• EWJP

Förlovning om två veckor....

Om två veckor kommer jag äntligen få bära min fina förlovningsring..längtar så tills dess.
    Kan inte ni som redan är förlovade och gifta berätta hur eran förlovning var och vad ni gjorde, även ni som planerar att förlova er får givetvis skriva ni med =). Jag skulle vilja överraska min sambo med något, men har total idétorka.

/EWJP

• Svar på tråden Förlovning om två veckor....
  • EWJP

Är det inte ens någon som har något litet att berätta... eller någon ide på vad jag kan överraska min älskling med?

/EWJP

• I och H

Hur har ni tänkt att ni ska ha den då? Ska ni ha förlovnings fest då oxå?

• källerudd

Min m2b friade till mig på tylösand förra sommaren under en stjärnklar himmel..men det va inget vi hade planerat utan överraskning från hans sida

Sen bytte vi ringar ca en månad senare. Då gick vi ut och åt gott räkfrossa och efterrätt...något sådan kan väl vara jätte mysigt

• EWJP

Vi ska inte ha någon förlovningsfest. Utan vi hade tänkt åka tillbaka till den platsen där vi först möttes och byta ringarna där. Sedan kanske ha någon picknick någonstans eftersom att vi är hundvakt den aktuella dagen går tyvärr ett restaurangbesök bort.

• Eilah

Jag är så förvirrad på hela den här grejen om man friar med ringar eller om man friar och sen väljer ringar tillsammans? Verkar vara en hel vetenskap det här ju :-S

• avtryck

EWJP: vi förlovade oss på en klippa vid havet där vi hade mysig picknick och skålade i bubbel.

Eilah: min m2b och jag bestämde oss tillsammans för förlovning dvs inget klassiskt frieri. Innan förlovningen valde vi ut ringarna ihop. Många smyckesaffärer har vid klassiska frierier ringar de lånar ut så att du sedan kan gå med din blivande och välja ut de riktiga förlovningsringarna.

Svar på tråden Förlovning om två veckor....