• Tattoo­82
    Äldre 1 Jun 15:40
    1624 visningar
    8 svar
    8
    1624

    Hjälp mig välja färgtema!!

    Hade bestämt att vi skulle ha svart, vitt och rött. Tyckte det skulle passa vår lite "rockiga" stil och jag älskar röda rosor!! Men vi ska gifta oss i slutet av maj nästa år och nu när vi är i den årstiden känner jag att det kanske skulle vara snyggare med ett ljusare tema?

    Den andra kombinationen vi tänkte på redan i vintras var svart, vitt och lila. Då skulle vi kunna pynta med syrener och så som vi bara kan plocka ute. Bra då vi har ganska låg budget.

    Vad tycker ni?? Har sån beslutsångest!!

  • Svar på tråden Hjälp mig välja färgtema!!
  • Igia
    Äldre 1 Jun 17:13
    #1

    Vi har svart, blått och silver och gifter oss i september. Så jag tycker att det låter väldigt fint med svart, vitt och rött. Lila är oxå fint men jag tror det är viktigare att ta färger som man trivs med.
    Ett liten tanke bara: Tänk på att syrener kan lukta väldigt starkt och kan vara jobbigt med lukten även om man inte är allergisk.

  • Mamli
    Äldre 1 Jun 17:25
    #2

    Ja ta färger ni tycker om.
    Vi gifter oss också i slutet av maj nästa år
    Vi ska ha rosa,lime,vitt och lite cerise.

    Jag har rött och svart hår, de säger ju lite om min gullrock stil, men rosa är gulligt och lime passar till de

    Men rött är väl en udnerbar fin bröllopsfärg!

    Vitt är ju en bra bas, dukar m.m. så kanske rött och silver?

  • novemb­erbrud­2009
    Äldre 1 Jun 18:12
    #3

    Skitsnyggt med vitt, svart och rött.
    Går nog bra om bara några få detaljer är svarta.
    Det är väl det rockigaste tema som går. :)

    I annat fall håller jag med Mamli; rött, vitt och silver.

  • Bluebr­ide
    Äldre 1 Jun 23:16
    #4

    jag är inte alls rockig, hoppas på pingstbröllop nästa år och vi kommer ha endast ljusa färger. Ljusblå, ljuslila och vit.

  • Fenixx
    Äldre 2 Jun 09:05
    #5

    jag tycker ni annars ska köra på med dem färger som NI vill ha oavsett årstid!

  • Linade­sign
    Äldre 2 Jun 09:21
    #6
    Fenixx skrev 2009-06-02 09:05:38 följande:
    jag tycker ni annars ska köra på med dem färger som NI vill ha oavsett årstid!
    Håller helt med! Strunta i årstiden. Vi gifter oss i september och jag har märkt att en del bara tar för givet att man ska ha mustiga höstfärger då. Men vi ska ha turkos och silver. Det passar oss mycket bättre.
  • snuttf­ia
    Äldre 2 Jun 10:17
    #7

    Åh, turkos och silver låter superfint :) Fast min sambo gillar inte turkost (som är min favvofärg). När jag frågade honom vad vi skulle ha för färger sa han vad som helst utom turkost och rosa (min andra favvo just nu). Så nu är det enda jag kan komma på grönt vilket inte väcker minsta lilla inspiration :(

    Men för att svara på frågan så låter iaf vitt, svart och rött jättesnyggt och rockigt. Silver istället för svart är ju också snyggt eller kanske nån snygg stålgrå nyans kanske om man inte vill ha för mörkt. Tror ni ska ta det ni gillar, inte det man "borde". Hoppas ni kommer på nåt bra!


    Linadesign skrev 2009-06-02 09:21:03 följande:
    Håller helt med! Strunta i årstiden. Vi gifter oss i september och jag har märkt att en del bara tar för givet att man ska ha mustiga höstfärger då. Men vi ska ha turkos och silver. Det passar oss mycket bättre.
  • Tattoo­82
    Äldre 5 Jun 21:29
    #8

    Tack för era åsikter!! Kör nog på rött som vi först tänkte.

Svar på tråden Hjälp mig välja färgtema!!