Tips på psalmer
Tips på psalmer? Enligt prästen skulle vi välja ut tre...
Tips på psalmer? Enligt prästen skulle vi välja ut tre...
Hade inte prästen några förslag? Vi ska ha 411 som är en av "bröllopspsalmerna" samt 201, eftersom vi har ett sommarbröllop. 84 handlar ju också om kärlek och är fin.
Härlig är jorden är jättefin!
Vi hade 791 "Du vet väl om att du är värdefull" och 199 "Den blomstertid nu kommer"
Varför var ni tvungna att välja tre? Två måste man ju ha
Vår präst sa tre, vi ska träffa honom om två veckor och tills dess skulle vi ha hindersprövnin och tre psalmer. Kanske kan få ner det till två:)
Vi har valt 82 och 84 som vi tyckte var väldigt fina :D
vet någon vart man kan lyssna på psalmer? Vet inte riktigt hur det låter.. skulle var skönt att ha prov hört några tills mötet med prästen!
Vi ska ha 84 och 411...
Hittade denna på nätet
www.svenskakyrkanboras.se/www/live/dokumentmallar/Standard.aspx
För oss blev det 1. En vänlig grönskas rika dräkt 2. Den blomstertid nu kommer och 3. Gud se nåd till dessa två. Den sista blev vi påtvingad nästintill eftersom vi inte har någon solosång.. Men personligen tycker jag att det hade räckt gott och väl med två..
här kan man också lyssna
www.svenskakyrkan.se/marsta/
vi ska ha två psalmer (nr 2 och nr 252 i psalmboken) och två solosånger.
Nu har vi träffat präst och bestämt. Första psalmen blir 791 och sedan blir det solosång och därefter psalm 289. Prästen var verkligen snäll och hjälpsam och inte alls galen och påtvingande som jag hade fått för mig. :)
vi ska ha 2 solosånger och 2 psalmer 199 med höst text och 84
och en komips till mig ska läsa en rad ur bibeln
Vi ska ha 84 och 200.. Gifter oss 27 juni.
Vi hade 201 och 84
lägger till tråden i favvisar! Har inte kommit dit ännu...
En till fråga! Skriver ni ut psalmen i vigselprogrammet?
ja vi skrev ut de verser vi skulle ha i vigselprogrammet.
Vår präst mer eller mindre tvinga de på oss nr 84... hon vill ta bort en av de psalmer vi bestämt, men jag ville inte. Så det blir tre. Nr 200 och 201 också.