• jojoånick09

era konstigaste drömmar just nu....

visst inte riktigt vilken flik jag skulle välja när jag nu har en liten udda tråd här...
    jag har under sista 2månaderna haft mardrömmar det är väl bröllopsnerverna som spelar in jättemycket,är det någon mer som drömmer konstiga drömmar just nu??

jag kan ta ett exempel,jag,min syster och min mamma står inne på en bröllop klänningsaffär och skall välja en klänning, jag har ju redan valt och köpt en klänning så jag säger till min mamma - vad gör vi här,jag har ju redan köpt min klänning?
    som svar på den frågan får jag av min mamma - ja men den var så dyr och om ni skall fixa och gifta er nu så måste du nog titta på något annat..
    hon letar fram en "klänning" som är en clowndräkt och säger,ja denna blir mycket bättre och titta den är billigare,bara man sprättar upp benen ner till så blir det en fin klänning!

clowndräkten hade stor volang upp till med regnbågens alla färger... och då vaknar jag sittande rakt upp i sängen kallsvettandes och tittar mig runt om i sovrummet och tänker pjuh det var bara en dröm!!

jag har haft sådana där konstiga drömmar nu ett par dagar och undrar nu om det finns fler som drömmer tokiga drömmar??

• Svar på tråden era konstigaste drömmar just nu....
  • DanKat

Jag drömde en knasig dröm häromnatten, jag stod mitt i församlingen under vår egen vigsel och väntade på att stunden skulle komma då vi skulle gå in. Men det var en massa typ underhållning i stället, ungefär som att festen hade flyttat in i kyrkan... och den höll på typ i två timmar utan att det blev dags för oss att komma in så jag började fundera om inte gästerna började få långtråkigt där de satt i kyrkbänkarna. Sen vaknade jag, fortfarande utan att ha fått gå in med min blivande. Den är lite svår att förklara men det var helknasigt!

Jag har som tur är aldrig drömt någon mardröm om bröllopet, men jag känner mig rätt lugn (än så länge iaf ), det kanske är därför

• MulleNuh

Ja jag drömmer var och varannan dag.. Ofta är det fel på min klänmning.. Eller vi har glömt ringen. Eller så är mannen otrogen. Ja JOBBIGA drömmar helt enkelt..

• Moirie

Denna vaknade jag kallsvettig ifrån...

Vi har gift oss och ska ha middagen. Men av någon anledning är vi inte alls på herrgården utan på ett torg där vi ska äta utomhus i februari. Detta var dock inte mitt största bekymmer i drömmen! Problemet var att det satt sig en massa andra människor vid våra bord och att bara jag tycktes försöka styra upp det hela. Ingen serveringspersonal i sikte. Folk stod och pratade med varandra utan att lägga märke till min panik. Jag letade efter min nyblivna make och hittade honom i en stor sal där han och hans släktingar övade in en skotsk dans. Han insåg inte alls allvaret i situation med "äta ute, var är maten, det sitter a-lagare på våra platser" utan fortsatte dansa i sin kilt.

Om det är så här drömmarna ser ut nio månader innan bröllopet så fasar jag för hur jag kommer drömma månaderna innan

• MulleNuh

hahahahahahahahahaha... En skotsk dans. Det var riktigt kul..

Moirie skrev 2009-06-03 13:50:55 följande:
    Denna vaknade jag kallsvettig ifrån...Vi har gift oss och ska ha middagen. Men av någon anledning är vi inte alls på herrgården utan på ett torg där vi ska äta utomhus i februari. Detta var dock inte mitt största bekymmer i drömmen! Problemet var att det satt sig en massa andra människor vid våra bord och att bara jag tycktes försöka styra upp det hela. Ingen serveringspersonal i sikte. Folk stod och pratade med varandra utan att lägga märke till min panik. Jag letade efter min nyblivna make och hittade honom i en stor sal där han och hans släktingar övade in en skotsk dans. Han insåg inte alls allvaret i situation med "äta ute, var är maten, det sitter a-lagare på våra platser" utan fortsatte dansa i sin kilt. Om det är så här drömmarna ser ut nio månader innan bröllopet så fasar jag för hur jag kommer drömma månaderna innan
  • Lakritsbåten

har tidigare haft rätt kort hår så jag håller på att spara det. Drömde att jag gick till min gamla frisör som tyckte att jag skulle raka sidorna av huvudet och typ styla resten som bred tuppkam, vilket jag gjorde (för hon brukar komma med väldigt bra förslag - i verkliga livet). Tuppkammen skulle våfflas (plissering har blivit lite av vårt tema för bröllopet). När det väl var klippt kom jag på att jag skulle gifta mig och att löshåret inte skulle kunna fästas i stubben... Det var skönt att vakna då!

• 2010 0102

Jag drömde en märklig dröm i natt, att kronprinsessan Victoria dog i en trafikolycka. Jag var jätteledsen och tyckte det var så hemskt. Nu när hon verkade så lycklig och snart skulle få sin drömprins. Var så glad när jag vaknade att det bara var en konstig dröm...

Kanske lite ot dock, var ju inte om mitt eget bröllop.

