• Limbolight

Hur gör man innan man ska in i Kyrkan??

Har ett litet problem....

Vi har tänkt att vi ska gå in från vars ett håll i kyrkan och mötas vid altaret.

Mitt problem är hur jag ska hålla mig osynlig tills alla gäster och m2b är inne i kyrkan...

Hur gör ni andra?

• Svar på tråden Hur gör man innan man ska in i Kyrkan??
  • rottizz1

jag åkte dit i separat bil, sen väntade jag i prästens rum eller vad man ska kalla det, tills alla kommit på plats. Det är bara att meddela prästen det så är det ok.

• Limbolight

bra idé... men tyvärr funkar inte det i vår kyrka, för jag hade synts väl när jag gick därifrån...

i värsta fall får väl jag och tärnorna cirkulera i bilen tills alla är inne.. det kan ju gå...

• allehanda

Är det bara jag som tycker att ni krånglar till det? Möts utanför kyrkan och njut av ALLT tillsammans istället. Förresten så finns det många kyrkor som inte har sakristia överhuvudtaget och långtifrån alla har någon brudkammare.

• esset50

Var i närheten så att du är i tid. Vänta i bilen.

Jobbar själv som kyrkväktare och det händer att gäster kommer sent med flit för att få en skymt. Brukar mota in dem på ett snyggt sätt så att huvudpersonerna kan få äna sig åt sitt ett tag. Det brukar inte missförstås.

Svar på tråden Hur gör man innan man ska in i Kyrkan??