• Oneesan

Hur fan tänker man?

Jag är så brydd på en bekant och hans exflickvän. De bestämde sig för att göra slut tidigare i år då hade de bråkat länge. När man var på besök kunde hon börja slänga grytor och porslin.

Jag gick tidigare i samma klass som tjejen och hon kallade mig för idiot som slutade i att vi knappt pratade sista året.

Efter examen blev hon tillsammans med min m2b:s bästa vän. För min killes skull har jag uppfört mig och inte ställt till med en scen när vi träffat dem.

Men jag blev rent ut sagt överlycklig när de gjorde slut, så vi skickadeut inbjudningarna i bara killens kompis namn.

Men det mest idiotiska är att de fortfarande bor tillsammans eftersom båda är för snåla för att betala full hyra

Nu har killen träffat en ny tjej fast han fortfarande bor tillsammans med sitt ex. I fredags var min m2b på besök hos killen och då säger kompisen att exet fortfarande vill gå på bröllopet. För det första var hon aldrig bjuden och för det andra umgås vi inte med henne om vi inte måste, alltså inte på tu man hand.

Killen sa att han var tvungen att prata med mig. Jag sa absolut nej! Idag kom ett sms från kompisen att exet kommer och hon anmälde sig. Jag skickade ett sms där jag sa nej eftersom jag inte tyckte att det var passande. Då kommer ett sms där han frågar om nya flickvännen får komma. Jo det var okej. Sedan kommer ett sms där han säger att exet vill veta varför hon inte får komma. Och dessa sms har kommit under kvällen nu.

Hur fan kan man vara så dum. Hon som anmäler sig till ett bröllop som 1. Hon inte ursprungligen var bjuden till. 2. Där killen har med sig en ny flickvän. 3. Varför bry sig när vi inte umgås.

Hur fan han kan vara så dum begriper jag inte heller. Varför vill man ha med sig sitt ex och nya tjejen? Och varför går han hennes ärenden och skriver frågor han ändå inte får svar på.

Jag behöver styrka att inte skriva något dumt. Jag känner att jag inte behöver ge någon förklaring till vilken jag bjuder till mitt bröllop!

• Svar på tråden Hur fan tänker man?
  • passionsblomman

Haha! Jag håller med i den logiken!

Du måste dessutom skriva in "spelar inte med fullt lag" i min omskrivningstråd Panzer!

Panzerfaust skrev 2009-06-15 22:57:26 följande:
    Ok logik enl. Panzerfaust kommer fram till att:Din killes bästa kompis är inte riktigt frisk.Din killes bästa kompis ex spelar inte heller med fullt lag.Din killes bästa kompis nya flickvän är inte heller på riktigt.Säg åt dem att stanna hemma och spela yatzy istället.
  • Birana

Jag måste bara tillägga att din mb2 kompis verkar vara rätt korkad han med. Hela situationen verkar vara en gröt!

• mittid

Jag skulle säga att de får faktiskt ursäkta, men att det är vi som håller bröllopp som beslutar vilka som ÄR bjudna och som ovan tipsar om, det är inget underlag för diskution alls!
    Att dom kan stanna hemma och spela yatsy är ju en utmärkt ide!

• anna01

Men skäms inte folk????
    Om ni nu skulle säga "ok hon får komma" Skulle hon ens vilja komma då, när hon vet att ni egentligen inte vill de. Hon måste ju vara riktigt korkad.

• johanna anders

Blir sååå upprörd när jag hör sånt här!! DU behöver inte ens förklara er gästlista med dem! Och varför kunde de inte bara lyfta luren och ringa istället för att sms bombadera dig?? Är det över huvud taget HAN som sitter och smsar? Kanske så enkelt att det är hon som tagit hans telefon om de fortfarande bor i hop??

Lägg inte mer energi på det! Visst, dyker hon upp i kyrkan så får hon väl vara där och SKULLE hon dyka upp på festen så finns det ju ingen stol eller talrik till henne där... (Fniss)

• Aleta

Tänk om ni skulle behöva ha den här diskussionen med alla ni bjöd...
    Så långt har de nog inte tänkt.
    En mer eller mindre spelar jättestor roll, det finns andra ni prioriterar högre än kompisens ex i så fall. Det borde de i alla fall kunna förstå - släktingar t ex.

• passionsblomman

Om detta nu är din blivande makes BÄTA vän, som du skriver....
    ...borde det inte vara dags att de två tar ett uppriktigt snack med varandra? Vore jag din sambo skulle jag för länge sedan fårgat vederbörande vad han egentligen sysslar med.

• VJ75

Ja mage till fräckhet! Min svägerska frågade om vi skulle stå för deras resa..fattar inte hur folk tänker!

• Emilan

Jag blir så matt.....Hade samma problem på vårt bröllop att folk ringde eller SMSADE och frågade om den och den fick komma.... Men HALLÅÅÅÅÅ! Folk fattar inte hur viktig denna dag är för brudparet... Stå på dig Oneesan!!

• bride 2be

stackare, då hade vi tur det var bara en särbo sorm de frågade om han fick följa med (som vi inte träffat, men de hade varit ett par många år) så det var ok. Det du beskriver är ju helt galet. Bara att va rak och säga att eftersom du inte har varit inbjuden till bröllopet äns från början, tänker jag inte diskutera mer om det här. Du stannar hemma, vill du komma till kyrkan ok (det kan man inte neka till) men festen är för de närmaste och dit hör inte du.

• Mammilon

Svaret på frågan är väl ganska enkelt: Hon får inte komma för att hon inte är bjuden. Behövs ingen vidare förklaring.

• Oneesan

Ja sambon ska träffa kompisen i morgon så får man väll se vad som händer. Han tänkte bara säga att hon inte är bjuden och så var det med det.

De var ett gäng på tre som har varit vänner sedan dagis men på senare tiden har inte min kille tyckt om att umgås med kompisen för att han upplever att killen hellre vill vara 18 än 30 år.

• Leah1

Hur har det gått? Har sambon träffat kompisen ännu?

Tycker att ni inte behöver förklara er mer än att hon inte är bjuden.

• therese182

Var ärlig messa bruden o säg som det är.
    Eftersom ni inte lever tillsammans som ett par så är inte du bjuden utan hans nya flickvän. Sen hatar jag dig mer än ett skavsår på ett nageltrång så var god o piss off....

Funkar inte det?? ;)

• ElMac

Shit vad snurrigt. Har inte läst svaren utan bara första inlägget men jag tänkte bara säga att jag förstår dig, varför skulle du bjuda exet då ni inte umgås längre?! Vilken korkad brud ;)
    Däremot var det ju skitbra att killen fick ta med nya tjejen tycker jag, även om du inte träffat henne :)

• Oneesan
    anna01 skrev 2009-06-21 20:46:30 följande:
    Ja hur gick de
    Ja kompisen ifrågasatte och min kille sa att vi bara bjuder våra närmaste vänner och att detta inte är diskutabelt. Sen har det varit lugnt, jag vet inte vad exet tyckte men det blir väll någon klassträff om några år så jag kanske år veta då
  • anna01
    Skönt att de gav upp. Fast man blir ju ändå helt chockad över hur folk beter sig
Svar på tråden Hur fan tänker man?