• Jiel o Deps

Halt med svett i skorna...

Jag försöker gå in mina snygga skor till bröllopet. Har av någon lustig anledning valt pumps fastän jag inte kan gå i dem. Men det som gör det svårast är att när jag haft på mig dem en stund så blir jag lite svettig om fötterna. Detta resulterar i att jag glider i skon och tårna trycks ihop ännu mer längst fram. Dessutom blir det lite ostadigt. Kan man göra något åt det? Några bra tips?

• Svar på tråden Halt med svett i skorna...
  • Divina73

Hej Jiel o deps,

använd talk på fötterna så blir du av med problemet! Jag vet att body shop hade talk förr, vet inte om de fortfarande har det. Annars har säkert Åhléns eller någon parfymaffär.

Talk är även bra för brudar med lår som går ihop ;9 man talkar då området på låren mellan benen som tar emot. Då försvinner all friktion. Fiffigt va!

Jiel o Deps skrev 2009-06-28 12:06:34 följande:

Jag försöker gå in mina snygga skor till bröllopet. Har av någon lustig anledning valt pumps fastän jag inte kan gå i dem. Men det som gör det svårast är att när jag haft på mig dem en stund så blir jag lite svettig om fötterna. Detta resulterar i att jag glider i skon och tårna trycks ihop ännu mer längst fram. Dessutom blir det lite ostadigt. Kan man göra något åt det? Några bra tips?
  • Sommarpar

finns silikoninlägg du kan köpa i skoaffärer. är kanonbra!

• Ore

En annan, ganska enkel lösning, är att ha strumpor av något slag. Själv gifte jag mig i 30-gradig värme och solsken, med lång klänning och underkjolar och hela faderullan. Det som gjorde det uthärdligt var att jag hade stay-ups så att inte låren klibbade ihop, och att underkjolen hade ringar så att inte alla tyglagren hamnade mot mina ben...

Samma skor som jag hade på mig typ 16 timmar i sträck under bröllopsdagen - utan antydan till skoskav gick jag också i dagen efter, som var en betydligt svalare dag. Utan stay-ups i fick jag dock skoskav efter typ 30 min...

• Jiel o Deps

Ok, låter som riktigt bra tips! Ska ta och prova det! Tackar!

Svar på tråden Halt med svett i skorna...