• Fenixx
    Äldre 8 Jun 23:13
    17424 visningar
    90 svar
    90
    17424

    Alternativa bröllop nr 4

    Då var det åter dags att göra en ny tråd för oss som planerar lite utanför ramarna.

    För oss som haft eller ska ha ett alternativt bröllop som kanske skiljer sig från "det mer klassiska"

    Ska du ha helröd klänning, 50-tals bröllop eller kanske ha western som tema.

    ja allt lite annorlunda.

    kanske kommit några nya med?

    Länk till våra äldre trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3185399.html

    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3320646.html

  • Svar på tråden Alternativa bröllop nr 4
  • Flygan­de taxen
    Äldre 25 Aug 09:07
    #71

    Äh, jag lyckas helt enkelt inte med att ladda upp några bilder!
    Måste försöka göra det på nån annan dator. Kankse BT helt enkelt inte tycker om min dator

    Ni som har haft el. planerar alternativa bröllop, vilken slags underhållning har ni tänkt ha på festen?

    På ett sätt känns det ju kanske lite överplanerat på nåt sätt (tycker jag) att ha nån särskild underhållning. Men samtidigt vill jag till avrje pris undvika att gästerna får tråkigt (har själv varit på tråkiga bröllop och det var HEMSKT!).

    Förutom dans (egen musikblandning på cd eller USB) så ska vi hämta med en playstation till lokalen. Maken tycker inte om att dansa och han måste ju få ha ul också. Så han får utmana killarna på Tekken på PS2 istället
    Funderar på att ev. låna syskonbarnes Singstar och/eller dansmatta också!

  • mysife­r
    Äldre 25 Aug 09:19
    #72

    tycker att det låter jätteroligt och avslappnat med ps2, singstar och dansmatta

    Flygande taxen skrev 2009-08-25 09:07:23 följande:


    Äh, jag lyckas helt enkelt inte med att ladda upp några bilder!Måste försöka göra det på nån annan dator. Kankse BT helt enkelt inte tycker om min dator Ni som har haft el. planerar alternativa bröllop, vilken slags underhållning har ni tänkt ha på festen?På ett sätt känns det ju kanske lite överplanerat på nåt sätt (tycker jag) att ha nån särskild underhållning. Men samtidigt vill jag till avrje pris undvika att gästerna får tråkigt (har själv varit på tråkiga bröllop och det var HEMSKT!).Förutom dans (egen musikblandning på cd eller USB) så ska vi hämta med en playstation till lokalen. Maken tycker inte om att dansa och han måste ju få ha ul också. Så han får utmana killarna på Tekken på PS2 istället Funderar på att ev. låna syskonbarnes Singstar och/eller dansmatta också!
  • Liljek­onvalj­emö
    Äldre 28 Aug 08:41
    #73
    Hante skrev 2009-08-24 19:04:08 följande:
    lite spånade ideer finns i mitt galleri!
    Säger som Fenixx, många fina bilder. Det där med gästbok var en mycket bra idé :D
  • Hante
    Äldre 28 Aug 11:18
    #74
    Liljekonvaljemö skrev 2009-08-28 08:41:03 följande:
    Säger som Fenixx, många fina bilder. Det där med gästbok var en mycket bra idé :D
    Tack - visst är gästboken fin, hoppas kunna göra något liknande. Spånar på klännngen - har mönster och min syrra ska sy, men är osäker på vilket tyg jag ska välja har många fina tygprover här hemma nu ... råsidenet var fint men dyrt!!
    och så har vi cape frågan men jag vet inte om jag ska sy en cape bara för brölloppet då blir det något tunnare eller om vi ska sy som vi kan ha senare med... iså fall blir det vadmal som är varmt och regnavstötande. kvällarna blir kalla i bohus fästning och ävn i visbys ruiner...
  • Liljek­onvalj­emö
    Äldre 28 Aug 20:25
    #75
    Hante skrev 2009-08-28 11:18:25 följande:
    Tack - visst är gästboken fin, hoppas kunna göra något liknande. Spånar på klännngen - har mönster och min syrra ska sy, men är osäker på vilket tyg jag ska välja har många fina tygprover här hemma nu ... råsidenet var fint men dyrt!!och så har vi cape frågan men jag vet inte om jag ska sy en cape bara för brölloppet då blir det något tunnare eller om vi ska sy som vi kan ha senare med... iså fall blir det vadmal som är varmt och regnavstötande. kvällarna blir kalla i bohus fästning och ävn i visbys ruiner...
    Jag har både tyg och modell (förhoppningsvis) klart för mig, det gäller bara att köpa och sy det. Lejongult eller solgult siden och tomatrött ylle.. Mantel skippar jag (eller snarare vi båda två), dels så har vi redan ett antal sedan tidigare och sen så blir det inte så kallt häromkring i juni. Men det är klart, är man i en fästning eller på Gotland så är det ju kyligare.
  • Hante
    Äldre 29 Aug 23:10
    #76
    Liljekonvaljemö skrev 2009-08-28 20:25:41 följande:
    Jag har både tyg och modell (förhoppningsvis) klart för mig, det gäller bara att köpa och sy det. Lejongult eller solgult siden och tomatrött ylle.. Mantel skippar jag (eller snarare vi båda två), dels så har vi redan ett antal sedan tidigare och sen så blir det inte så kallt häromkring i juni. Men det är klart, är man i en fästning eller på Gotland så är det ju kyligare.
    Låter fint. Vi ska nog ha ganska vitt med gröna inslag i klänningen - övriga följet går mest i grönt. vet ej om jag ska välja råsiden eller annat siden.
    var och prova "vanliga" brudklänningar för att se vilken ringning som passar mej.... (de försökte sälja allt möjligt - vi höll god min och sa att vi ska fundera...) kul var det ialla fall att prova!!!
  • Fenixx
    Äldre 30 Aug 08:53
    #77

    Hante>> kan tänka mig det var lite småskoj att gå och prova klänningar ändå, funderar på det själv.

    min klänning ska gå mest i vitt och följet i mest grönt med.

