• sindri

    spiral

    ja ha nu börjar de gå mig på nerverna. de e freda kväll och jag har ett litet problem, efter att ja och sambon hade sex sa ahn att de va konstigt ja kunnde inte känna trådarna av din spiral och de gör han alltid så nu e de bara att vänta till på måndag och fixa en tid till gyn och kolla upp de. hoppas att jag inte har blivit med barn, ja e en av dom som har turen att bli gravid väldigt lätt och vi vill inte ha mer barn ljust nu vi har en liten som precis har fyllt ett år. ville bara skriva av mig lite och sen undrar ja hur funkar de med dom " säkra perioderna" ?

  • Svar på tråden spiral
  • therese182

    Jag känner nästan aldrig mina trådar......

    Har du en hormonspiral skyddar ju även hormonet dig även om spiralen skulle ha glidit på snedden...

  • sindri

    ok va bra att veta ja jag har en hormonspiral va gott då behöver ja kanske inte oroa mig över helgen då iallafall:)

  • therese182

    nej nej tat lungt! ja o min sambo är oxo sånna frögurkor.... därför jag valde jusst hormonspiralen eftersom spiralen i sig skyddar och sen oxo hormonet...

  • therese182

    Jo det finns det säkert, men om man vill vara säker att inte bli med barn ska man nog inte förlita sig på säkra perioder, utan hjälpa dom med någon sorts prev-medel!

  • MissCurly

    nej en kvinna kan bli gravid alla dagar i månaden, likaså att ett avbrutet samlag där killen drar sig ur innan det går för honom skulle vara säkert... existerar inga säkra perioder

    Spiral, p-piller, kondom etc är det enda som räknas som säkert oh inte ens det är 100 % alltid

  • therese182

    ne verkligen inte...Jag fick min äldsta när jag gick på p-piller!

  • wiii

    alla dagar i månaden? njaa, har lite svårt att tro på det om jag ska vara ärlig.. sen skulle jag ju inte lita till säkra perioder ändå, för jag skulle tappa räkningen på dagarna men det är ju en annan fråga.


    MissCurly skrev 2009-06-13 17:30:17 följande:
    nej en kvinna kan bli gravid alla dagar i månaden, likaså att ett avbrutet samlag där killen drar sig ur innan det går för honom skulle vara säkert... existerar inga säkra perioder Spiral, p-piller, kondom etc är det enda som räknas som säkert oh inte ens det är 100 % alltid
  • Hemlig2009

    Vadå alla dagar i månaden? En kvinna kan ju bara bli gravid vid ägglossning.

  • therese182

    har inte 100% koll på säkra dagar men jag vet att en spermie kan överleva i ca 72 timmar inne i slidan.

Svar på tråden spiral