• MilaPila

Gästbok?

Har läst att många ska ha gästböcker på sina bröllop. Kan vara en kul idé, men frågan är om så många verkligen skulle orka skriva? Är inte gästböcker lite..antikt?

Hur tänker ni? Ska ni ha gästböcker eller skippar ni det?
    Ni som ska ha det, hur är ert upplägg och hur ska ni få folk att skriva något?

• Svar på tråden Gästbok?
  • b2b09

Jättefint!! Jag älskar vinrött....

• EmMa09

Vi hade gästbok och vår toastmaster sa i början av middagen att alla skulle skriva i den och att ingen fick gå ifrån festen utan att skrivit där i. Så gott som alla skrev och det var verkligen jätte roligt att läsa vad de skrivit!!!

• gosbruden

Fredolin: vilken snygg gästbok det blev :) smart ide..

• 27juni2009

Vi har betsällt en fotobok.
    Jag har skrivit ihop frågor, gjort linjer, plats där vi skall sätta foto på var perosn i efterhand, printat ut, scannat o gjort om till foto som vi sne bestälelr. På de viset får vi dne som vi vill ha den

• Tx2

Vi gjorde en egen liknande Bröllopsboken med en del frågor/kommentarer. Väldigt många skrev i den och vi fick många roliga hälsningar och kommentarer. Mycket kul läsning.

• tågjäntan

Vi hade en, eller det blev tre, med frågor som Roligt minne från bruden/brudgummen, dagens höjdpunkt, gott råd, varför passar vi ihop, mm. Det är roligt att ha kvar. SE bara till att toastmaster/värdparet berättar om det från "scenen" och inte börjar för sent. Det fanns de som inte hade vetat om det och de som inte visste. En av våra böcker kom bort så vi skicka enstaka blad till de som inte skrivit och som skickade det under typ ett halvår efteråt. Det var tråkigt att det kom bort, men det var roligt att få små påminnelser om hur det varit på bröllopet.

• möklintabröllop

Åh, vilken bra idé. Vi ska oxå ha Bröllopsboken.

Fredolin skrev 2009-05-31 16:26:32 följande:
    Vi kommer också att använda Bröllopsboken men vi (läs jag) har klätt fram- och baksida så att den går i linje med vårt tema. Se bild i vårt bildgalleri
  • Taha

En vän till oss hade gästbok på sitt bröllop. Varje sida var markerad med palts för foto och bredvid boken fanns en kamra. Det var lyckat. Varje sällskap tog en bild på sig själva och skrev in en hälsning under platsen där fotot skulle klistras in.

Mycket enklare för oss som var gäster att skriva in en rad då.

• lecaroline

Det var inte så många som skrev i vår gästbok. Toastmaster medelande under middagen att den fanns, men glömde att skriva i den själv

Många skrev för gänget som de kom med. ex 4 st som tyckte samma..

Och alla hoppas att vi ska ha barn innom 3 år! No presseur!!

• Saralainen

Vi hade gästbok.
    I söndags när vi öppnade alla presenter och läste igenom gästboken så skrattade vi och bara log och insåg vilka underbara vänner och familj vi har.
    Jag är otroligt glad att jag hade framme en gästbok.
    Toastmastern uppmuntrade alla att skriva i den.
    Dom första sidorna är ganska städade och välformulerade...sen ju längre bak man kommer desto flummigare blev dom =)
    Så himla roligt!!

• 20090725

haha... nej nej, inte pressad alls!
    samma fråga kommer hela tiden här oxå, även om vi inte gift oss än!

lecaroline skrev 2009-06-01 14:12:28 följande:
    Det var inte så många som skrev i vår gästbok. Toastmaster medelande under middagen att den fanns, men glömde att skriva i den själv Många skrev för gänget som de kom med. ex 4 st som tyckte samma..Och alla hoppas att vi ska ha barn innom 3 år! No presseur!!
  • lecaroline
    20090725 skrev 2009-06-01 19:09:50 följande:
    haha... nej nej, inte pressad alls! samma fråga kommer hela tiden här oxå, även om vi inte gift oss än!
    Nej bara för att man ska gifta sig så måååste man vilja skaffa barn nu!!
Svar på tråden Gästbok?