• Little Miss

Hur fria till kille? Måste det vara... manligt? :-)

Ska fria till killen på semestern (han förväntar sig INTE detta! Hehe!) Själv vet jag ju hur jag skulle vilja bli friad till, men hur vill en kille bli friad till....?? ELler bryr sig killar kanske mindre om om saken?

Han skulle nog ha gillat en rosbeströdd säng med mig i sexigt underklädersset och en flaska champagne. Men jag vet inte om jag känner så mycket för det....

Nån som har tips?

• Svar på tråden Hur fria till kille? Måste det vara... manligt? :-)
  • mattiasmarie

finns en chokladkartong man kan beställa på nätet där man kan skriva vad man vill med chokladbitarna, tex vill du gifta dig med mig??

• lillalyckan

Det är u du som känner honom bäst och vet vad han gillar. Jätteromantiskt med stora gester eller enkelt och spontant?
    Chokadidén gillar jag Såg nånstans ett pussel som när det var färdiglagt sa "Vill du gifta dig med mig?"

• Fredo

mattiasmarie skrev 2009-06-16 21:03:49 följande:

finns en chokladkartong man kan beställa på nätet där man kan skriva vad man vill med chokladbitarna, tex vill du gifta dig med mig??
    Jättebra med chokladkartongen! Var hittar man dem?
  • Little Miss

Lite sent, men samma fråga som ovanstående: var hittar man den?

• krutt

Jag friade till min pojkvän förra veckan:D Jag hade inget manligt utan gjorde det personligt istället.
    Jag började med att visa en power point för honom. Det var lite foton på oss och så hade jag försökt beskriva hur jag kände för honom. Svårt, men det gör allt lite mer personligt på nått sätt.. jag avslutade power pointen med en bild där det stod att han skulle hämta några saker i min garderob (väldigt romantiskt:P )
    Där hade jag lagt in champagne, glas och ett paket med chockladhjärtan i.. sen fick han öppna paketet och överst låg en lapp där det stod typ "kommer d ihåg när vi var i västervik första gången?" och på baksidan av lappen vilken chockladbit han skulle ta nästa gång.. och så hade jag flera lappar med saker vi hade gjort eller upplevt tillsammans. Och under den sista chokladbiten låg ringarna och en sista lapp där jag hade skrivit "jag vill leva resten av mitt liv med dej. Vill du?"
    Sen drack vi skumpa och hade det mysigt:D
    Han tyckte att det var jättelyckat! Billigare och personligare än att beställa en chockladask från internet..

Hoppas det går bra för dej!

• MammaJohanna

Jag hade från början tänkt att fria till min blivande man den 12 sep, för då skall vi sova på hotell och ha mysigt. Men så kändes det så himla bra den 6 aug. Jag hade lämnat in ringarna på gravyr, och ringde till dem och chansade. Om de inte hade skickat iväg dem så skulle jag fria den dagen annars fick jag vänta till den 12:e. Han hade ingen aning om att jag varit och köpt ringar ett tag innan och visste inte vad som låg i görningen. Så jag köpte med mig 3 stora röda rosor och gömde ringarna i kjolen. När jag kom hem fick han blommorna och när han öppnat de så sa jag några fina ord och sedan gick jag ner på knä. Och svaret blev: Ja, klar jag vill Vi firade med skumpa och skaldjurssoppa.

• bokkei

En av mina killkompisar blev friad till under sin semester. Dom var utomlands och dök, eller heter det dykte?!. Plötsligt där under vattnet så plockade hon upp en laminerad lapp där hon skrivit frieriet på. Så sjukt sött gjort!

• Tx2

Jag friade lite halvspontant. Hade två plastringar med under en semesterres och en dag så fattade jag mod när vi satt på ett berg med fantastisk utsikt och plockade fram ringarna och bara ställde frågan. Funkade utmärkt, det var nog ett av dem mest underbaraste leenden jag fått.

• KatjaB

friade till min sambo under en picknick, blev hur romantiskt som helst och han tyckte att det var världens bästa frieri
    mer om hur det gick till står i min pres.

• Eliaz

Hi hi va roligt och läsa hur alla har friat till sina män..

Jag och min blivande ska gifta oss nästa år..

Jag friade till honom, han hade varit bort rest och när ham kom hem var där ett brev där de stog att han skulle gå till granen, där var ett nytt brev där han skulle gå till affären, där var ett nytt och då skulle han gå till en kompis där de då var en ny och då skulle han gå till en krusbärsbuske, där hängde de två brev ett där de stog att jag älska honom och så och i de andra stog de om han ville gifta sig med min och såna här ja och nej boxar =) såna man gjodre när man var liten.. =)

Alla brev hade små rim och lute klurigt så han fick lista ut sj vart han skulle gå.. Sån skatt jakt man hade när man var liten..
    Och en ring från glitter för 16kr =D

Så fria jag..

Svar på tråden Hur fria till kille? Måste det vara... manligt? :-)