• MimmiMama

sönderstressad

när vi planerade/bestämde oss för att gifta oss hade vi det rätt lugnt omkring oss och vi var förväntansfulla. Nu när det är 1 1/2 månad kvar är livet hysteriskt! Renoverar huset, nyanställer i firman, jobbar jämt och det är sjukt mycket som ska firas nu studenter, födelsedagar osv
    Hinner inte med att njuta av att planera som jag älskar, vi hinner knappt ses och när vi gör det stupar vi i säng.
    Alla frågar om vi är nykära nu när vi ska gifta oss och vi känner oss så trötta så även om vi älskar varandra jättemycket så hinner vi inte känna det...
    Inte kan vi ändra det just nu heller för allt måste göras. Vi kommer inte att få det lugnare förrän 2 veckor innan bröllopet och då är det ju mycket runt det som ska falla på plats.
    Känns så tråkigt att det som skulle bli så mysigt och kul blir som en ytterligare börda....
    Hur ska vi hitta kraften igen?
    Lite deppig är jag över detta men det är ju den tiden i månaden så det kanske inte är så konstigt

• Svar på tråden sönderstressad
  • Nonii

Kom ihåg att stanna till under all stress o tänk på att det är pga bröllopet som ni stressar..och ni gifter ju er för att ni älskar varandra eller hur? Så se till att ta den tiden, för att det är ju trots allt er det handlar om och bröllopsplanering ska ändå vara mysigt och romantiskt, förutom all stress :)..

Det finns alltid tid, ni får mysa i sängen innan ni somnar..om ni är för trötta för annat så kan ni ju bara kramas o prata ut lite :D...

So hang in there, snart blir det bätte! :)

Lycka till!

• ElMac

Oj vad jag känner igen mig! Här är det jobb jobb jobb, renovering av badrum samt en stor gård. Och bröllop 7e augusti. Känns som man inte hinner mysa alls utan hela tiden är det något som måste/bör göras..

• Maryanne

Skönt ändå att höra att det inte bara är vi som renoverar och planerar bröllop samtidigt, ibland tänker man ju att det är idiotiskt att göra både och samtidigt... Vi ska dessutom ha festen hemma så man har ju lite press på sig att det ska se någorlunda skapligt ut i huset. Drygt tre veckor kvar nu, men det ska nog fixa sig... Men man är verkligen uppbokad på all ledig tid! Men som Nonii säger - det finns alltid lite tid! Ibland måste man bara sätta ner foten och bestämma sig för att ta en paus!

Lycka till med allt!

• MulleNuh

Usch jag me!! Vi har en massa projekt på vårat hus, plus att jag börjat nytt jobb som tar kol på mig och så gifter vi oss om 10 dagar och allt är INTE klart"!!!

• trebarnsmamma

Hej förstår hur du har det....
    Har en mamma som ska skiljas, min extrmammas pappa är döende,
    tre barn med skolavslutningar, simskolor, man med eget företag som har supermycket att göra.... ja jag ska inte klaga, men hur sjutton ska man hinna med allt!?
    Sen ska man ju hinna gå ner några kilon också.....
    Men alt ordnar väl sig fast det känns just nu som om man inte har koll på något......

• popcorn o dip

Hej!
    Ja jag känner igen mig även fast jag inte har det stressigt just nu. Det jag brukar göra är prioriteringslistor. Det som är viktigast skriver jag högst upp och fortsätter rangordna. När saken är gjord, stryks den från listan och jag fortsätter med nästa.

Det kanske låter töntigt och kanske som en självklar grej, men har man mycket tänker man inte alltid klart (inte jag i alla fall, hihi). Så med listan får du med det som behövs göras, kan koncentrera dig på en sak i taget för det blir sällan bra när man är överallt och du blir effektiv för du vet vad du ska göra istället för att veta varken in eller ut.

Och som många sagt det är bara en tidsperiod so hang in there!
    Tack för mig! Hej!

• möklintabröllop

Jag gör också prio-listor samt skriver upp allt som ska göras. Då kan jag släppa det från huvudet för det finns på papper.
    Varje gång du har gjort en sak på prio-listan så "klappa dig på axeln" och säg något positivt till dig själv!!
    popcorn o dip skrev 2009-06-03 09:43:22 följande:

Hej!Ja jag känner igen mig även fast jag inte har det stressigt just nu. Det jag brukar göra är prioriteringslistor. Det som är viktigast skriver jag högst upp och fortsätter rangordna. När saken är gjord, stryks den från listan och jag fortsätter med nästa.
  • MimmiMama
    trebarnsmamma skrev 2009-06-03 09:19:44 följande:
    Hej förstår hur du har det....Har en mamma som ska skiljas, min extrmammas pappa är döende,tre barn med skolavslutningar, simskolor, man med eget företag som har supermycket att göra.... ja jag ska inte klaga, men hur sjutton ska man hinna med allt!?Sen ska man ju hinna gå ner några kilon också.....Men alt ordnar väl sig fast det känns just nu som om man inte har koll på något......
    om man har tur så överlever man så man åtminstone orkar ta sig fram till altaret och svara ja
    tror att allt blir lugnare efter midsommar, önskar att vi valt ett senare datum i sommar.
    Men det ska bli sååååå kul med bröllopet och såååå skönt med smekmånaden direkt efter.
    Jag är så glad att vi var kloka nog att lägga in en hel veckas smekmånad utan barn i Grekland!
  • pysselbruden

Här är en till som känner igen sig!

Jag har sett hur stressigt det blivit på slutet för par i närheten som gift sig och därför varit väldigt mån om att få saker gjorda i god tid, men det verkar inte spela någon roll nu en månad innan.
    Sen börjar jag också min semester veckan innan bröllopet, så det är också stressigt på jobbigt med att avsluta allt, utbilda ersättare mm.

Svar på tråden sönderstressad