• Heloise

tja jag har drömt att bestman blivit kidnappad av snowboard terrorister i Åre och att jag var tvugen att iscensätta en räddningsaktion (i brudklänning så klart), inte för att jag brydde mig om bestman så mkt utan för att han hade ringarna( är helt besatt av mina ringar )

Men annars, det vanliga ; klänningen passar inte/är trasig/smutsig/. Håret faller av, folk har tråkigt/går vilse/ slåss/ gråter. Maten/drycken tar slut/ blir fel eller smakar illa.

På sista tiden har mardrömmarna tagit över totalt( ej bröllopsrelaterade) och jag får kämpa för att överleva varje natt, jag hatar att ha livliga drömmar.

• jojoånick09

nu har jag haft konstiga drömmar ett par nätter i rad,den ena natten drömde jag att det var en hund som hoppade på mig en vakt hund som bet mig hårt i armen och handen... vaknade tom av bettena i drömmen...

inatt drömde jag att jag kom på min sambo med en annan,hon var en sådan där utviknings tjej,vi var inne i en studio och det fanns hur många killar i mörka kostymer som helst det var någon form av fotoskola,tjejen skulle byta om och när hon säger att killarna kan komma in så kom min sambo in springande och det såg ut som att han dreglade,han fotade henne på alla möjliga sätt,kan tillägga att hon hade kläder på sig men satt och stod i olika poser,jag stod bakom dem och tittade på vad som hände... när fotoskolan var slut så följde jag efter min sambo och denna här tjejen och de inledde något förhållande,han bara skratta under hela drömmen att det inte var så farligt osv..

helt enkelt en otrohetsdröm,när jag vaknade imorse var jag så jäkla förbannad!!

så arg på honom...
    konstigt varför drömmer man sådant? dålig självkänsla eller rädd för att bli lämnad vid altaret??

någon rolig dröm som var de första har jag inte drömt ännu men det är bara en tidsfråga när man börjar drömma sådana med.

• jojoånick09

nu har jag börjat drömma det mesta konstigaste drömmar men det är väl för att det börjar att närma sig..
    jag drömde för ett tag sedan att jag skulle till nagelsalongen och fixa naglar,det var på ett jätte skumt ställe och de tog lite betalt, så berättade dem att de använda sig av ett speciellt lim och bara för att se så att de inte gav allergi smetade dem på detta på mig och nästa dag så fick jag komma tillbaka. Det fanns inga tecken till allergi,de beundrade detta fantastiska lim de hade till lösnaglarna..
    på bröllopsdagen vaknar jag av att jag har tappat alla naglarna och mina egna naglar och det har blött ifrån händerna i sängen...
    jag vet att jag åkte till dessa människor och frågade vad det var för fel på dem... och jag vet att jag jätte arg i drömmen.

nästa grej är att jag drömt förfärliga drömmar om min klänning och att det hade blivit någon missfärgning och att de inte kunde stå för detta på firman så jag fick leva med det att det var en annan färg...

det är himla många drömmar som är nu och jag har mardrömmar varje natt..
    jobbigt för sambon som vaknar helt livrädd varje natt och undrar varför jag pratar i drömmen,varför jag går upp på natten och går mm..

• 090208

Min man dromde haromnatten att han var pa min begravning. Han var ledsen i drommen, men nar han vaknade sa garvade han bara. Kul!

Inget med brollop att gora dock, men dock med aktenskap. Jag hade ju varit oresonlig och hopplos dan innan... ;-D

• wiicky

Jag drömde att det var dagen innan och det var massa som inte var klart och jag var helt lugn ändå. "Underkläderna kan vi köpa imorgon. Vi åker in till 10 när de öppnar."
    Kan säga att jag inte skulle vara så på riktigt.

• Martinaa

Hahaha... TS dröm var ju helt underbar!

• JustMeAndMyLove

Jag drömde för rätt länge sen att jag försovit mig och glömt att jag ju skulle gifta mig IDAG!
    När jag kom till ängen vi skulle gifta oss på höll pappa på att lägga golv i partytältet och min fästmö satt uppe i ett träd och hånglade med mitt senaste ex :/

Sen var pappa präst och skitfull och mamma skulle sy min klänning MEDAN alla satt i det nu plötsligt kyrkliknande partytältet och väntade, haha

Slutade på nått vänster med att min sambo och mitt ex gifte sig och att jag stod och gjorde papplåde-kamoror till alla barnen som ville ta kort, fortfarande iklädd min nysydda bröloppsklänning :P

• JustMeAndMyLove

HAHAHAHAH, jäklar vad jag skratta nu :P Kan riktigt känna paniken som skulle uppstå :P

