• Elena82

Måste man?

Måste man ha möhippa och Svensexa innan man gifter sig? Killen vill ha svensexa, visst det är okej för mig, men det känns ändå inge bra för jag har inte så många kompisar här. Har ju bara 1 tjejkompis och det kanske inte är så kul att ha möhippa på bara 2 personer, nån som har erfarenhet av det? (är ganska nyinflyttad) medans killen har en hel del kompisar här.

• Svar på tråden Måste man?
  • Hemlig2009

Fast oftast är ju tärnan den som står bruden närmast och det då blir naturligt att hon också drar igång kontakten till en möhippa.

Och har man själv engagerat sig i olika möhippor kan man faktiskt börja förvänta sig en tycker jag. Men man kan inte bestämma hur den ska se ut. Är det så att det för flera är en kostnadsfråga så får man ju anpassa upplägget efter det tycker jag.

• allehanda

Bara en kommentar, det är långtifrån alla som har en tärna och de som har, har lika ofta syrran, dottern, svägerskan, annan släkting alltså ingen prioritet på bästa vännen. Om man har "mannens kusins äldsta sons dotter" som tärna så fattar man nog att skall det bli möhippa så ordnar nog någon annan detta.

• Hemlig2009

Ja, har man syrran så står väl hon bruden närmast eller varför skulle man annars valt henne? Jag lade ingen åsikt i VEM som är tärna bara att det borde vara en som står en nära.

Jag hade ingen tärna alls och fick ändå möhippa. Vet att det var min syster som drog igång det hela men att hon sedan fick god hjälp av mina närmsta kompisar.

• källerudd

Har ingen tärna och ingen syster och vänner spridda vind för våg så som jag skrev tidigare jag förväntar mig inte något..Då det nog egentligen inte är någon av mina vänner som känner varandra speciellt väl, kan det nog vara svårt att dra ihop...

men den som lever får se

• allehanda
    Hemlig2009 skrev 2009-06-22 10:20:17 följande:
    Ja, har man syrran så står väl hon bruden närmast eller varför skulle man annars valt henne?
    Lugn, jag menade inget illa, men den det där med syrran tog jag från mig själv, skulle jag haft någon som stod mig nära hade det INTE blivit ett syskon. Jag tycker att syskon är just syskon, syskon väljer man inte de kommer med familjepaketet.
  • Hemlig2009

allehanda skrev 2009-06-22 11:02:47 följande:
    Lugn, jag menade inget illa, men den det där med syrran tog jag från mig själv, skulle jag haft någon som stod mig nära hade det INTE blivit ett syskon. Jag tycker att syskon är just syskon, syskon väljer man inte de kommer med familjepaketet.

Det är ju olika, jag ser min syster som en av mina närmsta vänner.

• ToastmasterMarie

oj oj, så mycket bekymmer för möhippor.

Detta är en sak som jag lagt helt på hyllan, det är helt upp till vännerna nära eller inte nära att planera detta. Jag förväntar mig inte att bli hippad men det hade varit skoj om det blev något.

Tycker det är skönt i all annan planering att detta är något som jag inte alls behöver tänka på.

• Fairytail

Jag är mer orolig att det blir hippa. Jag tycker ibland det verkar vara så att man ska bli förlöjligad för att vännerna ska ha roligt åt än. (det är vad jag hört)
    Jag har blivit mobbad hela skoltiden från första dag i lekis till gymnasiets slut. Så jag tycker sånt är jätte jobbigt.
    Jag skulle gärna vilja ha en hippa men för min skull och något som kan roa mig. :)

Ni som fått möhippa vad har ni gjort???

• ToastmasterMarie

Jag har fyra nära väninnor. Förra årtet gifte sig en av oss. Då gjorde vi en packt att vi inte skulle just som du skrev bli en förnedringsdag utan en positiv dag med massa glada minnen om vi valde att hippa varandra vid bröllop.

En del förväntar sig nog att det ska vara lite halvtokigt men kan bli för mycket tycker jag ibland.

