• planer­ingsfi­a
    Äldre 30 May 13:52
    34205 visningar
    8 svar
    8
    34205

    Var köpa helium?

    På jakt efter helium till 75 ballonger, ngn som har tips på bra och inte så dyrt ställe? Bor i Jönköping

  • Svar på tråden Var köpa helium?
  • MissCu­rly
    Äldre 30 May 13:56
    #1

    kolla leksaksaffären, vi har en butik som heter Partyland i malmö och där kan man köpa, sök på google så hittar ni säkert nått liknande i Jönköping

  • Aleta
    Äldre 30 May 20:54
    #2

    Närmsta järnhandel.
    Gå dit och beställ en tub, den borde komma på en vecka.
    Glöm inte att säga till om ballongmunstycke.

    Här finns en lista över hur många ballonger man kam blåsa upp med olika stora tuber (och ballonger).

    Man hyr tuben. Vi betalade 1000:- för en 10 literstub (ca 150 medelstora ballonger). Dagshyran var 7:- per dag.

  • Aleta
    Äldre 30 May 20:55
    #3

    Jag glömde ju länken:
    www.reklamballonger.se/helium.php

  • Lakrit­sbåten
    Äldre 31 May 07:47
    #4

    är inte tuben återvinningsbar typ gasolflaskor?? Så om man köper än är det "bara" att panta den?

  • madele­ine 28
    Äldre 31 May 08:33
    #5

    teknikmagasinet har också helium

  • Aleta
    Äldre 31 May 09:19
    #6

    De man köper på järnhandeln (som är från AGA). Hyr man. Man betalar en fast summa för själva heliumet som är i och sedan en viss summa per dag. T ex 7 kronor för vår del. Vi hade den bara över helgen, så det blev 21 kr i hyra.

    Jag har även använt ballonggas från Buttericks (det är alltså helium som de kallar ballonggas). De tuberna kan inte användas igen. Det står uttryckligen på dem att det är förbjudet enligt lag att fylla på dem. De ber en att lämna dem till sopåtervinning. Det kändes som ett väldigt slöseri.

    Därför så tror jag också att det är betydligt dyrare att köpa helium på leksaksaffärer. Det var en liten gasflaska från Buttericks och den kostade 500:-. På järnhandeln betalade vi 1000:- för en flaska som jag gissar är fyra gånger större.

    09-05-31 07:47:40 följande:


    är inte tuben återvinningsbar typ gasolflaskor?? Så om man köper än är det "bara" att panta den?
  • Äldre 10 Sep 12:46
    #7

    XL bygg har helium, säkert andra byggmarknader också. Man hyr tuben och köper innehållet. Bra mycket billigare än att köpa en tub som måste kasseras efter en användning.

  • Aniara­4
    Äldre 10 Sep 12:57
    #8
    -1 +2
    Micke501 skrev 2015-09-10 12:46:20 följande:

    XL bygg har helium, säkert andra byggmarknader också. Man hyr tuben och köper innehållet. Bra mycket billigare än att köpa en tub som måste kasseras efter en användning.


    Tror iofs inte att TS fortfarande letar efter helium 6 år senare...
Svar på tråden Var köpa helium?