• Mamli

Blir arg, tänker inte folk?!

Vi bodde i en 2:a, men fick problem ekonomiskt så jag hyrde mig en etta där vi bor nu. Vi tänkte att när vi gifter oss önskar vi oss pengar så nästa lägenhet blir en 3 med markplan så sonen kan få eget rum och vi äntligen kan få oss en hund igen.

jag HATAR att bo här, lägenheten är jätte fin! men ALLT hörs, jag vaknar när jag hör folk kissa på natten! det är fest JÄMT. igår hade killen 2vån över oss fest och de lät som f*n, ligger ölburkar och cigaretter utanför och massa fimpar.

Så fort nån har fest så skriker alla i trappuppgången så vår son vaknar, de ringer på vår dörrklocka!
    JAG STÅR INTE UT!

och hyresvärden skiter totalt i det! när jag flytta in fick jag bara 2 av 3nycklar, så en främmande gubbe har min hemnyckel...dom byter inte lås!
    Har kontrakt på att hon som bodde här inne ska betala för de låset.

Vad tror ni om att hitta oss en 2:a? sonen kan ju sova i samma rum som vi ett tag till, hyra en 2:a och sen köpa när vi båsa har fast jobb.

Jag är mammaledig och vet inte hur de ska gå med jobb. de skulle innebära en hyra på 1-1500kr extra i månaden..vi hade inte behövt flytta från den förra det var jag som tyckte det var för dyrt, men alla andra trodde inte de var nåt problem...

Jag blir tokig! dumma grannar!

• Svar på tråden Blir arg, tänker inte folk?!
  • Mamli

Här är de 25½ 20-30år, 50% 30-50år och 25% 50-100år

Det är 5hus, vi har bott i 3av dom, och vi har ALDRIG haft de här problemet förut, de är mycket mer lyhört här och MYCKE mindre respekt!

• johanna anders

Kan du inte lägga in ett önskemål om att stå i kö i ett lugn hyreshus? Hyresvärden måste ju ha någon koll på vart det kommer in mycket klagomål. Och om det finns 1or eller 2or där det bor pensionärer och barnfamiljer, alltså i ett område där unga festglada studenter INTE vill bo lite längre från stan.

Hoppas det löser sig för er!

• Mamli

Jo vi ska verkligen få fram nästa gång att vi vill bo med lugna människor!

• pysselbruden
    Mamli skrev 2009-06-14 16:03:46 följande:
    Varför är de dyrt att flytta?
    Kostnader som uppkommer i samband med flytt brukar ju vara hyra av flyttbil eller släp (om man inte känner nån som man kan låna detta av), köp av flyttkartonger (om man inte har eller kan låna), flytt av bredband, telefoni etc brukar det tas ut en kostnad för. Det behöver ju inte bli särskilt dyrt, men det kan bli en del kostnader.
  • Mamli

ja okey, nä de klarar vi de mesta själva och de får kosta lite.. de är de värt

• Birana

Egentligen så spelar det ingen roll vad hyresvärden tycker eller tänker. Det finns lagar som innebär att grannar inte ska störas oavsätt tid på dygnet. Dessutom ska inte en främmande person ha nyckel hem till er och det är inte heller ert problem. Har hyresvärden godkänt att hon ska ha en nyckel så får de helt enkelt byta lås.

Jag håller med den första svararen. Här i livet måste man prioritera. Som det verkar (men det kanske inte är så) så har ni inte direkt ett stabilt liv just nu och att planera bröllop och hund så fort man få lite pengar verkar inte vara särskilt genomtänkt.

• JustMeAndMyLove

Jag har flyttat 7 ggr på mindre än 3 år, och släp, bensin, dubbla hyror, eftersändning, den där lilla perioden då man inte har nått kök och bara äter pizza kostar myckeyt. För att inte tala om energin´det suger ur än!

Och att vara noga med att man vill bo lungt hjälpte inte mig. Blev knivhotad i trapphuset där jasg bodde sist så nu när vi flyttade(förhoppningsvis för sista gången på länge) knackade jag på hos alla grannar i trapphuset och hälsade innan jag ringde och tackade ja till lägenheten. Det gör att jag känner mig riktigt trygg där jag bor och att jag nu när jag är i Norge inte oroar mig för att min sambo bor där själv :)

Mamli skrev 2009-06-14 16:03:46 följande:
    Varför är de dyrt att flytta?
  • shakynose

Du måste hitta ett lugnare boende för ditt barns skull!
    Om jag vore du hade jag skjutit upp alla bröllopsplaner och allt annat tills det är ordnat faktiskt.

• Mamli

GAH, sluta säg skjut up bröllopsplanerna...blir tokig.

• Yesh I do

Jag tror tjejerna skriver det i all välmening! Ett bra och tryggt boende för er och er son är väl viktigast att lägga pengar på just nu eller? Det låter på ditt inlägg som att ni verkligen måste hitta nytt boende snart men att det är för dyrt -så då är det väl inte så konstigt att föreslå att skjuta på bröllopet lite?

Mamli skrev 2009-06-15 10:29:29 följande:
    GAH, sluta säg skjut up bröllopsplanerna...blir tokig.
  • bria

Störigt med jobbiga grannar. Själv hade jag och min sambo turen att hamna i ett hus där det flesta är äldre. De enda som hörs är att en del behöver ha höga signaler på telefonen och ringklockor men inget som stör. Hoppas att din bostadssituation löser sig.

När det gäller ditt bröllop ska jag inte säga att ni ska skjuta på det men varför är det så viktigt just nu? Jag känner dig inte men jag kan relatera lite grann. När skolan, ekonomin och en massa annat strulade ihop sig för mig för ett antal år sedan så var min sambo det enda stabila i mitt liv. Jag skrev ett brev till honom där jag förklarade att jag ville förlova mig med honom eftersom att han var det som var stabilt i mitt liv. Min sambo tyckte att vi skulle vänta och jag accepterade detta.

Så här i efterhand kan jag känna att det var skönt att han väntade. Vad om vi hade förlovat oss just då och jag gick in med förhoppningen att nu ordnar sig allting? När jag ser tillbaka på det så inser jag att saker och ting hade inte blivit bättre och jag skulle bara ha blivit besviken.

Jag säger inte att det är så för dig, Du är i en helt annan situation än mig i och med att det finns barn inblandat. Men jag får en känsla av att du hoppas att bröllopet ska innebära en massa saker som kanske inte kommer infrias. Jag hoppas att jag har fel!

Hoppas verkligen att allting löser sig för dig. Allting jag skrev gjorde jag i vävmening. *kram*

Svar på tråden Blir arg, tänker inte folk?!