Det är nog på grund av detta jag känner mig trygg om jag skulle bli hippad så vet jag att någon av dessa fyra tjejer kommer säkerligen vara med och veta vad jag vill.

Det finns massor av bra saker man kan göra utan att det är förnedrings march genom stan.

I fjor hade vi femkamp, åt middag, hade behandlingar dans och utgång. Blivande bruden hade en härlig discokläning i rött med massor av paljettor så hon stack ut lite, gröna usa strumor och en liten prinsesskrona.

• Hemlig2009

Fairytail skrev 2009-06-22 19:56:16 följande:
    Jag är mer orolig att det blir hippa. Jag tycker ibland det verkar vara så att man ska bli förlöjligad för att vännerna ska ha roligt åt än. (det är vad jag hört)Jag har blivit mobbad hela skoltiden från första dag i lekis till gymnasiets slut. Så jag tycker sånt är jätte jobbigt. Jag skulle gärna vilja ha en hippa men för min skull och något som kan roa mig. :)Ni som fått möhippa vad har ni gjort???

Först så fick jag åka och hämta små kuvert på olika platser tidigt på morgonen, dessa ledde mig till Scandic när vi åt deras hotellfrukost. Sedan bar det iväg till äventyrsbana ute i skogen, det var kommunikationsövningar, samarbetsövningar och höghöjdsbana. Superkul verkligen! Sedan var det dags för sen lunch och då blev det picknick i parken och där fick ajg samla lite poäng i några snälla uppdrag. Vi satt och myste och pratade hela eftermiddagen, uppskattat att inte allt är i två-timmarspass och en massa stress.

Middag blev det hemma hos en av tjejerna i form av pizza och Margaritas (min favvo-drink), sedan var det Singstars och några Tequila innan vi gick ut och danslade loss på krogen. Helst slut var jag när jag kom hem runt 04... Och ganska rund under fötterna.

Är superglad att de ordnade en hippa som var anpassad efter vad jag skulle tycka var roligt. En liten "outfit" fick jag också: en tajt rosa klänning, glitterbälte i guld och matchande guldkrona med små vippande pärlor i. Syntes att det var möhippa men tanken var ändå att jag skulle få se fabulous ut.

• Fairytail
    Hemlig2009 skrev 2009-06-22 20:19:57 följande:

Först så fick jag åka och hämta små kuvert på olika platser tidigt på morgonen, dessa ledde mig till Scandic när vi åt deras hotellfrukost. Sedan bar det iväg till äventyrsbana ute i skogen, det var kommunikationsövningar, samarbetsövningar och höghöjdsbana. Superkul verkligen! Sedan var det dags för sen lunch och då blev det picknick i parken och där fick ajg samla lite poäng i några snälla uppdrag. Vi satt och myste och pratade hela eftermiddagen, uppskattat att inte allt är i två-timmarspass och en massa stress. Middag blev det hemma hos en av tjejerna i form av pizza och Margaritas (min favvo-drink), sedan var det Singstars och några Tequila innan vi gick ut och danslade loss på krogen. Helst slut var jag när jag kom hem runt 04... Och ganska rund under fötterna. Är superglad att de ordnade en hippa som var anpassad efter vad jag skulle tycka var roligt. En liten "outfit" fick jag också: en tajt rosa klänning, glitterbälte i guld och matchande guldkrona med små vippande pärlor i. Syntes att det var möhippa men tanken var ändå att jag skulle få se fabulous ut.
    Vilken härlig möhippa.
    Jag skulle gärna vilja få ha möhippa som är för min skull också.
    Det vore jätte roligt. Men jag har inte så många kompisar och jag tror inte min jobbarkompis gör något sånt.
  • Waldekranz

man kan även avsäga sig en möhippa/svensexa om man inte vill ha det. Så att de som kan tänkas dra igång det vet om det.

• Flodis Hjärtat

Jag åkte också 50 mil för en möhippa för inte så länge sedan och en annan tjej åkte 70 mil, så inget är omöjligt. De kanske planerar ngt utan att du vet det?!

Kram

Svar på tråden Måste man?