• OneLife

    tatuerade ögonbryn

    Jag har ett stort problem, det är nämligen såhär att jag har inga "egna" ögonbryn så
    har nu under nåt års tid funderat väldigt mycket på att tatuera in ögonbryn.
    Men när jag började kolla runt bland alla dessa salonger som sysslar med detta har jag
    märkt att det verkligen inte är nåt lätt beslut.
    Så det jag vill ha nu är tips på bra salonger och gärna höra era egna erfarenheter av detta
    med tatuerade ögonbryn.
    Jag vill gärna också se om ni har några bilder.
    Har inte hittat någon annan som tatuerat helt "nya" ögonbryn utan de flesta har ju hårväxt
    och sen bara fyller i de som redan finns.
    Det som är absolut viktigast för mig är att det ser så verklighetstroget ut som det bara går.
    Priset är absolut inte viktigt för mig då detta är något som jag verkligen behöver göra och
    resultatet är ju det viktigaste, att det somsagt ser så "äkta" ut som möjligt.
    Ni får gärna berätta era skräckhistorier också, men jag orkar inte med kommentarer från folk
    som bara vill tala om hur fult de tycker att det är.
    Detta är något som jag gör p.g.a sjukdom och att jag helt enkelt inte har några egna ögonbryn!
    Hoppas ni kan hjälpa mig!

  • Svar på tråden tatuerade ögonbryn
  • Aleta

    Jag kan inte rekommendera någon specifik person, men jag tänkte tipsa om att inte bara titta på om salongen är bra. Försök att hitta bilder på tidigare jobb som den du väljer har gjort. Varje person är ju olika duktig och det är otroligt viktigt att det blir ett bra resultat när det gäller ansiktet.

    Skriv gärna vilken stad du bor i också så kanske du kan få tips av dem som bor på samma ställe som du.

    Här finns en riktigt gammal tråd i ämnet.
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m765799.html

    Man kan väl göra lite mildare än tatuering också, permanent make-up som inte ligger lika djupt under huden och bleknar efter några år?

  • camilla 32

    Min syster tatuerade ögonbryn i Ludvika. Betalade ca 6000 kr för det.
    Men hon har verkligen lidit för det.
    De blev enormt ojämna + att de blev blåaktiga. Inte alls svarta.
    Hon har mått väldigt psykiskt dåligt av det här i många år nu.
    De har försökt att få bort det. Men det har bara blekts en aning, fast ett proffs från japan har vart och försökt fått bort det.

    Så om du ska göra det. Så se till att gå till någon som är väldigt bra på det här.

  • 18 juli 2009

    HInner inte skriva så mkt nu, sängen kallar! Men jag är själv utbildad permanent makeup stylist. Så vad vill du veta? Jag ska försöka svara så gott jag kan!

  • Stitch

    Var bor du någonstans?
    Jag känner till en tjej som är strålande bra på detta, hon är också kopplad till Landstinget och tatuerar bröstvårtor och sånt efter canceringrepp. Men hon finns i Halmstad.

  • Evvelina

    Hejsan! Min syster tatuerade sina ögonbryn i sthlm och hon blev jättenöjd. Nu minns jag inte exakt vad salongen hette, men hon kollade på www.godoc.se och där fanns det massor av kliniker som erbjöd ögonbrynstatuering. Exakt länk hittade jag här (www.godoc.se/Default.aspx%C3%B6gonbrynen&ls=Ort+(Valfritt)&id=25&x=9&y=18)

    Tror inte du behöver oroa dig för att de ska se ontaturligt ut. De "ritar" ju först med små små streck och sen när du godkänt så fyller dem i dem med tatueringsmaskinen!

    kram kram/ Evelina

  • OneLife

    Tack så mycket för alla svaren.
    Jag bor i Blekinge, men kan tänka mig att resa en bra bit för bästa resultatet :) så det är ju inte så jätteviktigt att det ligger i närheten, men det underlättar ju en hel del då man isåfall kan åka o besöka salongen innan man bestämmer sig.
    Men tipsa gärna om salonger ni känner till och om ni vet sidor där man kan se före och efter bilder och även gärna om ni har egna bilder!
    Tack på förhand!

  • Swing

    Jag har tatuerat ögonbrynen hos Agneta Stålarm på Stockholms Beauty Center. Även bättrat på dem där. Samt gjort ny tatuering hos Dorina på Devita. MEd "strå-teknik" som jag bara tyckte gjorde att det såg ut som om jag hade vita "luckor" i brynen.
    Samt fyllt i hos Agneta Stålarm igen.

    Fyra gånger totalt alltså. Snyggt, men tyvärr inte den mörka, permanenta färg jag alltid velat ha. Har mörkblont hår med svarta ögonfransar, MEN vill inte se ut som någon EMO/hårdrockare eller jättekonstig ut (eftersom jag jobbar i en konservativ miljö) men skulle vilja ha mörkare bryn och tycker inte att jag fått det. De är bara mörka när det är nygjort. Suck.
    Har väl lagt ut 20 000 på det totalt. Har funderat på att vända mig till Shamim Malik på Shamà...
    Har även gjort eyeliner uppe och nere hos Agneta, och hon är verkligen jätteduktig, men varför brynen ser mer brunrosa ut än mörka/svarta vet jag inte. Tydligen har jag någon slags snabb cellförnyelse som gör att det bleknar snabbt (för jag är ganska försiktig med solandet) men i alla fall är det mycket pengar spenderade och inte helt som jag vill ha det med brynen.
    Hur som helst rekommenderar jag det ändå! Lycka till!

  • 18 juli 2009

    swing:
    Agneta har ju även utbildningar i detta och det är hos henne jag har gått min utbildning. Hon är som du säger superduktig. Anledningen till att färgen på dina tatueringar skiljer sig är nog att hon haft två olika färger. Man tar aldrig eyelinersvart på ögonbryn eftersom den ser grå ut efter ett tag. Mörkbrun är det mörkaste, eventuellt skulle man kunna blanda i lite svart. Men sen håller ju tatueringen i 3-5 år, så man måste ju fylla i den ofta för att behålla samma intensitet. Sen är det viktigt att du skyddar dem från solljus och dylikt. Smörj alltid in med sunblock så håller de längre!

Svar på tråden tatuerade ögonbryn