, pappas ingenjörsring och farfars vigselring.

MariaLove skrev 2009-07-01 13:21:30 följande:
    Är det någon som har olika ringar?
  • burberry

Jag och min sambo köpte SAREK på guldfynd.Den är lite annorlunda men otroligt fin.

• Hemlig2009

Våra ringar ligger också i mitt galleri.

Vi har likadana ringar men hans är bredare. Våra ringar har något filade kanter så de är inte "avsågade rör"-modellen, gör faktiskt stor skillnad på fingret. Dessutom är de rundande på insidan vilket gör att de sitter väldigt skönt på. Min mans är mer rundad är mina då han ville ha så rundand insida som möjligt.

Vi har beställt dem via Smycka hos guldsmed och har utgått från en av deras modeller.

• MariaLove
    Hemlig2009 skrev 2009-07-01 14:55:02 följande:
    Våra ringar ligger också i mitt galleri. Vi har likadana ringar men hans är bredare. Våra ringar har något filade kanter så de är inte "avsågade rör"-modellen, gör faktiskt stor skillnad på fingret. Dessutom är de rundande på insidan vilket gör att de sitter väldigt skönt på. Min mans är mer rundad är mina då han ville ha så rundand insida som möjligt.Vi har beställt dem via Smycka hos guldsmed och har utgått från en av deras modeller.
    Era ringar var jättefina! Något sådant jag tänker mig =) Håller med om att allt för kantiga ringar ser ut som avsågade rör haha!
    Tror vi ska utgå från en modell och modifiera den lite. Var det svårt att förklara hur ni ville ringarna skulle se ut? Och blev det som ni hade tänkt er sen? För det är jag orolig för att man har en bild i huvudet men att det kanske inte precis så i verkligenheten!

Har sett att man kan ha två smala ringar på var sida om förlovningsringen, ni som har koll är detta då vigselringar eller hör de till förlovningsringen??
  • J D

MariaLove skrev 2009-07-01 13:21:30 följande:
    Yes har vart inne i en del..(med både dåliga & bra expediter haha) Hittade ett ställe där de även kan göra ringar efter våra önskemål och expediten där var verkligen jätte hjälpsam och visade alla olika ringar de hade osv, MEN såklart har de nu semesterstängt i 4 veckor... men vi fick broschyrer med oss hem och har en del att tänka på. Men det är nog viktigt att man hittar ett bra ställe där de kan guida...Min pojkvän gillar inte riktigt de höga flacka ringarna, vilket jag gör =) Fått tipset att man kan slipa ner hans ring något så den inte känns så kantig för honom, men de får inte tappa sin likhet.. Är det någon som har olika ringar?

Ja, vi har helt olika ringar! Jag har valt ganska smala ringar med stenar i medan han har två breda och ganska höga ringar utan stenar. Vi valde de vi själva tyckte mest om helt enkelt .

Mina ringar hittar du i galleriet och jag tycker att de symboliserar dagens ringmode rätt bra (även om de nog inte är i den stil du har tänkt dig)- med mkt diamanter i både förlovnings- och vigselring och där en av ringarna har en större mittsten.

• Hemlig2009

MariaLove skrev 2009-07-01 15:59:08 följande:
    Era ringar var jättefina! Något sådant jag tänker mig =) Håller med om att allt för kantiga ringar ser ut som avsågade rör haha!Tror vi ska utgå från en modell och modifiera den lite. Var det svårt att förklara hur ni ville ringarna skulle se ut? Och blev det som ni hade tänkt er sen? För det är jag orolig för att man har en bild i huvudet men att det kanske inte precis så i verkligenheten! Har sett att man kan ha två smala ringar på var sida om förlovningsringen, ni som har koll är detta då vigselringar eller hör de till förlovningsringen??

Tack så mycket!

Förlovningsringen med 10 stenar är vanlig kanalfattning så den var enkel att föklara. Enstensringen hade jag ganska exakt bild på. Sedan utgick vi ju från en av deras modeller vilket gjorde att vi kunde prova ringarna i förväg. Sedan beställdes de i den höjd och bredd som vi önskade. Pratade också direkt med guldsmeden vilket underlättar så det inte blir misförstånd via en mellanhand i form av butikspersonal.

Jag är supernöjd med ringarna och just förlovningsringen blev jag positivt överaskad över när jag fick den, den var finare än vad jag trodde den skulle bli.

Svar på tråden Tips på förlovningsring!