• Fenixx
    Äldre 9 Jun 15:24
    123496 visningar
    1410 svar
    1410
    123496

    Bröllop 2010 nr7

    Då var det dags att dra igång ännu en ny tråd för oss som planerar för fullt inför nästa års fantastiska bröllop som väntar.

    alla gamla som nya 2010-planerare är välkomna hit för att diskutera och ge råd och stöd till varandra.

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-22 14:05
    Januari 2010:
    Ninni84r 9/1
    Mariavw 23/1
    Karin längtar 30/1

    Februari 2010:
    Elbe 13/2
    Selma2010 20/2

    April 2010:
    Molnis 17/4
    Pandis81 24/4

    Maj 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah 15/5
    Lill larsson 22/5
    Therese Ericsson 22/5
    Miapia 34 22/5

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    bettertogether: 19/6

    Juli 2010 :
    Fenixx: 3/7
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    suzem 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    Asfaltblomman 25/9

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr7
  • Fenixx
    Äldre 7 Sep 18:44

    vem säger att vigselakten behöver vara stel och tyst.



  • yatzy8­6
    Äldre 7 Sep 19:01

    Fenix

  • Blivan­deFruF
    Äldre 7 Sep 19:23

    Haha! åh vad härlig bruden verkar! Vad roligt det var! Haha!


    Fenixx skrev 2009-09-07 18:44:41 följande:
    vem säger att vigselakten behöver vara stel och tyst. www.youtube.com/watch
  • Äldre 7 Sep 19:35

    Fasen också att man står vid datorn i en butik så man inte kan kolla in klippen.

  • Humlan­66
    Äldre 7 Sep 20:20

    Tjenare tjejjer

    Kommer in och är lite ledsen jag grubblar och har mig

    Fått mig en liten tankeställare med efter helgens fest ( vi hade kräftskiva med 15 gäster i olika åldrar ).
    Jag som alltid har passat ihop med dom flesta årskullar på fester och så- kände mig helt plötsligt utanför och gammal när mannen hade sina vänner här i lördags. Dom va verkligen en egen grupp. Och det känns så tråkigt och samtidigt så funderar man ju hur det ska bli i framtiden , för jag blir ju inte direkt yngre men förhoppnings dom äldre och klokare.Tyckte det va direkt olämpligt av dem och sitta och diskutera ålder på alla gästerna som dom gjorde i lördags. Man kan tyst notera för sig själv att alla är i olika åldrar men inte fan sitter man och diskuterar det högt. Jag hade inte träffat en flickvän till m2b och henne fick jag dåliga vibbar av.Alla hans vänner VET ju att jag är äldre men att sitta på en fest sådär- Nä dom fick mig att känna mig gammal och utanför

    Tycker ni jag reagerar hårt eller ?

  • Humlan­66
    Äldre 7 Sep 20:27

    Mena såklart en flickvän till m2b's kompis

  • Bluebr­ide
    Äldre 7 Sep 20:33

    jag har alltid känt mig ensam på fester eftersom jag inte dricker

  • pandis­81
    Äldre 7 Sep 20:36

    nä jag tycker inte du reagerar hårt, man tänker väl lite på vad man sitter och pratar om och hur man sitter och pratar..

    Jag tror dock att dom i framtiden växer till sig och växer upp i sättet, men sen finns det tyvärr sånna som aldrig växer upp. Men sen kan man också växa ifrån varandra och skaffar sig nya vänner.

    Du ska se att det blir bättre framöver. Och om det är några som kommer på erat bröllop av dom så passar dom sig säkert lite för vad dom säger, jag hoppas det i alla fall.

    Att få dåliga vibbar av en flickvän till en av kompisarna det har jag också fått. Som tur är så men ändå tråkigt så har vi ingen möjlghet att bjuda dom på festen, men till kyrkan hoppas jag att kompisen kommer i alla fall. Och han vet att jag har dåliga vibbar för hans flickvän och det resepkterar han.

    Men du reagerar inte alls hårt. Jag tycker du har rätt att reagera efterom dom faktiskt var hemma hos er också. Och då ska man visa respekt, även om man tänker så eller i dom banorna så är det inget man behöver sitta och säga högt och rakt ut.
    det är väldigt dåligt.

    många kramar till dig humlan, var inte ledsen.
    Du vet att du är bättre än dom.
    Men jag tycker ändå du ska prata med din m2b om hur du uppfattade det.


