• VärstaGrymmaParet

Ställa in?

Hur blev mitt bröllop till allas angelägenhet? Jag ska gifta mig om en vecka och helt plötsligt är alla i strid. Alla bråkar med alla, alla har olika åsikter och ingen vägrar att ge sig. Brudtärnan/toastmadamen känner sig kränkt för vi bett henne att backa. Hon skyller allt på brudgummen som inte unnar bruden ett roligt bröllop. Brudens föräldrar har tagit på sig att införskaffa dricka till baren till självkostnadspris och kräver att bestmen ska rapportera in till dem så att ingen försöker "blåsa" dem. Vad tror ni om en stor INSTÄLLT-skylt på hemsidan och en resa till andra sidan jorden?

• Svar på tråden Ställa in?
  • Fotbollsfru

Det kan bara ni svara på, vännen. Prata med varandra. Se vad ni vill få ut av ert giftermål och hur ni kan tänka er att er vigsel går till. Lycka till. Det där kommer ni att fixa!

• SecretOne

Trist!!! Prata med dem och förklara att det är er dag. Och bit ihop, det kommer att bli en underbar dag i slutändan!
    Jag är jättenöjd med att vi har hållit alla kort och fixar det mesta själva. Igår kom inbjudningarna ut, och det blev nog en liten chock även för vår närmaste familj att vi ska åka båt allihop och gifta oss ute till havs. Samtidigt så är det mycket jobb för oss eftersom vi inte har någon hjälp.
    Stort lycka till nästa vecka!!

• aussiebruden

Hejsan!

Jag skulle samla alla som är inblandade i de här diskussionerna och förklara fö dem att detta är ert bröllop och att de är där för att hjälpa er inget annat.

Då kan alla prata med varandra och reda ut "soppan". Jag har gjort detta vid ett annat tillfälle, ej bröllop och det löste sig jättebra och de som hade betett sig lite knasigt skämdes lite och skärpte sig! Det blev superbra!

Jag brukar säga att det är öppna kort som gäller. Ni måste kunna lita på dessa människor. Ni lägger ner massor av pengar på detta och det är viktigt att det blir som NI vill på er stora dag. Vad andra tycker är oväsentligt.

Massor av lycka till!

• Humlan66
    aussiebruden skrev 2009-06-28 22:05:50 följande:
    Hejsan!Jag skulle samla alla som är inblandade i de här diskussionerna och förklara fö dem att detta är ert bröllop och att de är där för att hjälpa er inget annat.Då kan alla prata med varandra och reda ut "soppan". Jag har gjort detta vid ett annat tillfälle, ej bröllop och det löste sig jättebra och de som hade betett sig lite knasigt skämdes lite och skärpte sig! Det blev superbra!Jag brukar säga att det är öppna kort som gäller. Ni måste kunna lita på dessa människor. Ni lägger ner massor av pengar på detta och det är viktigt att det blir som NI vill på er stora dag. Vad andra tycker är oväsentligt.Massor av lycka till!
    jaaa ABSOLUT.. samla alla NU på en gång och red ut allt och sen .. NJUUT
  • BlomAnna

Jag skulle ställa in. Ta min kära åka till Arlanda/Landvetter gifta mig och sen dra på en underbar semester!

Varför tjaffsa med en massa folk om något som bara är er ensake egentligen?

Bara min åsikt. Hoppas allt löser sig.

• bride 2be

oj oj, jag har med en släkt där jag vet att det kommer bli bråk men känner att jag har lite is i magen för jag vet att det finns de runt mig som kommer stå upp för det VI vill när tex svärmor kommer försöka styra om. Vet att bon kommer bli sur över bordsplaceringen och tyvärr krockade dukning med mina naglar så jag måste lita på dem. Men kommer dit och kollar sen och min mamma kommer se till att vi får som vi vill bara hon vet hur och det ska vi ta dagen innan. Men tanken att ställa in har slagit oss med. Det beror på hur viktigt det är med ett stort bröllop, är ju kanske enda gången kommer ni ångra er eller kommer det kännas helt rätt? Prata bara ni två och tänk igen om det flera varv.

Svar på tråden Ställa in?