Nu är jag en Gift, lycklig Kvinna!!!!
Ja i lördags blev jag äntligen Fru Nilsson
En underbar dag som började med att jag vaknade halv 6, slet upp gardinen o insåg att vädret såg ok ut. blev topp bra sen Somnade om till halv 8, låg o pussa på blivande mannen o pratade om att vi skulle gifta oss, åt en frukost i lugn o ro, dusch o allt därtill
o sen åkte jag o blivanden til festlokalen för att lämna alla saker, program, toakorg osv. Vidare t frisören som satte håret på spolar, in i sminket o blev fin
tillbaka ut t friören som jag trodde skulle göra en lös uppsättning med lockarna löst fallande fick en helt gudomlig frisyr, en uppsättning jag aldrig trodde skulel funka med mitt hår o jag kände mig toppenfin
1½ h inna utsatt klar tid var jag färdig o då dök mitt sällskap upp satte oss i lugn o ro, för ja jag var fortfarande otroligt lugn (kommnterades av frisör, smink, kompis m fl...) o åt en laxbagel, mums
jag som inte kan äta när jag e nervös....
45 min inna vigsel skulle vi bli hämtade av min pappa, men missöfrtånd så vi fick ringa honom, gick ut på gatan o fick massor av komplimnger o man kände sig toppen fin Gick o mötte upp min farmor som började gråta när hon såg mig.... Hämtades, släppte av farmor o vän o fick min brudbukett, sen smet pappa o jag vidare o gömde oss en stund. Här hände miss 1, pappa berättar att borden fått byta plats i lokalen..... strax sker miss 2 , prästen har släppt in fel håll trots vi bett särskilt om det....
Men så anländer vi kyrkan o jag fortfarande lung som en filbunke men med en fjäril eller 2 i min mage väntar in kyrkklockringning o pappa vill traska in, men mannen skulel in m barnen först t Mendhelsson o sen kom vi in annat håll t here comes the bride. Våra underbara barn satt helt ljuvligt under hela akten o bästaste solisten (fd idol artist) sjöng helt underbart 2 låtar för oss akompanjerade av en super duktg gitarrspelande kille. vi sa våra ja o jag kunde titta på alla i församlingen; Som utgångsmusik hade vi en gun´s n roses låt spelad på piano o solisten sjöng fint i bakgrunden, underbart, underbart
Kramkalas vid kyrkan m såpbubblor o gratulationer. En vit bethley tog oss till slottsparken för foto o vi hade fantastiskt kul under foto stunden, benthley tillbaka t festlokalen där vi möttes upp av minglande gäster som hurrade för oss, lite prat o sen var det dags för mat, underbart god mat beställd av mina föräldrar tal, telegram, lek o sång till dragspelsmusik o sen pausade vi lite innan bandet kom o spelade 2!!!! brudvalsar, så gå det då man önskar en låt o har en som alternativ..... dans o bröllopstårta, sen bjöd vi på bildspel på våra vänner
nattamat o sen dags att fara till bröllopssviten på hotellet. patade i flera timmar innan vi somnade o sov ett par timmar låg o vred mig för o somna om då mobilen ringde 20 i 7, någon= våra granar hade satt ut annons på vår husvagn, ca 100 000 kr under normal pris, de ringde folk från hela landet
de flesta tyckte de var kul o gratulerade
Så en fantastikt undervar dag var sen över o jag har nu en otrolig tomhetskänsla, ville inte ta av mig klänningen utan hade dne på mig en extar stund
imrogon åker vi på bröllopsresa
ja sen var allt detta planerande i över 1 års tid över
Ett par missar på restaurangen m bordens placering o festprogrammens placering men jag som har kontrollbehov tyckte att allt blev lyckat trots ett par små "missar" ingen som inte vet kan märka dem
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-29 20:31
Några stackasr foton har halkat in i galleriet, väntar på fler
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-06 16:45
Några foton till....