    Humlan66 skrev 2009-09-07 20:27:37 följande:
    Mena såklart en flickvän till m2b's kompis
  • Humlan­66
    Äldre 7 Sep 21:02
    pandis81 skrev 2009-09-07 20:36:14 följande:
    Men jag tycker ändå du ska prata med din m2b om hur du uppfattade det.
    Tack *kram* Och jag gjorde ju det och han tycker att jag överreagerar. Nu fick jag veta detta i efterhand och det va ju tur det för hade jag hört hur dom pratat om MINA gäster så vet jag inte vad jag kläckt ur mig.Kanske sabbat festen då
    hade ju min syster där som fyllt 50 och en annan gäst som fyllt 40 sen min systerdotter då som är 16. så ni ser vad blandat det va, men ändå
    Själv är dom ju i 26-30 års ålden och borde veta bättre
  • pandis­81
    Äldre 7 Sep 21:04

    ja dom borde veta bättre.
    men du ska se att dom kommer säkert på bättre tankar framöver. Får hoppas det i alla fall.


    Humlan66 skrev 2009-09-07 21:02:18 följande:
    Tack *kram* Och jag gjorde ju det och han tycker att jag överreagerar. Nu fick jag veta detta i efterhand och det va ju tur det för hade jag hört hur dom pratat om MINA gäster så vet jag inte vad jag kläckt ur mig.Kanske sabbat festen då hade ju min syster där som fyllt 50 och en annan gäst som fyllt 40 sen min systerdotter då som är 16. så ni ser vad blandat det va, men ändå Själv är dom ju i 26-30 års ålden och borde veta bättre
  • ninni8­4r
    Äldre 7 Sep 21:12

    instämmer. kommentaren "men man har ju roligare när man dricker, folk som dricker är ju mer sociala och roligare" fick jag på en kräftskiva för ngn vecka sedan! hallå, där satt både jag om min m2b och ingen dricker... kunde ju lika väl sagt "ni är astrista bara så ni vet" :)


    Bluebride skrev 2009-09-07 20:33:17 följande:
    jag har alltid känt mig ensam på fester eftersom jag inte dricker
  • Humlan­66
    Äldre 7 Sep 21:29
    ninni84r skrev 2009-09-07 21:12:12 följande:
    instämmer. kommentaren "men man har ju roligare när man dricker, folk som dricker är ju mer sociala och roligare" fick jag på en kräftskiva för ngn vecka sedan! hallå, där satt både jag om min m2b och ingen dricker... kunde ju lika väl sagt "ni är astrista bara så ni vet" :)
    Uhh sån käftsmäll
  • pandis­81
    Äldre 7 Sep 21:29

    det var nog den dummaste kommentaren jag hört tror jag..
    jag brukar ha skitkul även om jag inte dricker, har erfarenhet att alkohol dödar med än vad det ger glädje till någon..
    så därför brukar jag hålla mig borta.
    nä jag har roligare utan alkohol än med, men på min bröllopsdag så kommer jag skåla i champagne och ta ett glas vin till maten.
    Det unnar jag mig och det tror jag inte skadar. jag kommer ha roligt ändå.


    ninni84r skrev 2009-09-07 21:12:12 följande:
    instämmer. kommentaren "men man har ju roligare när man dricker, folk som dricker är ju mer sociala och roligare" fick jag på en kräftskiva för ngn vecka sedan! hallå, där satt både jag om min m2b och ingen dricker... kunde ju lika väl sagt "ni är astrista bara så ni vet" :)
  • Fenixx
    Äldre 7 Sep 21:39

    humlan>> uch vad onödigt av dem att sitta och tjöta om det. men du vet...unga och dumma.

    som tur är växer dem upp i hjärnan mer också och inser att åldern spelar ingen roll när det gäller vänskap.

  • Fenixx
    Äldre 8 Sep 09:37

    Nu är våran nya tråd uppe!
    så skutta dit istället.

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.html

  • Bluebr­ide
    Äldre 8 Sep 09:39
    Fenixx skrev 2009-09-07 18:44:41 följande:
    vem säger att vigselakten behöver vara stel och tyst. www.youtube.com/watch
    [/citat]

    jag skrattade så jag grät, hoppas man inte gör samma sak. Oroar mig lite dock, då jag har räknat ut att jag ska få mens i samma veva, får fasen bli gravid så man slipper, fy vad dåligt.
    ninni84r skrev 2009-09-07 21:12:12 följande:
    [citat]
    instämmer. kommentaren "men man har ju roligare när man dricker, folk som dricker är ju mer sociala och roligare" fick jag på en kräftskiva för ngn vecka sedan! hallå, där satt både jag om min m2b och ingen dricker... kunde ju lika väl sagt "ni är astrista bara så ni vet" :)
    Ungefär. Har har kunnat dricka en drink förrut, men jag fick åka till för bukspottskörtelinflammation och efter det så tål inte min kropp alkohol. På festen har vi ingen alkohol då vi har festens i kyrkans hus.
  • pandis­81
    Äldre 8 Sep 12:12

    jag skuttar på en gång....

  • Annett­eAndre­as
    Äldre 8 Sep 19:29

    Pandis81

    Tackar så jättemycket!! :D

Svar på tråden Bröllop 2010 nr7