Moirie skrev 2009-06-03 13:50:55 följande:
    Denna vaknade jag kallsvettig ifrån...Vi har gift oss och ska ha middagen. Men av någon anledning är vi inte alls på herrgården utan på ett torg där vi ska äta utomhus i februari. Detta var dock inte mitt största bekymmer i drömmen! Problemet var att det satt sig en massa andra människor vid våra bord och att bara jag tycktes försöka styra upp det hela. Ingen serveringspersonal i sikte. Folk stod och pratade med varandra utan att lägga märke till min panik. Jag letade efter min nyblivna make och hittade honom i en stor sal där han och hans släktingar övade in en skotsk dans. Han insåg inte alls allvaret i situation med "äta ute, var är maten, det sitter a-lagare på våra platser" utan fortsatte dansa i sin kilt. Om det är så här drömmarna ser ut nio månader innan bröllopet så fasar jag för hur jag kommer drömma månaderna innan
  • jojoånick09

japp inatt har jag drömt igen.... suckar....
    jag drömde att vi hade missat tiden i kyrkan vigseln med en halvtimma... att klockan var halvtre... hel drömmen var till att stressa hit och dit... ja den var fruktansvärd!
    bilen som skulle ta oss till kyrkan hade inte kommit i tid heller och så ringde mobilerna hysteriskt och undrade vad det var frågan om,jo så hade jag inte fått på mig klänningen ännu heller så då var det att bara fixa på sig den i kyrkan på den lilla,lilla toaletten i kolsvart mörker för att det saknades en lampa... sedan kom jag in och till slut kunde de ringa i kyrkklockerna och spela vår ingångsmelodi då var jag en halvtimma försenad...
    folk börja skruva på sig och ställde sig därefter upp....

• bria

Jag skulle se till att det fanns en packad väska med saker åt min blivande då han skulle bli kidnappad till sin svensexa. Jag tänkte nog för mycket på det därför den natten drömde jag att jag hade packat väskan men att gänget kom och hämtade honom från en buss vi åkte med. Så då kunde de inte få med sig väskan eftersom att den var hemma. Han som var ansvarig tittade då surt på mig och sa att de får lösa det på något sätt. Jag vaknade upp tidigt på morgonen och trodde att jag förstört min blivandes svensexa. Trots att jag förstod att det bara var en dröm så kunde jag inte somna om utan jag klev upp och kollade minst 10 ggr att allting var packat.

Sedan kan jag tillägga(ursäkta om det blir lite OT) att min blivande fick för sig att han skulle gå in och duscha (ungefär när de andra skulle dyka upp). Så jag fick försöka uppehålla honom på alla möjligavis. När han till slut stod i badrummet och tog av sig tröjan, fick jag fekjka magont och sitta snällt och vänta på att det skulle ringa på dörren.

• ascensionday

Åh, vad roliga ni är allihop! Vilken fantasi man har i sitt undermedvetna!

Jag har nog inte haft någon riktigt läskig dröm, men en natt drömde jag att vi gick in, och bröllopsmarchen spelades inte på orgel som den skulle, utan av några musiker som stod framme i kyrkan och det lät ganska mesigt. Den enda som hördes något var vår präst, som spelade tvärflöjt (då kan ni tänka er hur tyst resten var!). Det lustiga med detta var att jag ett par veckor senare fick veta att prästen verkligen spelar tvärflöjt, för han spelade på en konsert i kyrkan! Spooky...

• Martinaa

Inatt drömde jag att vi fick inte mindre än tre bröllopsinbjudningar hem, varav en var i samma månad som vi planerat. Det var en kompis lillasyster (som vi knappt känner så det mest underliga är att jag drömmer om henne... ) som skulle gifta sig. Som tur var så hade de veckan efter oss *lättad*
    En annan gång drömde jag att ett annat par i kompisgänget skulle gifta sig samma dag som oss.

I verkliga livet så ÄR jag lite skraj att det ska komma en inbjudan till ett bröllop tätt inpå vårt, då främst från paret jag drömde om.

Annars har jag drömt att vi glömt bort vigseln och helt lugnt kommit på det en halvtimme efter det skulle börjat... Reaktionen då var mer "hoppsan... va dumt..."

• JustMeAndMyLove

Inatt drömde jag att jag skulle köra upp för lastbilskort - i bröllopsklänning :s

Det var inte bara att backa med släp med halva hytten full av vit fluffig marängklänning!

• lillabruden

mmm, det med drömmar är så roligt tycker jag
    jag är en drömmare både dag och natt och har alltid väldigt konstiga drömmar....är rädd för spindlar så ofta rör det sig om galet stora eller pyttesmå spindlar med laser ögon som ska ta över världen................................... japp....

jag har drömt allt möjligt mellan himmel och jord och många drömmar beskriver ju faktiskt hur man mår, men samtidigt har jag läst (minns inte var..) att när man har överskott av B6 vitaminer drömmer man mer. Och mardrömmar är mer förekommande när man har tryck över bröstet, såsom att man kanske ligger på sidan och det blir tryck över bröstet..

innan jag skulle gifta mig drömde jag att min klänning inte passade (det var min rädsla i verkligheten också!) och i drömmen blev det en BLÅ marängklänning med massor med volanger och allt möjligt!!
    har också drömt att limousinen vi skulle åka till vigsel platsen med körde fel, han körde runt och runt med ville inte köra oss dit! eller att jag helt plötsligt ska gifta mig med någon annan eller min älskade inte vill gifta sig med mig osv...

allt tecken på stress och oro

Men man blir ju gift ändå

Svar på tråden era konstigaste drömmar just nu....