  • Flygan­de taxen
    Äldre 31 Aug 16:53
    #78

    Nåja!
    Nu har jag äntligen lyckats med att ladda upp en bild i galleriet! Bröllopstorget tyckte tydligen inte om de bilder jag sparat på jobbdatorn (fastän de var i rätt format och stl), så jag måste spara om den på hemmadatorn. Men nu gick det iaf.

    Så nu har jag lagt in det foto som vi använde som inbjudningskort till vår fest. Syns ju inte så bra hurudana kläder vi (jag) hade, men lite syns ju iaf.

  • Fenixx
    Äldre 31 Aug 18:13
    #79

    fint kort på er! gillar din klänning!

  • Hante
    Äldre 31 Aug 19:01
    #80

    snygg klänning - vackert att ha annat än vitt!

  • Cltsp
    Äldre 31 Aug 20:28
    #81

    Flygande taxen: Vad fina ni var på fotot :) Spännande att invänta alla svar mär ni skickat ut till alla ...

    Angående underhållning på er fest så kan jag rekommendera en fotohörna. Vi använde min morfars gamla polaroidkamera till en fotohörna i lokalen. Vi la dit lite rekvisita så som lösmustasch och clownnäsa samt en del andra grejer kopplat till vårt tema. Vi hade även ordnat en svart penna att skriva med på fotona och så man kunde sätta upp dem efteråt. Det blev mycket roligt i denna hörna under kvällen och väldigt roliga foton.

  • Hante
    Äldre 3 Sep 12:02
    #82

    Det verkar bli av! 24 juli gifter vi oss - arrangörerna har hört av sig och det verkar som det blir medeltidsdagar ;)
    men vi har ändå backup planen med gotland kvar ifall, ifall....

    Nu gäller det bara att samordna allt.... musiker osv.

  • Fenixx
    Äldre 3 Sep 14:04
    #83

    Hante>> så spännande när planerna kan börja ta fart på riktigt.

  • Hante
    Äldre 3 Sep 14:40
    #84

    japp nu känner jag mig lugnare men också mer stresad - det är ju på riktigt!! mycket som ska fixas - har ju inte kunnat boka någon musik innan tex för vi har ju inte vetat va vi ska vara... samma med maten osv. men nu ska här fixas och inbjudningarna ska filas till...

  • Liljek­onvalj­emö
    Äldre 4 Sep 10:14
    #85
    Hante skrev 2009-09-03 12:02:26 följande:
    Det verkar bli av! 24 juli gifter vi oss - arrangörerna har hört av sig och det verkar som det blir medeltidsdagar ;)men vi har ändå backup planen med gotland kvar ifall, ifall.... Nu gäller det bara att samordna allt.... musiker osv.
    Vad kul att det verkar bli som ni vill :D
  • Hante
    Äldre 4 Sep 21:09
    #86

    japp så nu känns det mer på riktigt. Fast vilka gyklare/medeltidsmuaiker ska vi ta - eldshow, bra musik gärna med säckpipa (svensk) och lite poi.... kankse någon som kan lära ut lite dans eller så ska vi gå en egen danskurs innan dess!!!

    Finstämda musiker till själva vigseln och sedan lite mer traditionella medeltidare.... finns ju många att välja på!!!

    Finns det någon i göteborgstrakten som kan lära ut medeltida dans?

  • Liljek­onvalj­emö
    Äldre 7 Sep 08:08
    #87

    Hante>>> Vi är inne i samma problem, lokal och yttre delar är på plats men nu behöver vi bestämma vad vi vill ha för musik och underhållning och så maten.

    Musiken i vigsellokalen är färdig, vi ska bara komma överens om vilken låt det blir (mannen vill ha visan från Venjan men jag är inte överförtjust i den). Musiken till festen däremot... Mannen har höga krav på medeltida musiker, och då blir det inte många kvar alls att välja på. Det lutar åt en stereo och de skivor med akustisk medeltidsmusik som ligger härhemma.

  • Flygan­de taxen
    Äldre 7 Sep 08:31
    #88

    Tackar, tackar för alla komplimangerna

  • Fenixx
    Äldre 8 Sep 13:58
    #89

    Nu har jag startat en ny tråd för oss, då denna går ut nu.

    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3539545.html

  • akrony­m
    Äldre 20 Oct 21:59
    #90
     
    Är det någon som vet vad som menas med fotohörna, det låter kul. Öppen scen och massa tal gillar jag också men sen tog ideerna slut.
Svar på tråden Alternativa bröllop nr 4