• laris
    Äldre 4 Jun 23:46
    2511 visningar
    11 svar
    11
    2511

    Jäkla Mens!

    Sitter här och räknar och upptäcker att min mens komma att pricka på dagen. Det känns faktiskt lite jobbigt att ha mens under bröllopsdagen när man knappt kan gå på toaletten själv.

    Inte äter man några p-piller heller.....Jäkla Mens!

  • Svar på tråden Jäkla Mens!
  • MV85
    Äldre 4 Jun 23:49
    #1

    Finns några piller man kan få på recept hos vårdcentralen så ring o prata med dem på en gång.

  • laris
    Äldre 4 Jun 23:50
    #2

    Det räcker med vårdcentralen alltså?!

  • Äldre 4 Jun 23:50
    #3

    ja, primolut-nor is the shit! funkar superbra!!

  • MV85
    Äldre 4 Jun 23:50
    #4

    Ja, det ska räcka.

  • laris
    Äldre 4 Jun 23:52
    #5

    Vilken tur att vi lever i ett århundrade som har lösnningar till nästan alla problam! Fasiken skulle man ha gjort på stenåldern?

  • MV85
    Äldre 4 Jun 23:54
    #6

    Inte haft ett bröllop? hehehe
    Ska göra matten för min mens så småningom (när jag inte längre har nästan ett år kvar) o se om jag måste skaffa sådana piller jag med... Återstår att se!
    Smidigt i alla fall att man kan få dem, så man slipper det på bröllopet och resan

  • Pumpki­n
    Äldre 5 Jun 01:13
    #7

    Eller så har man en så snäll kropp som min - det var som att den förstod att jag inte ville ha mens på bröllopsdagen (vilket jag skulle haft) eller på bröllopsresan (vilket jag också skulle haft, typ nästan mitt i), för min cykel ändrade sig själv lite för varje månad fram till bröllopet och resan


  • Linda Louise
    Äldre 5 Jun 06:39
    #8
    Pumpkin skrev 2009-06-05 01:13:48 följande:
    Eller så har man en så snäll kropp som min - det var som att den förstod att jag inte ville ha mens på bröllopsdagen (vilket jag skulle haft) eller på bröllopsresan (vilket jag också skulle haft, typ nästan mitt i), för min cykel ändrade sig själv lite för varje månad fram till bröllopet och resan
    Way to go, mensen! Haha! Vilken knapp ska man trycka på för att starta den processen då?
  • 27juni­2009
    Äldre 5 Jun 10:52
    #9

    om du har tid på dig så skulle jag rekomendea dig att ta dem pillerna nån månad innan. en del blir inte av med blödningen, en del "skvätter" o andra får andra biverkningar av den meducinen. Inte så kul o tro att amn ingen mens har o så plötsligt har man en fin färgning på klänningen

  • isop
    Äldre 5 Jun 10:59
    #10

    Jag hade inga problem med att gå på toa i min klänning, men jag kan tänka mig att det är svårare med väldigt stora kreationer.

  • 011110
    Äldre 6 Jun 15:06
    #11

    Jag hade samma problem och fick "provera" av min gynekolog. De hjälpte inte och jag ringde från resan och frågade vad jag skulle göra. Ta fler... Så jag knaprade piller hela resan och blödde (fast inte lika mkt som jag brukar) de sista dagarna kunde kroppen inte stå emot längre så jag fick värk. Har slutat med pillrerna sedan 4 dagar och nu har det slutat äntligen, blödde i 10 dagar. Tack för den gynekologen! som tur är så brydde sig inte min make att jag hade mens och eftersom jag slapp värken så var det inte helt dåligt, men LITA INTE på att det ska fungera. Testa innan är mitt tips!

Svar på tråden Jäkla Mens!