Vad skriver man 1:a sidan i festhäftet???
Jag sitter och knåpar med festhäftet.
Va skriver ni på 1:sidan?
Jag tänkte tacka de som hjälpt till och önska alla en trevlig kväll men jag får inte till det!
Hur skriver ni???
Jag sitter och knåpar med festhäftet.
Va skriver ni på 1:sidan?
Jag tänkte tacka de som hjälpt till och önska alla en trevlig kväll men jag får inte till det!
Hur skriver ni???
För att svara på en fråga: vi har meny på första sidan!
det ska vi ha på sista sidan.
vi ska börja med meny, sen lite roliga ordningsregler och på sista sidan blir de att tacka och skriva vad ex brudtärnan heter
Menar du framsidan? Såhär hade vi:
Festprogram
(stämpel)
Namn&Namn
Datum
Festlokal
På första sidan inuti hade vi en liten kul välkomsttext med olika göteborska uttryck i - och ordlista längst bak. En bra idé om man har många gäster som inte bor där bröllopet går av stapeln.
Framsidan har vi som placeringskort sen står där oxå våra namn, datum osv..
Första sidan (inte insidan pärmen, den är tom) har vi menyn.
Tack har vi på insidan pärmen på sista sidan.
Vi har en Välkommen på bröllopsfest text och sen tack text på första sidan. (alltså inte framsidan)
vi tackar gästerna för att dom vill vara med och fira våran dag.
och nämner att presentöppning sker hos oss dagen efter med brunch
Vi har skrivit en liten välkomstext och sedan presenterat våra två toastmasters med bild och ett par rader om var och en av dem!
Vi har vår bröllopsmeny på första sidan i festprogrammet, dvs inte framsidan.
Så det står såhär:
Förrätt
XXXX
HUvudrätt
XXX
Dessert
XXXX
Bröllopstårta
kaffe med avec
Såhär skrev vi:
Vi har idag blivit friserade, stajlade och fotograferade.
Nervöst har vi väntat under dagen, lyssnat på prästen, psalmer och sånger och slutligen sagt JA till varandra.
Nu sätter vi oss ned och njuter av en härlig middag tillsammans med Er!
Och vi känner oss otroligt lyckligt lottade för att just NI vill vara med och fira vår stora dag med oss. Vi kan inte tänka oss ett liv utan er i vår närhet då ni alla betyder väldigt mycket för oss.
Vi vill rikta ett stort tack till våra föräldrar och syskon med respektive för all kärlek och allt stöd vi får av er. Det är ovärderligt.
Och vi riktar ett speciellt tack till Christina och Mårten som låter oss slappna av här ikväll!
Cecilia & Daniel de Spinola
Vi skrev så här:
Välkomna kära gäster!
Nu har vi gjort det, nu är vi man och hustru.
Ni ska vara hjärtligt välkomna till vår bröllopsfest och vi hoppas att det blir en kväll att minnas. Skulle det finnas minnesluckor kan säkerligen bildbevis fås hos brudparet om någon vecka!