• 20090725

Är det vanligt att tjejen inte får reda på när svensexan är?

Vi har inte jätte många helger kvar till vårt bröllop, å jag vet att det planeras en svensexa, men ingen vill tala om för mig när den är! jag har mailat, men inte fått något svar!

grejen e ju den att vi kommer att ha barnen i 4 veckor efter midssommar, å sen så e det ju bröllopet! så det e ju bara 5 helger kvar då det kan vara! å vi har ju tänkt att åka iväg någonstans med barnen! å detta har jag påpekat oxå, men inget svar iallafall!

vad skall jag göra? se till att va hemma alla helger framöver? eller planera ion en semester helg med han å barnen å inte ta hänsyn till hans svensexa som jag vet att han kommer att få, men inte när!

sen har jag pratat med min bror, å han har inte hört ett ord, å det har jag oxå mailat om, men inget svar!! å han vill jätte gärna vara med! jag har mailat hans tel nr å allt men han har inte hört något heller!

åhhh.... vet inte vad jag skall göra!!!!

• Svar på tråden Är det vanligt att tjejen inte får reda på när svensexan är?
  • en dröm blir sann

Jodå, det är ganska vanligt, Ofta för att man vill att det skall vara en överaskning. Och den andra parten kan ha svårt att inte försäga sig.
    Kan vara så att din bror vet om detta, men inte vill säga det till dej
    Roligare om man kan överaska.

Du kan nog planera din helg. Hadde nog gjort det snarast. Så att de har någon möjlighet att anpassa sej efter det...
    Lycka till!
    Har du fått någon möhippa än?

• ElMac

Ett tips, finns det någon dag då ni är bortbjudna? Tex ska på grillmiddag hos någons föräldrar, syskon etc? Ofta brukar de luras ;)

• kaif

De kanske har planerat möhippa samma dag...

• Sobeit

När jag fick en förfrågan från en av mannens barndomskamrater om vilka som kan tänkas vilja vara med på en svensexa så bad jag att ge mig heads up när/om det blev av. Eftersom vi har 3 barn (6,5 o 1 år) och skrev att jag behöver veta när han försvinner så att jag inte planerat in nå fix och räknat med att han kan hjälpa till då. Nu har jag nog tur för som svar fick jag att de självklart skulle kolla med mig först s¨att det funkade för oss. Och min blivande osm tror att det inte blir ngt. Som det ser ut nu så blir det en i slutet av juni. hehe

• 27juni2009

jag fik inte veta, men de tog mig samma dag, vi hade bokat att barnen skulle prov sova hos sin farmor, så det var ju itne oväntat.....

• Fenixx

min sambo har hållt i 2 svensexor och då har dem blivande brudarna vetat om det så dem kunnat hjälpa till med lite småsaker runt det.

jag berättade även för den blivande mannen när jag ordnade möhippa åt en kompis.

är ju bra att veta så man inte planerar något annan den gången eller håller kvar/lurar iväg sin blivande dit dem vill.

• pysselbruden

Jag vet inte när min m2b ska ha sin svensexa, men jag tror att de planerat in en möhippa samma dag... Om vi räknar bort midsommar är det bara två helger kvar, så det känns inte helt otroligt.

• Superälsklingen

om det är så att ni har barn och sånt brukar man ju tänka på det. antingen att den andra partern passar dom eller att man fixar någon farmor eller mormor eller liknande som kan passa.
    Helt ovanligt är det ju inte att ingen av parterna får veta om den andras svensexa. Du kan ju inte mycket mer än lägga fram dina önskemål och hoppas att de anpassar sig efter dem. och planera det du ska men var tydlig med att berätta när du ska åka iväg tex.
    har du fått din möhippa?

• konstigabaralillajag

När en kompis till min sambo gifte sig så visste inte han blivande fru om att det skulle bli ngt. De hade pratat med jobbet som hade ringt honom ngr dagar tidigare och bett honom jobba över, vilket han hade svarat att han skulle och så "klippte" de honom på jobbet. Men anledningen till att hans blivande inte fick veta att det skulle bli av var för att hon inte kan hålla tyst om ngt :)

Min sambo vet jag kommer att få en svensexa. Men eftersom han har en del jour i jobbet så måste de kolla av med mig innan så att han är hemma. Men de vet också att jag kniper min lilla om vad som komma skall också :)

• 20090725

jag kan ju räkna ut ungefär när jag får min möhippa, då min syster inte kommer ner till göteborg förren 7juli, så det blir inte före det!

å får vi den samma dag så måste de ju fixa barnvakt åt barnen, å så långt tror jag inte att de tänker!

tanken e ju att vi skall åka iväg med husbilen i några daar, å måste göra det en helg då min sambo jobbar alla andra dagar flera veckor till!

å min bror vet ingenting, han skulle aldrig hålla en sån sak hemlig för han vet hur mycket jag stressar upp mig för en sån sak!

• utvald

Kanske inte din syster kan va med om man bor långt ifrån..det kunde inte min!!Jag har haft värsta kontakten med sambons bästa vän..nästan messat lite väl mycket..hehe...klart du måste få veta..självklart..men tjata inget mer utan planera dina helger och sen fpr de väl stå sitt kast med lång näsa!!!Har ingen nån tjej du kan prata med?

• mattiasmarie

min sambo får sin 18 juli, de skall provdyka, köra travhäst samt tandemhopp, ingen alkohol alls innan middagen pga aktiviteterna, de har berättat för mig så jag kan planera annat, har två snå barn o för att jag inte skall oraoa mig att han skall bli supen under bordet innan kl 12 på dan. känns bra att de tänker på mig med!

• 20090725

Jag VET att det e min syster som planerar en möhippa för mig, av´olika skäl!

jo hans kompis har en tjej som jag kan prata med, men hon opererades förra veckan å ligger fortfarande på sjukhuset, så jag vill inte ringa henne just nu!

men nästa sambon sa att nästa veka så skall vi planera vilka dagar vi skall åka iväg med barnen, så har jag inte hört något innan dess så åker vi bara, å då får dem stå där med lång näsa isåfall! vi kan ju faktist inte sitta hemma hela sommare å bara vänta'!!

• Mia1972

Jag har fått reda på när det är dax för min m2b svensexa.
    Måste ju kunna planera framåt också.Vi har 3 barn och jag jobbar varannan helg och barnen kan jag ju inte lämna hemma själv om dom kidnappar honom när jag e på jobb.

Men jag har snackat med "grabbarna" så jag har full koll på läget nu

• Hedebris

jag visste och hjälpte till lite med hämtningsplaneringen av svensexan.

vi satte det som ett krav eftersom min man jobbade alla helger och vi har 2 barn.. Så jag ringde min mans jobb och tog ledigt åt honom utan hans vetskap, så de tog honom på jobb.

• blivande S

Jag fick veta två dagar innan. Jag hade svårt att inte försäga mig och igår var det dax.Lite stressad var jag igår innan de kom och hämtade honom. Jag var rädd att jag skulle avslöja mig på ngt sätt. Min sambo är nämligen väldigt bra på att se på mig om det är ngt, så jag försökte hålla en låg profil. Han hade inte märkt något, för han blev totalt överraskad! Nu ligger han och sover och jag tänkte låta honom sova hela dagen:)

Svar på tråden Är det vanligt att tjejen inte får reda på när svensexan är?