• SnartFruLS

ni som gift er hemligt

sa ni till nån levande själ nåntinga innan?
    Min sambo säger att man inte ska säga nått till nån, men jag vill säga till NÅGON... att jag ska GIFTA mig och att jag är SÅ enormt lycklig :)

• Svar på tråden ni som gift er hemligt
  • MrsHelloKitty

Vi ska gifta oss "hemligt" hade vi tänkt. Vi ska vigas en tisdag i september och sen åka på bröllopsresa. Vi hade tänk ha med våra föräldrar på vigseln, de ska få reda på den nån veckan innan hade vi tänkt. Sen ska vi ha en mingelbröllopsfest 10 dagar efter resan. MEN vi vill juh att så många som möjligt ska kunna komma och alla planerar så mycket så bestämde vi oss för att skicka ett hemligt meddelande, att någon har planerat något den dagen mer info senare. Alla är så nyfikna så dom verkar vara oss på spåren så frågan är hur länge det kommer vara hemligt?!

Jag har berättar för en jobbarkompis och det kändes konstigt det har blivit min och killens lilla hemlis och det har kännt väldigt mysigt, fast jag i början ville skrika ut det.

• Hjartafró

Jättenyfiken, varför vill man gifta sig i hemlighet om man ändå tänker ordna stor fest efteråt?

Jag kan ju förstå att man vill vara hemlig för att "slippa" planera och betala festligheterna, men om man ändå tänker planera och betala?

• SnartFruLS

Vi har inte tänkt ha nån fest iallafall... eller fest ska vi ha när vi kommer hem, men d är inte våran fest, inte för oss, men för min sambo som fyller 30 i samband med allt.

Nu har jag fixat barnvakt, känns skönt att planera lite, fast det är nästan 1 ½ år kvar Jag sa till mamma att vi ska åka för att sambon fyller 30. Och det är de vi ska säga hela vägen fram tills vi gift oss.

Sen vet jag inte HUR vi ska meddela våra familjer om att vi blivit man o hustru? Nån tips på det nån???

• Betty Boop augusti2009

Jag har berättat för min bästa vännina. För det första för att hon har en brudklänning som hon sagt att jag kan få (en ny - hennes bröllop blev inställt) och sen för att det ändå är kul att prata med någon.

• högstavinsten
    Hjartafró skrev 2009-06-18 13:21:41 följande:
    Jättenyfiken, varför vill man gifta sig i hemlighet om man ändå tänker ordna stor fest efteråt?Jag kan ju förstå att man vill vara hemlig för att "slippa" planera och betala festligheterna, men om man ändå tänker planera och betala?
    Vi vill överrraska och en annan anledning är att vi tycker att vigseln är en intim och privat sak mella oss.........vi sak dessutom göra det utomlands. Sedan vill vi FIRA det med våra vänner såklart!
  • burberry

Snart fru Ls: vi blir 13 med prästen...lagom tycker vi..

• MrsHelloKitty

Jättenyfiken, varför vill man gifta sig i hemlighet om man ändå tänker ordna stor fest efteråt?

Vi vill vigas privat, med bara dom närmsta, och slippa allt tjat och åsikter från alla, det är våran dag/dagar. När inte alla vet så slipper man förväntningar på hur det ska vara m.m.
    Men ändå vill man fira på något sätt. Så vi ska bara ha en stor fest, inte så "bröllopsaktigt" utan tal m.m.

• baralillajag

Det är min Sambo som vill att vår vigsel ska vara hemligf ör släkt och vänner innan själva vigseln för att han vill slippa svensexa och att någon har planerat "jobbiga" tal som han säger. Han hade gärna nöjt sig med bara han och jag och vigselförättare. Han vill inte vara i centrum.

Jag däremot vill skrika ut till alla att vi ska gifta oss.. Jag vill ha möhippa och att hela världen ska bevittna vår vigsel.

Vi har därför enats om att ha en gemensam födelsedagsfest och överraksa våra gäster genom att gifta oss under kvällen. Så får båda som vi vill!

Hjartafró skrev 2009-06-18 13:21:41 följande:
    Jättenyfiken, varför vill man gifta sig i hemlighet om man ändå tänker ordna stor fest efteråt?Jag kan ju förstå att man vill vara hemlig för att "slippa" planera och betala festligheterna, men om man ändå tänker planera och betala?
  • 090827

nej vi ville inte ordna ngn stor fest eller ett bröllop för flera gäster, vi har valt att lägga pengarna på ring och resa istället, och en tre rätters för våra vittnen och oss.

Som baralillajag skrev så vill varken jag eller min blivande stå i fokus utan vi vill gifte oss så intimt och fint som möjligt

• lingon82
    baralillajag skrev 2009-06-18 18:30:47 följande:
    Det är min Sambo som vill att vår vigsel ska vara hemligf ör släkt och vänner innan själva vigseln för att han vill slippa svensexa och att någon har planerat "jobbiga" tal som han säger. Han hade gärna nöjt sig med bara han och jag och vigselförättare. Han vill inte vara i centrum.Jag däremot vill skrika ut till alla att vi ska gifta oss.. Jag vill ha möhippa och att hela världen ska bevittna vår vigsel.Vi har därför enats om att ha en gemensam födelsedagsfest och överraksa våra gäster genom att gifta oss under kvällen. Så får båda som vi vill!
    Jag tycker detta är en helfestlig idé! Hoppas verkligen det blir lyckat.
    Här kan man verkligen snacka om en bra kompromiss.
    All lycka! (till er alla givetvis)
  • baralillajag

Tack så jättemycket för din kommentar!! Det värmde verkligen!! Jag hoppas att det blir en oförglömlig kväll!! Lycka i livet önskar jag dig också!!

lingon82 skrev 2009-06-19 16:40:39 följande:
    Jag tycker detta är en helfestlig idé! Hoppas verkligen det blir lyckat.Här kan man verkligen snacka om en bra kompromiss.All lycka! (till er alla givetvis)
  • tindra34

Kul att höra hur andra har tänkt och planerat!
    Vi gifte oss också "i smyg", i samband med våran dotters dop. Våra närmsta fick reda på det dagen innan men kompisar osv fick ett sms samma dag.
    Bröllopet blev verkligen intimt och jättevackert i all sin enkelhet och efteråt hade vi buffe och massa vin:)
    Det enda jag kan "ångra" är att jag inte delade den här stunden med mina närmsta kompisar också eftersom många har sagt till oss hur gärna de hade velat vara med osv...
    Vi tänkte såklart ha en FEST för alla nästa år, men det är svårt (har jag upptäckt nu) att få till en bra nivå på allt... ska man ha en mingelfest, en buffemiddag, riktig middag..... var ska man vara? utomhus, lokal... Hur mkt ska det kosta osv.. det är ju ändå en "bröllopsfest" men ändå inte... Vilka ska komma och vilka inte... och hur långt är man beredd att komma för en fest? (kanske längre om det är en vigsel också?)
    Hur tänker ni?!.... Snälla hjälp mig lite att sortera alla takar:)

Svar på tråden ni som gift er hemligt